Käytän SharpDevelopia, koska se on ilmainen ;P, mutta VB.net on niin tajuttoman vaikeaselkoisen oloista? Esim. Tällainen koodi:
Imports System Public Class NewClass MsgBox("Tervepä terve!") End Class
ei toimi, koska MsgBoxia ei ole kuulemma määritelty (formia ei siis ole). Lisäksi en ole tähän mennessä saanut ainoatakaan ohjelmaa/koodivinkkiä toimimaan, koska en tiedä mihin väliin ne pitäisi tunkea. Kääntäjä kun hukuttaa virheilmoituksiin. Olen kokeillut
Public Class main --koodi tähän-- End class
vaan ei toimi,ei.
Tietäisittekö jotain hyvää tutoriaalia?
P.S. DLL:ää yritän sorvailla, toivottavasti tulee jotakin. Olen jo päässyt .vbproj-filun editointivaiheeseen.
En ole asiasta varma (itse en ole koskaan käyttänyt VB.net:iä tai mitään muutakaan) mutta kokeiles MessageBox.Show:ta. Voi nimittäin olla että Microsoft on vaihtanut tuon ja muutaman muunkin tagin .NET:issään.
Sekä MsgBox että MessageBox.Show toimivat VB.NETissä ihan hyvin. Niitä voi myös käyttää, vaikka ohjelmaan ei kuuluisi ikkunaa. Kuitenkaan koodia ei voi kirjoittaa tuolla tavalla suoraan luokan sisään, vaan ohjelmassa täytyy olla jonkinlainen runko. Tämmöinen koodi tuntuisi riittävän ikkunan luomiseen ja viestin näyttämiseen.
Public Class Form1 Inherits System.Windows.Forms.Form Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load MsgBox("Moi!") End Sub End Class
Joo nyt toimii hyvin ja olen oppinut paljon uutta. Mutta tiedättekö sivua, jossa olisi VB.Net-resursseja?
Ja kuinka onnistuu tiedoston luku niin, että aletaan lukemaan 128 tavua tiedoston lopusta (samaan tapaan kuin Javalla viime MikroBitissä). Kyselen koska jonkinlaista mediasoitinta taas sorvailen, osaan jo avata ja sulkea CD-aseman :D
Ja kuinka pääsee käsiksi esim. diskettiaseman valoon (QBasicilla käy näin.)
Ja ei se SD ookkaan niin kummallinen, vaan toi MsgBox ei toimi vaan pitää laittaa MessageBox.Show ja Beepkin piti laittaa ihan että Microsoft.VisualBasic.Interaction.Beep().
kokeile vaikka sivua: http://www.planetsourcecode.com
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.