Kun vauhtix (joka on hahmon vauhti pikseleissä) on 1, hahmo kulkee niin nopeasti ettei sitä ehdi edes nähdä, kun taas jos vauhtix on vaikka 0.9 hahmo suorastaan matelee.
Niin tämä vauhtix lisätään hahmox:ään joka taas määrää mihin hahmo piirretään.
Kyllähän minä tiedän että liukulukuja on hitaampi käyttää kuin kokonaislukuja, mutta ei kai sentään näin paljon hitaampi?
(Toivottavasti edes joku ymmärsi...)
koita pistää sinne esim 3.9?
Tai sitten pistät sinne vain jotain hidastusta. En oikein usko kyllä, että 0.9-nopeudella hahmo voisi madella, niin että sen ehtisi huomata.
Kokonaislukujen ja liukulukujen nopeusero ei missään tapauksessa ole niin suuri, että syy voisi olla siinä. Jos hahmo olisi täysin pysähtyneenä, asian voisi selittää sillä, että käytössä on erehdyksessä kokonaislukumuuttuja, jolloin nopeus 0,9 muuttuu nollaksi. Mutta jos hahmo kuitenkin liikkuu - vaikkakin erittäin hitaasti - tämäkään ei ole mahdollista. Voisitko näyttää tarkemmin hahmoa liikuttavaa koodia?
Muutin ne kokonaan kokonaisluvuiksi (siis floatista intiksi), jonka jälkeen se rupesi toimimaan! En kyllä ymmärrä miksi se ei nyt kiidä (niin se hahmo siis).
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.