Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Chat-Forum -oleelliset erot?

Sivun loppuun

Latska [16.08.2004 18:17:34]

#

Isoveljeni väittää, että minä olen "chatissa" kun olen putkan forumilla. Omasta mielestäni ne eivät ole sama asia. Olen kyllä yrittänyt selittää eroavaisuuksia, mutta se vain on sitä mieltä, että ne ovat samoja asioita. Selventäkääpä asiaa.

Turatzuro [16.08.2004 18:19:38]

#

Chat on reaaliaikainen, foorumi ei?

hunajavohveli [16.08.2004 21:11:38]

#

Turatzuro kirjoitti:

Chat on reaaliaikainen, foorumi ei?

Olen kyllä täysin samaa mieltä. Eihän foorumi, jonne lähetetään pysyviä viestejä ole mikään chatti. Lisäksi ainakin minusta tuntuu hieman epäluontevalta sanoa, että on foorumilla.

msdos464 [16.08.2004 21:19:44]

#

Niin.. suurin ero on se, että chatissa ei tallenneta
viestejä, foorumissa tallennetaan.

Chat = puhetta kavereiden kanssa
Foorumi = ... hmm... no tiedät mitä tarkoitan :)

Gwaur [16.08.2004 21:20:33]

#

hunajavohveli kirjoitti:

Lisäksi ainakin minusta tuntuu hieman epäluontevalta sanoa, että on foorumilla.

onko se sitten kovin luontevaa sanoa että on chatissä? :)

rndprogy [16.08.2004 21:25:25]

#

Niin eli Chat tarkoittaa rupattelua. Ja Foorumi joka tulee eng. kielisestä sanasta forum ja tarkoittaa keskustelupaikka.

Latska [16.08.2004 21:44:25]

#

Niin.. noitten "on" ilmauksien yletön käyttö saattaa johtua asuinpaikastani. Kun sattumoisin satun asumaan aikas syrjässä, jossa ihminen ja eläin ovat (ei helekkari! meinas taas tulla "on") suurinpiirtein saman arvoisia. Modeemia nopeammat nettiliittymät tulivat tänne vasta kesän alussa, joten aika korvessa asun. Jos naapuri lähteen piipaa-auton kyydissä jonnekin se on jo aika iso juttu.

Kiva asua 400 asukkaan kylässä, jossa kaikki tietää kaikkien tekemiset.

Niinkuin moni on huomannut, minä tungen joko e:tä tai k:ta joka paikkaan.

Gwaur [16.08.2004 23:09:28]

#

Latska kirjoitti:

Kun sattumoisin satun asumaan aikas syrjässä, jossa ihminen ja eläin ovat (ei helekkari! meinas taas tulla "on") suurinpiirtein saman arvoisia.

Ei se ole mitenkään erikoista jos meinaa kirjottaa "on" vaikka pitäisi kirjottaa monikkomuodossa. Tavallista puhekieltä ainakin täällä Kouvolassa, joka monien harhaluuloista piittaamatta oikeasti ON kaupunki (eli ei kunta), te tietämättömät isompien kaupunkien asukkaat.

T.M. [16.08.2004 23:09:48]

#

Chätissä ei voi muokata lähettämiään viestejä.

Chätissä voidaan potkia ihmisiä pihalle, jolloin chättäilijä ei voi enää edes nähdä uusia viestejä.

Chätissä puhutaan paskaa, foorumissa ei.

Gwaur [16.08.2004 23:12:41]

#

T.M. kirjoitti:

Chätissä puhutaan paskaa, foorumissa ei.

Ai mä luulin että ohjelmointi-plazan foorumeilla puhutaan paskaa ;)

Latska [16.08.2004 23:32:42]

#

Ja Chatissä on enemmän sekopäitä. :)
Em ninä oel mkään seopää! Äklää mnua ktsko!

Edit: Ja taas olen kukkunut kahvin ja energiajuomien avulla puolille öin... Eih...

Heikki [17.08.2004 07:09:14]

#

Chat on reaaliaikaista rupattelua varten. Siellä keskustelu on nopeatempoista (lähetät parhaimmillaan useita viestejä muutamassa sekunnissa).

Foorumilla vistit ovat selkeästi piempiä, sisältävät perustelut (tai ainakin pitäisi), keskustelu ei todellakaan ole niin nopeatempoista, vaan viestiä voi kirjoittaa omaan tahtiin. Myös viestien muokkaus yms. ominaisuudet kuuluvat foorumille.

hunajavohveli [17.08.2004 21:02:31]

#

Gwaur kirjoitti:

Ai mä luulin että ohjelmointi-plazan foorumeilla puhutaan paskaa ;)

No Ohjelmointi-Plaza nyt on asia erikseen. :)

Bill Keltanen [19.08.2004 08:49:53]

#

Turatzuro kirjoitti:

Chat on reaaliaikainen, foorumi ei?

Juu kyllä, chatissa näkee vain senhetkiset tapahtumat, foorumissahan näkee kaiken mitä sinne on kirjoitettu

EDIT

OHJELMOINTI-PLAZA kirjoitti:

Oho.... Laitoin vahingossa tuohon koodinpätkäksi väärän vieraskirjan! Tuo mikä siiellä nyt on, on Antti Laaksosen käsialaa.

eikö useammat ookkin täältä putkasta?


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta