Ohjelma on nimeltään SquirrelMail ja se löytyy osoitteesta http://www.squirrelmail.org. Olen asennellut useita ohjelmia, mutta tämä meni yli hilseen. Alla on katkelma ohjelman asennusohjeista. Mitä ihmettä ne tarkoittavat? Mitä siis teen käytännössä? Minulla on palvelimella kaikki herkut käytettävässä mitä ohjelma vaatiikin.
0. QUICK INSTALL GUIDE ---------------------- Each of these steps is covered in detail below. - Install webserver and PHP4 (at least 4.0.6). - Install IMAP server (see docs of that server). - Unpack the SquirrelMail package in a web-accessible location. - Select a data-dir and attachment dir, outside the webtree (e.g. in /var). The data-dir (for user prefs) should be owned by the user the webserver runs as (eg www-data). The attachment dir (for uploading files as attachments) should be file mode 0730 and in the same group as the webserver. - Run config/conf.pl from the command line. Use the D option to load predefined options for specific IMAP servers, and edit at least the Server Settings and General Options (datadir). - Browse to http://www.example.com/yourwebmaillocation/ to log in.
Mikä kohta tuossa oli vaikeaa?
en minä kyllä ymmärrä hölkäsen pöläystä. olen kuitenkin senverran aloittelija.
No kerro ensin se, että oletko asentanut palvelimelle web palvelimen ja PHP:n? Ja oletko asentanut IMAP palvelimen?
kyllä PHP löytyy on minulla nimittäin ainakin phpBB keskustelufoorumi yms. Tuosta IMAP palvelimesta ei ole mitään hajua. Miten se asennetaan? Ja mitä nuo muut kohdat tarkoittaa suomen kielellä? Apuva! =)
jansal kirjoitti:
kyllä PHP löytyy on minulla nimittäin ainakin phpBB keskustelufoorumi yms. Tuosta IMAP palvelimesta ei ole mitään hajua. Miten se asennetaan? Ja mitä nuo muut kohdat tarkoittaa suomen kielellä? Apuva! =)
Onkohan tämä ihan sinun oma serveri vai jonkun firman serveri missä sinulla on nettisivut?
Serveri on futuron.org omistama
www.futuron.org
Tuon tarjoajan kotisivuilta lainattua:
"Tavallisen internet-sivuston pitäjälle ei ole eroa palvelimien sijainnilla, pelipalvelimia emme kuitenkaan suosittele perustettavaksi."
Joka onkin sitten suurinpiirtein roskaa. Nuo palvelimet sijaitsee sivun tietojen mukaan Rapakon toisella puolella ja liikenne sinne on hitaampaa. Samoista laitetiloista löytyy sivujen mukaan myös Google, mutta kun Googlellakin sattuu olemaan konesaleja vähän siellä sun täällä kuten monella muullakin isommalla sivustolla. Jenkkilässä kannattaa pitää palvelimia jos palvelee ensisijaisesti Amerikkaa ja Euroopassa sitten omat sekä Aasiassa omat.
Suurimmat ongelmat viimeisen 8-10 vuoden ajalta nykyisessä Internetissä on ollut aina yhteydet nimenomaan Jenkkilään.
Ja sitten itse IMAP softista. Jos palveluntarjoaja ei ole niitä asentanut tai suostu asentamaan, niin unohda.
Noh kiitos tiedoista kuitenkin
Menee nyt aiheen ohi, mutta satuin vilkaisemaan noita Futuronin web-hotelleja, ja varsinkin tuo advanced näyttäisi varsin houkuttelevalta. Varsinkin kun hinta ensimmäiselle vuodelle on vain 19 euroa, kun domain on jo valmiina. Kyselisinkin että minkälaisia kokemuksia on kyseisestä firmasta? Itselläni on sivut Verkkomestarin puljussa, eikä palvelussa ole mitään vikaa... tuo vaan houkuttelee tuo 500meg levytila + 5gt siirtokaista.
kyllä minulla on vain hyviä kokemuksia. Ei ole mitään katkoja ollut ollenkaan. Asiakaspalvelu on mielestäni loistavaa! Vastaukset tulevat nopeasti (samana päivänä) ja on todella hyvää. Jos ottaa esim tuon advancen tai seuraavan mallin, niin tulee mukavasti herkkuja kaupanpäälle. C-panel on hyvä, jossa on fantastico osio jossa on tukuittan MySQL ja muita ohjelmia, jotka voi asentaa napin painalluksella yms. No, jokatapauksessa on vain hyviä kokemuksia. Niin ja Todella halpa! (todella alleviivattuna)
Kysyin tuolta futuronilta tuota sähköpostihommaa ja sieltä vastattiin että on kaikki valmiudet sellaiseen, että ei muuta kuin asentelemaan. Eli voisiko joku selostaa mitä se ohje oikein kehoittaa tekemään. Eli mikä on tuo IMAP softa? Onko se yleensä asennettu valmiiksi?
jansal kirjoitti:
Kysyin tuolta futuronilta tuota sähköpostihommaa ja sieltä vastattiin että on kaikki valmiudet sellaiseen, että ei muuta kuin asentelemaan. Eli voisiko joku selostaa mitä se ohje oikein kehoittaa tekemään. Eli mikä on tuo IMAP softa? Onko se yleensä asennettu valmiiksi?
IMAP on sähköposti protokolla. Eli tarvitset tuota protokollaa osaavan serverin asennetuksi sinne palvelin järjestelmääsi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.