Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Apache + ftp

Name-No [16.08.2004 21:29:08]

#

Miten saan ftp ohjelman liitettyy apacheen windowsissa?
Eli mulla on oma serveri ja haluaisin siirtää tiedostoja ftp ohjelmalla. miten onnistuu?

Bill Keltanen [17.08.2004 10:26:26]

#

Apache on kai http-serveri? Kokeile vaikka Cerberusta.. :D

Name-No [17.08.2004 12:06:30]

#

Juu onhan se. mulla on ollut vaikka kuinka monta eri ftp ohjelmaa, mut en millään oo saanu toimiin. Siis en oo päässy siirtään tiedostoja omalle serverille. Osaisko joku auttaa?

rndprogy [17.08.2004 13:01:45]

#

ÖH? Minulla ainakin on Abyss ja käsittääkseni (en ole varma) sen pitäisi toimia samalla perjaattella. Eli laitat ne filut vaan sinne Apachen pääkansioon. Ei siinä mitään ftp:tä tarvita Ja sitten osoite sivuun on "IP-osoite:portin numero/sivu"

TETRIS [17.08.2004 13:38:18]

#

rndprogy : Name-No tarkoittikin varmaankin netin kautta siirtämistä.... vaikka tuon uppimisen voisi hoitaa myös esim. PHP koodilla jonka sitten suojaa salasanalla.

Kyllä Cerberus toimii! Cerberus on varmaankin yksi helpoimmista FTP ohjelmista. Voi olla, että palomuuri blockkaa liikenteen FTP:n käyttämästä portista (muistaakseni defaultti on 21). Kannattaa muutenkin säätää palomuuria hyvin kun kyseessä on kumminkin wintoosa kone. Kerros vielä millaista erroria tulee.

Jos FTP ohjelman konffeissa on vikaan niin pistät vain uuden käyttäjän ja sille oikean virtual directoryn niin valmista on... tietysti apachen konffeja pitää mahdollisesti säätää vielä niin, että virtual dir toimii oikein.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta