Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Putkan hitaus

Sivun loppuun

Wizard [04.08.2004 19:25:52]

#

Mistähän mahtaa johtua tämä joskus täysin käsittämätön hitaus Putkan toiminnassa? Yleensä Putka on vain hidas, mutta sitten joskus se on tolkuttoman hidas...

Minä [04.08.2004 19:33:10]

#

Olen ymmärtänyt että vika olisi palvelimessa

Edit: linkki tagi

Heikki [04.08.2004 19:36:36]

#

Ongelma on varmaan siinä että putka on suht. halvassa tilassa palvelimella, jossa on muitakin sivustoja. Tosin ainakaan minä et tällä ISDN:llä yleensä huomaa mitään hitautta. Toki satunnaisesti pientä, mutta ei usein.

Tempfile [04.08.2004 20:19:29]

#

Minusta tuntuu siltä että vain keskustelu hidastelee, koodivinkit ja muut toimivat ihan hyvin. Olisikohan koodissa optimoinnin tarvetta?

Antti Laaksonen [04.08.2004 20:51:45]

#

Keskustelun viestien määrä on kasvanut suureksi, palvelin ei ole nopeimmasta päästä ja tiettyihin aikoihin sivustolla on samaan aikaan paljon kävijöitä. Siinä tärkeimmät syyt keskustelun hitauteen. Palvelimen kuormitukselle en valitettavasti mahda mitään, mutta keskustelun koodia voin tietysti aina koettaa parannella.

Metabolix [04.08.2004 21:21:49]

#

Miten minä en ole huomannut juurikaan tuollaista? Mitä tarkoitatte hitaudella, siis millaisissa mittasuhteissa? Toki täällä on silloin tällöin pieni (1-3s) viive, mutta suhteellisen harvoin kuitenkin, eikä se haittaa ollenkaan, jos on vaikkapa kaksi selainikkunaa auki ja voi tehdä jotakin muuta samalla.

acorn [04.08.2004 21:24:06]

#

Periaatteessa 1-3 s ei ole kovinkaan pitkä aika, mutta kuten Elisan mainoksissa sanotaan: "Nopeus, siihen tottuu niin helposti."

Normaalistihan nettisivun oletetaan aukeavan lähes välittömästi.

EDIT: Vai oliko se Sonera? Ei muista, kun on niin paljon noita mainoksia.

hunajavohveli [04.08.2004 21:27:23]

#

Itse lataus ei kestä juuri mitään nopealla yhteydellä, mutta pyynnön lähettämiseen palvelimelle menee joskus puoli minuuttia.

squid [05.08.2004 10:37:42]

#

Minäkin olen huomannut saman asian. Tähänkin keskusteluun pääseminen vei niin kauan aikaa.... siis verrattuna muihin sivustoihin.
Ainoa missä tulee hitautta, on ´juuri tämä keskustelu.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta