Mietin tässä vain, että eikö ohjelmointiputkaan voisi tehdä uuden alueen, jossa voisi pyytää ihmisiä kommentoimaan/testaamaan nettisivuja/ohjelmia. Näin saisi tietoon miten sivut tai ohjelmat toimivat eri kokoonpanoilla.
Eipä tuosta välttämättä haittaakaan olisi, mutta toistaiseksi noita ei ole tullut niin paljoa, etteikö niitä voisi laittaa Yleiseen Keskusteluun. Enpä tiedä, kuinka moni haluaisi testata jokaista Hello, Worldia; isompia, merkittäviä projekteja ei ole mitenkään hirveästi näkynyt tai sitten ne sijaitsevat Projektit-sivulla.
En usko että kukaan helloworldeja haluaisi testauttaakkaan, eivätkä porukat edes varmaan jaksaisi sitä ladata. Ajattelin vain, että siitä olisi ainakin mun kaltaisillie aloittelijoille, kenen koodi on bugeja täynnä, hyötyä.
Toistaiseksi testauspyyntöjä tulee sen verran vähän, että ihan omaa aluetta niille ei ole luvassa. Niitä voi kuitenkin samaan tapaan kuin ennenkin lähettää kulloinkin sopivalle alueelle.
Meitsi kirjoitti:
- -aloittelijoille, kenen koodi on bugeja täynnä - -
Jos koodissa on paljon bugeja, tuskin siihen testaajaa tarvitsee..? Lisäksi tulokset ovat aina luotettavampia kun testaa itse. Eikös testaajia tarvita enemmän siinä vaiheessa, kun kaikki alkaa olla valmista ja tuotos on enää pientä (tai isompaakin) hiomista ja viimeistelyä vailla ja pitää oikeasti saada mielipiteitä ja kehitysehdotuksia kokonaisuudesta ja tietoa toiminnasta eri koneilla?
Oli muuten yksi toinenkin idea(kirjoitan samaan threadiin, säästän tilaa :) ):
Voisiko asetuksiin laittaa kohdan josta voisi säätää, näytetäänkö koodit jotka ovat yli 30 riviä tms. Ja jos sitä ei olisi valittu ja koodi (joka on [koodi] merkeillä varustettu olisi yli tuon rajan) olisi "piilotettu" ja sen saisi tapauskohtaisesti näkyviin linkistä joka sen kohdalle tulisi. Näin paljon koodia sisältävien threadien katsominen/avaaminen nopeutuisi kun pisimpiä koodeja ei ladattaisi turhaan. Tämä toiminto ei tietenkään vaikuttaisi koodivinkit-osioon.
EDIT: Ja eihän aina itse löydä kaikkia bugeja jos ne ovat jotakin tyyliin: "menee tileen kun klikkaa 50 kertaa tota isoa nappia ja sitte vie hiiren ton kuvan yli". Mikään ohjelma ei ole idioottivarma. :)
Tupla edit: Ja vielä (kaukaa haettu) idea: Jos tekisi serverin, jossa php-systeemi kääntäisi ja linkkaisi koodin jonka sinne lähettää ja "paluupostissa" saisi exe:n tai dll:län. Voisi koodata ihan missäpäin maailmaa. Vaikka kirjaston koneella jossa ei voi ladata/asentaa mitään kääntäjää ideä tms. Sitten siellä servulla olisi aina uusimmat versiot kirjastoista. Sit voisi seivata sen koodin sinne servulle omalle accoutille tai kopipastettaa diskille.
Compile-servu? Johan on idea, vaikka voisi toimiakin.
Ja lisäksi vielä nettisivulle systeemi, jossa voi vielä kirjottaa koodiin lisäyksiä. :)
EDIT: Sittenhän toi systeemi toimisi myös vaikka kännykällä, jossa on GPRS ja nettiselain.
Minullakin on idea: Koodeihin automaattiset sisennykset.
Karski QB-esimerkki:
CLS DO PRINT "Dui" LOOP UNTL INKEY$ = ""
Muotoon:
CLS DO PRINT "Dui" LOOP UNTIL INKEY$ = ""
Muuten ihan OK, mutta on makuasia, miten haluaa koodinsa sisentää. Itse esimerkiksi laitan kaikkeen mahdolliseen (C++:ssa) aaltosulut ja sisennyksen enkä koskaan montaa asiaa samalle riville, mutta jotkut tosi h4x0rit pitävät tätä tilan tuhlauksena.
Juu, minustakin on parempi, että jokainen saa itse päättää, miten koodinsa sisentää, vaikka kehittelenkin tällä hetkellä koodauseditoria, jossa on automaattinen sisennys -ominaisuus. Ehkä pistän siihen sitten eri sisennysvaihtoehtoja...
hunajavohveli kirjoitti:
Ehkä pistän siihen sitten eri sisennysvaihtoehtoja...
Paras vaihtoehto olisi, että sille voisi "opettaa" että miten
haluaa koodinsa sisennettävän.
lainaus:
EDIT: Ja eihän aina itse löydä kaikkia bugeja jos ne ovat jotakin tyyliin: "menee tileen kun klikkaa 50 kertaa tota isoa nappia ja sitte vie hiiren ton kuvan yli". Mikään ohjelma ei ole idioottivarma. :)
Paitsi assemberillä tehty hello world :D :D..
Meitsi kirjoitti:
Niin, ohjelmiahan on vaikea tehdä idiootinvarmaksi, koska idiootit ovat niin nerokkaita. Lisäksi pitäisi olla aika velho koodaaja, joka tekisi bugitonta koodia, mutta kyllähän tollasia c:n standardlibbejä käyttämällä saa tehtyä ns. "bugittoman" helloworldin, tyyliin int main() { printf("foo"); return0;}
Offtopic:
lainaus:
Esimerkki "täysin bugiton" koodista
<?php print "Hei !"; ?>
Onko tuo "täysin bugiton" teidän mielestänne?
Riippuu mitä tuon scriptin pitää tehdä?
Jos sen pitää vain tulostaa "Hei !", niin kyllä scriptisi on "täysin bugiton".
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.