En keksi itse millään ratkaisua miten saisin tarkastettua monikulmion seiniä, jos vaikka esimerkiksi pallo törmää siihen. Tavallisen neliön testaus on helppoa, mutta entäpä sitten jos mukaan tulee vinoja seinämiä ja muita kulmia. Neliön tarkastus tähän tyyliin:
If BallX<10 BallXSpeed=-BallXSpeed EndIf
Mutta mitenkähän tuo mahtaisi mennä monikulmiossa...?
Mikäli olet englanninkielen taitoinen seuraavasta löytyy malleja erilaisille collision detection tavoille:
http://www.xtremevbtalk.com/t54042.html
Edit: Koodien downloadaaminen vaatii muuten kirjautumisen.
Ympyrään törmäyksen voit ainakin tarkistaa katsomatta, onko pisteen etäisyys ympyrästä pienempi kuin ympyrän säde, mutta monikulmioista en tiedä tarkemmin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.