Kuinka sais toimimaan Quick Basikin win 2k? Olisko jotakin windows pohjaista Quick Basic ohjelmaa.
Itsella W2k:ssa sain asennuksen jälkeen toimimaan ongelmitta... jonkin W2k:n päivityksen jälkeen lakkasi toimimasta.
Joo kyllä mullakin aluus kun sain Win 2k:sen niin toimi ihan hyvin. Sitte siinä oli pitkä aika kun en tehny sillä mitään. Meinasin sitte pitkän ajan päästä alata tekeen sillä jotakin niin sitte se tilttas vain.
Itse ajan Qbasicia DOSboxin alla. Pelittäisi se kyllä minulla ilman sitäkin. Kunhan on vain mukavempi käyttää ikkunassa, kun tekee muutakin koneella. Niin, graafista tilaa käyttävät DOS-ohjelmat kun eivät toimii ikkunassa. Eikä pieni virhe ohjelmassa kaada koko konetta. Kuitenkin, koeta hommata DOSbox tai joku muu (parempi :-P) dos-emulaattori. Pitäisi toimia sen jälkeen, kunhan olet ensin asetukset säätänyt oikein..
-Grey-
Joo nyt ainakin löysin sen netistä ja sain ladattua. Ja nyt vain sitte kokeilemaan, että saisinko mä sitä toimimaan.
Jes mä sain sen toimimaan! Ja vielä toimii kaikki vanhat pelit jota on joskus amigalla pelattu esim: Lotus III.
Grey oletko tullu houmaamaan, että kun Quick Basic:sa CTRL + INSERT painaa niin näppäimet jotenkin lukittuu. Tiiäkkö millä sen saa pois? Muuten sillä ei pysty kopioimaan niitä juttuja.
maratti kirjoitti:
Grey oletko tullu houmaamaan, että kun Quick Basic:sa CTRL + INSERT painaa niin näppäimet jotenkin lukittuu. Tiiäkkö millä sen saa pois? Muuten sillä ei pysty kopioimaan niitä juttuja.
Se on jonkinlainen bugi, ainakin minusta. Kannattaa ottaa tekijään yhteyttä, ja kertoa sille tuosta. Itse olen moisen bugin ohittanut avaamalla näppäinoikotiellä Edit - valikon ja sieltä näppäimillä valinnut kopioimisen. Joskin, ehkä kannattaa katsella muita vastaavia ohjelmia, jossa ei moista bugia ole..
-Grey-
Eikö Ctrl+X, Ctrl+C, Ctrl+V toimi?
Metabolix ei se Quick Basic:sa toimi.
Grey kokeilen 0.60 versiota jos siinä ei olis sitä. Sitte kyllä pitää katella joku toinen.
no jos ei muuta niin suoraan wintoosan ikkuna-palkista rotan oikealla ja sitä kautta: "liitä" tai qb:n valikosta se paste vaan käsin... eikös nämä muka toimisi win2k:ssa?
Itse kopioin tekstin nopealla näppäilyllä QB:n valikosta ja liitän Ctrl+Insertillä. On se kumma, jos nämä ei toimi.
Luulen että maratti tarkoittaa sitä että kun Qbasicia käyttää DOSboxin alla, niin tietyt näppäinpainallukset jumiuttavat sen..
-Grey-
Grey juuri niin just toi Ctrl+Insert jumittaa sen. Mutta sitten win98 se toimii ihan hyvin kun ei tartte käynnistää DOSBox kautta. Kun win98 se toimii ilman sitä. Ja siellä toimii kaikki noin kopiointi systeemit. Win2k ei toimi Quick Basic ilman tota DOSBox.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.