Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Wmv-videosta ääniraita musatiedostoon

Sivun loppuun

Gwaur [08.08.2004 03:56:01]

#

Mulla on koneella kaksi wmv-muotoista musiikkivideota, joista haluaisin ääniraidat myöskin tavallisiksi mp3- tai ogg-musiikkitiedostoiksi.

Kokeilin jo VirtualDubilla aukaista, ja ainoa joka VDubin tiedostopäätelistalla täsmää *.wmv:n kanssa on *.*, mutta se ei millään suostu avaamaan ja sanoo että sitä estää Microsoftin kakkapatentti joka estää kolmannen osapuolen softien ASF-muotoisten videoiden räpläämisen. Adobe Premierellä aukaisuikkunan tiedostopäätelistalla ei myöskään ole *.wmv:tä, saati sitten *.*:täkään eikä koko softa muutenkaan tue kyseistä muotoa.

Winampin diskwriter-plugini sanoo "Cannot write wav-file: D:\päläpälä\pölö.wav", niin kuin se on jo viimeiset neljeä kuukautta sanonut kun olen sillä jotain koittanut tallentaa.

Pystyykö wmv-videoista mitenkään rippaamaan ääniraidan erilliseen musiikkitiedostoon? Jos voi niin miten tämä tapahtuu?

Tai jos joku on tarpeeksi tyhmä ja kykeneväinen suorittamaan tämän operaation tosin kertomatta toimintatapaansa mu(i)lle, tulkoot IRCnetiin ja ilmoittautukoon nimimerkille Gwaur. :p

Bill Keltanen [08.08.2004 08:48:20]

#

mitäh :D

No Gwaur, avaa vaikka wmp:hen ja nauhotat sen sitten (stereo mix päälle) jne

Gwaur [08.08.2004 12:06:38]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

No Gwaur, avaa vaikka wmp:hen ja nauhotat sen sitten (stereo mix päälle) jne

Kai tämä onnistuu muillakin softilla kuin kaikkein eniten vihaamallani?

Niin ja mistä pistän stereo mixin päälle, kun en ainakaan wmp:n asetuksista, ääninauhurin asetuksista enkä volume controlista löytänyt.

Niin ja kerrottakoon että mikrofooniin tässä tapauksessa en halua koskeakaan :p

kenkku [08.08.2004 12:58:34]

#

Minä olen ainakin nauhottanut ääntä videosta ilmaisella Freecorderilla. Myös Any Sound Recorder on hyvä, mutta maksaa (demossa oli joku aikaraja).

nomic [08.08.2004 13:21:39]

#

jos ei muuta niin tekemistä:
koodaa ohjelma joka analysoi ääntä joku liikkuu line-outputissa, kirjaa värähtely tekstitiedostoon, yksi värähdys on yksi rivi, "teksti-aaltoa" voi konvertaa vaikkapa goldwave-nimisellä softalla jolla voi myöskin luoda niitä... :)

Gwaur [08.08.2004 13:25:51]

#

kenkku kirjoitti:

Minä olen ainakin nauhottanut ääntä videosta ilmaisella Freecorderilla.

Freecorder näytti muuten ihan hyvältä softalta paitsi että mp3:ssa ei ollut yhtikäs mitään. Voiko asiaan vaikuttaa se että mulla on emoon integroitu äänikortti eikä erillistä kunnon korttia?

Metabolix [08.08.2004 13:46:14]

#

Katso, saako Windows Media Encoderilla.
Edit: Ei se integrointi tee äänisysteemistä heikkoa. Kaikki (Edes kaikki ei-integroidut) eivät kuitenkaan tue Stereo-Mixiä nauhoitukseen.
Edit: Mp3:n ei vaikuta kortti vaan ohjelmisto. Netistä löytää Lame-nimisen mp3-enkooderin/dekooderin, jota monet ohjelmat osaavat käyttää.

Gwaur [10.08.2004 06:11:10]

#

Kuinka nopeasti koneeni hajoaisi jos pistäisin johdon Line out -reiästä Line in -reikään ja sen kautta nauhottaisin? :D

Bill Keltanen [10.08.2004 07:59:47]

#

Siis sieltä Ääniasetuksista, mikä pitäisi olla systrayssa se kaiutin, sitten sieltä nauhoitus ja kaikki ne päälle siinä vaiheessa ja ok, ja sitten valitset stereo mixin, ellei sitä äänijuttua ole systrayssa, ohjauspaneelista ääni ja äänilaitteet tjsp. ja sieltä saa myös näkymään systrayssa

Meitsi [10.08.2004 18:13:00]

#

Laitat kasettisoittimen mikkiliittimeen johdon pc:si kuulokelliittimestä. Sitten näpäytät soittimesi punaista pallukkaa (myös REC-namiskana tunnetaan) ja sitten painat tietomakoneellasi videon toistopainiketta.
Sitten duunaat saundin kasetilta koneelle toisinpäin.

Juice [10.08.2004 18:38:03]

#

No voi, ratkaisu on helppo. Audacity pyörimään ja stereo mix päälle. Ei kannata tehdä kaikesta niin vaikeeta. Audacity on Open Sourcea, pienikokoinen ja vieläpä suomeksi.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta