Morjens! Onko kellään antaa vinkkiä miten 3D-mallinnusohjelmilla tehdyt mesh-objektit sijoitetaan eri puolille 3D-avaruutta? Käytän VB6.0 ja DirectX 8.1 tehdäkseni softan, jolla voidaan teatterin lavastusta pyöritellä 3D:nä. Olen tehnyt Microsoftin sivuilla olevat perusharjoitukset, joissa ladataan yksi Mesh-objekti joka on keskellä näyttöä (0,0,0). Mutta entä jos haluaa ladata esim 25 Meshiä, niin miten ne voidaan sijoittaa eri puolille avaruutta??? Esim View Transformation Matrix kääntää kameraa ja asettaa katsottavan pisteen, mutta se ei auta jos kaikki meshit ovat samassa pisteessä. Olisin kiitollinen vinkeistänne!
no asetat ne eri kohtiin muuttamalla tuota (0,0,0) arvoa?
eli ensimmäinen on varmaankin x,toinen y ja viimeinen z akseli.
Joo-o, no D3DXMatrixTranslation käskyllä se kyllä onnistuu eli matriisille voidaan asettaa nuo koordinaatit. Mutta jos yritän tehdä translaation toiselle matriisille niin näytölle ei tule kuitenkaan kuin toinen objekti.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.