Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Lasit

Sivun loppuun

Meitsi [26.08.2004 17:21:59]

#

Kysymys on lyhyt ja ytimekäs:

Miten saa silmälasit pysymään puhtaina?

Itsellä ainakin lasit likaantuvat koko ajan ja niitä saa pestä vähän väliä.

efteri [26.08.2004 18:01:01]

#

osta lasit jossa on sellaset jutut niinkun auton etu lasin pyyhkimet mutta pieni kokoiset mitä ne nyt onkaan ..

EDIT: tai laita illalla kun meet nukkuu lasiin jossa on vettä ja tippa fairia

setä [26.08.2004 18:15:23]

#

Ongelma on tuttu kaikilla rillipäillä. Nykyisin on saatavissa linssiin päällyste, joka vähentää lian tarttumista ja helpottaa puhdistusta. Eron huomaa. Piilolinssit on yksi vaihtoehto tai silmäleikkaus, jolla pääsee kokonaan eroon laseista.

Meitsi [26.08.2004 18:31:27]

#

Joo piilolinssit on pop.

hunajavohveli [26.08.2004 19:41:24]

#

Minä käytän sellaista laseille tarkoitettua pesuainetta, jota suihkutetaan pienestä pullosta linssien molemmille puolille ja sitten hinkataan. Kyllä tulee puhtaaksi.
Sanovat, että tulisi pestä joka päivä, mutta itse en niin usein puhdista niitä.

Meitsi [26.08.2004 19:48:59]

#

Mä pesen lasini aina lasinpesuaine/fairy/vesi seoksella ja puhtaaksi tulee. Ne vain sotkuvat niin nopeasti. Huomaamattakin tulee sormenjälkiä ja sitten kaikki näyttää harmaalta kun on ihan likaiset lasit.

maalari [26.08.2004 20:12:51]

#

Tää liittyy aiheesee ehkä vähän kaukasesti mut mulla on kypärän visiiri välillä niin likane et ylimääräsiä ötököitä saa poistaa kirveen ja rälläkän kanssa.

Meitsi [26.08.2004 20:32:39]

#

Kannattaa kokeilla niihin ötököihin itikka-lasolia. Kysele huoltikselta sitä.

Metabolix [26.08.2004 20:38:24]

#

Ja kannattaa pestä lasinsa Fairyllä tai muulla vastaavalla ja pitää näppinsä niistä irti. Itselläni on likaantumista suurempi ongelma viileillä säillä ihastuttava huurre ulkoilmaan astuessa / pienen hikoilun jälkeen.

Meitsi [26.08.2004 20:55:23]

#

Mä taas kävelin lasieni yli ja ne väänty oikeen kunnolla. Sitte ne meni sellasiks että linssin saa irti kevyesti napauttamalla.

Sharph [26.08.2004 20:58:40]

#

Itse en silmälaseja tarvitse, mutta olen aika valonarka ja tarvitsen usein kirkkaalla säällä aurinkolasit. Itsellänikin on aina aurinkolasit ihan sormenjäljissä. Ja fairy auttaa kyllä hyvin.. Mutta jossain korvessa ei fairya aina ole..

ttuoppi [26.08.2004 21:05:40]

#

Mullakin on lasit ja tosi että ihan huomaamatta likaantuu... Olen tähän mennessä (½ vuotta) pessyt niitä vain pelkällä vedellä... Ei kovin ihastuttava tulos mutta kohtahan ne taas on niin mäsmäiset ettei läpi nää...

Shogun [26.08.2004 21:43:13]

#

Itse käytän jotain lasienpuhdistusainetta. Taisin ostaa Instrumentariumista kun oli joku tarjous tms. Ainakin se tuntuisi toimivan! Jälki on puhdasta ja lika ei tartu niin helposti..

Vanhat lasit meni tosiaan aika huonoon kuntoon. Kävin sitte näöntarkastuksessa ja optikko komensi silmälääkäriin. Näkö kuulemma jää lasienki kanssa selvästi keskimääräistä heikommaksi :) Saan lasit joskus kuukauden päästä, että kivat silleen.. Näkeminen aika heikossa!

makeuu [26.08.2004 21:57:21]

#

pesen fairyllä.. itsellänikin menee likaiseksi liiiian helposti..

En muuten käytä laseja kun olen tietokoneella..

Blaze [26.08.2004 22:23:21]

#

Minäkin pesen Fairyllä, silloin kuin pesen. Yleensä katson likaisten lasien läpi ja kiroilen :)

Edit: niin, ja hinkaan paidanhelmaan isoimmat sormenjäljet :)

Minä [29.08.2004 12:52:36]

#

Mietin tässä vaan että mikä ero loppuviimein on tuolla lasien "heijastamattomalla pinnalla" verrattuna tavalliseen?
Optikko sitä tarjosi mutta kun en oikein tiennyt mikä se on niin jätin ottamatta.
Heijastamattomalla pinnalla olevia laseja ei ainakaan saanut paitaan pyyhkiä tms kummallisuutta.
Mikä on totuus? :)

Edit: typo

rotta [29.08.2004 12:59:53]

#

ostakaa sellanen mikrokuituliina. tosi kätsy kantaa mukanaki ja sopii monenlaisien linssien putsaamiseen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta