Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kiva sivu + kysymys

Sivun loppuun

Meitsi [20.08.2004 20:22:31]

#

http://www.funlol.com/funpages/youreanidiot.html

Hahhah!

Älkää sitten huutako että WANHA!!!
(nyt tietenkin joku kysyy miksi aloitin turhan threadin, mutta on minulla kysyttävääkin!)

Kysymys:

Mistä johtuu että Telewell TW-EA400 adslmodeemi/kytkin kuumenee aivan sairaasti? Kädellä voi vielä kokeilla, mutta todella kuumana se käy.

Matti Kaijomaa [20.08.2004 20:27:47]

#

huoh...

Se kuumenee siksi, koska se on suunniteltu ja rakennettu samalla tavalla kuin TW-EA400. Eli toisinsanoen: se nyt vain kuumenee. Ja kyllä ainakin mun pääni sisällä toimiva kehittynyt järjestelmä sanoo, että tuo kysymys on vedetty apinan perseestä, näin suoraan sanottuna.

Asiaa selventäen: esitit tuon kysymyksen ettei sinulle motkotettaisi

Meitsi [20.08.2004 20:45:03]

#

Ei kun ihan tarkotuksella kysyn. Mistä se johtuu? Ei esim mun kaverin 3com kuumene melkein ollenkaan. Mulla kuumenee parin tunnin käytöllä tosi kuumaksi. Nytkin vois vaikka kuivattaa märät tumput ton boksin päällä. Onko teillä samaa laitetta? Kuumeneeko yhtä paljon?

Ja vielä toinen kysymys:

Mistä saisi s-video naaras-koiras johdon joka olisi ainakin kolme metriä pitkä? En ole nähnyt kuin koiras-koiras johtoja.

Ja kolmaskin samaan syssyyn:

Mistä johtuu, että telkkari johon olen vetänyt kuvan svideojoholla ja skartmuuntimella näyttää kuvan mustavalkoisena. Olen laittanut muodoksi pal-b ja olen kokeillut myös muita pal-muotoja. Johtuuko että telkkari on vanha? Muuten tv toimii ihan hyvin. Näytönohjain club 3d ati radeon 9800xt

Olga [20.08.2004 21:20:27]

#

Käypäs osoitteessa http://fin.afterdawn.com/ ja hyppää sinne keskustelualueelle. Siellä on kokonainen alue vastaaville ongelmille. Ja ennen kuin kysyt, käytä hakua... vastaavaa on nimittäin kysytty paljon.

JTJ [20.08.2004 21:43:53]

#

Meitsi kirjoitti:

Mistä johtuu, että telkkari johon olen vetänyt kuvan svideojoholla ja skartmuuntimella näyttää kuvan mustavalkoisena. Olen laittanut muodoksi pal-b ja olen kokeillut myös muita pal-muotoja. Johtuuko että telkkari on vanha? Muuten tv toimii ihan hyvin. Näytönohjain club 3d ati radeon 9800xt

Olen itse yrittänyt tuota samaa juttua, mutta en ole saanut S-Video-liittimen kautta kuvaa värillisenä uuteenkaan televisioon. Tuo mustavalkoisuus johtuu ihan siitä, että näytönohjain puskee liittimeen kuvaa NTSC-muodossa. Toistaiseksi ainoa toimivaksi todettu tapa saada televisioon kuva värillisenä oli käyttää komposiittiliitäntää. TV-ulostulolla varustetuissa näytönohjaimissa saattaa olla kortilla kytkin tai jumpperi jolla voi vaihtaa ulostulon NTSC:ksi tai PAL:ksi. Itse en ole tuon kytkimen vaikutusta kuitenkaan kokeillut, saati katsonut, missä asennossa se omissa korteissani on.

Meitsi [20.08.2004 22:00:36]

#

Katselin kortin opaskirjaa ja siinä on yhdessä kuvassa pienellä kaksi jumpperia, pal ja ntsc, mutta oppaassa ei kerrota niistä mitään.

Juhisl [20.08.2004 23:02:21]

#

Mulla on toi TW-EA200 ja käy kyllä kuumana, en oo ite jaksanu toho asiaa sen enempiä perehtyä ku ei se siitä tunnu mihikää hajoovan.

acorn [20.08.2004 23:16:45]

#

Jos muillakin (mukaanlukien minulla itselläni) on TW-EA200, jonka lämpötila on kohtalaisen korkea, niin voidaan olettaa tämän olevan aivan normaalia.

Enollani on kannettavassa ATIn kortti, jossa on TV-Out. Hänen kotonaan toimi välittömästi tietokoneen kuva TV-ruudulla, mutta kun yritti minun TV:ssäni, oli kuva mustavalkoinen. Elikkä TV:stä se on kiinni.

Latska [21.08.2004 06:59:45]

#

Mullakin on TW-EA200 joka on ollut öbaut neljä päivää yhteen pötkyyn päällä. Ei ole kovin paljoo lämmennyt...

Palataan viikon päästä asiaan :)

Sharph [21.08.2004 09:20:56]

#

Minulla on TW-EA1000 Palomuuri-reititin-ADSL-modeemi, ja se on 24/7 päällä, sitä käyttää ainakin 2 konetta yhtäjaksoisesti ja 1 WLANin kautta melkein koko päivän, mutta ei se kovin paljoa lämpiä.

Meitsi [21.08.2004 09:40:59]

#

Täytyypä ettiä jostakin tarkoitukseen sopiva lämpömittari ja mitata sen lämpö.

EDIT: Dam. Mä vetäsin koko höskän alas kun jalka tarttu pöydän alla johtoihin. Onneks ei hajonnu. Ei edes yhteys katkennu. Kestävää tekoa tuo.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta