Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: HALO gallup

Sivun loppuun

Koipio-ohjelma [01.08.2004 01:53:42]

#

No pistimpä tämänkin pystyyn kun ei ollut pikku tunneilla (tai no oikeastaaan oli vielä keski yö) muuta tekemistä. niin kuinkakohan moni on pelannut haloa? entä lempi(lempi?)ase kyseisessä pelissä? entä kenttä jota tahkoat mielelläsi vaikka sekin on menty läpi kolme miljoonaa kertaa? tyhmin temppusi pelissä? mieli asetukset peliin? itse pidän eniten pistoolista ja sniper riflestä sekä haulikosta, kaverin kanssa co-opissa ollaan eniten pelattu assault on the control roomia, tyhmin temppu... se on hankala valita niin paljon on tullut leikittyä kaikella mahdollisella mitä siinä pelissä on no ehkä tuorein on se kun ammuin grunttia persuuksille snipulla vaikka snipussa oli enää yksi ammus sille me kyllä naurettiin kauan."I shoot from the ass!" niin kuin kaverini virheellisesti huomautti XD mieli asetukset: co-op, pistooli, legendary ja assault to control room. vielä yksi vinkki : co-opissa hunterit (ne isot panssaroidut conventant sotilaat(huom pannssaroidut ei suoja kentälliset!) saa helpoiten tapettua kun toinen houkuttelee hunterin itseensä toinen kiertää hunterin taakse ja ampuu selässä olevaa panssari aukkoon pistoolilla

Gwaur [01.08.2004 04:53:49]

#

Voisit vähän rivitellä tekstiäsi, olisi paljon mukavempi lukea. Ei pahalla :)

Koipio-ohjelma [01.08.2004 06:18:53]

#

Gwaur kirjoitti:

Voisit vähän rivitellä tekstiäsi, olisi paljon mukavempi lukea. Ei pahalla :)

niin se tuppaa unohtumaan näin yleensä

Bill Keltanen [01.08.2004 16:49:32]

#

pekin kanssa pelataan koneella ja yhen sen kaverin.. ittelläni on xboxilla vedin 1.5 päivässä läpi
ja ne hunterit kannattaa lyödä selkään.. aina mä hakkaan ne XD

Turambar [02.08.2004 00:15:08]

#

1.5 päivässä läpi? Ite tahkosin pari pari-kolme päivää ja pääsin johonkin neljänteen tai viidenteen kenttään. Sitten meni hermot ja tulin siihen tulokseen, että aikas paska peli. Ihan liikaa sitäkin hypetetty.

Sitten siirryin MOHAAn pariin ja se tuli mentyä jopa läpi asti, ei kestänyt sekään kun ~ puoli vuotta :D Aika harvoin pelailen...

makeuu [02.08.2004 00:25:09]

#

mä pelasin sillä legendaryllä läpi sen jtn 2 päivässä ja ihan hyvä se oli.. lempi ase oli ehkä sen jeepin konari, toisena ehkä haulikko :)

Bill Keltanen [02.08.2004 08:39:25]

#

mohit on kaikki samanlaisia eteenmenopelejä. CS on hyvä :)

Halossa lempiase pisla ja fuel rod gun :P

setä [02.08.2004 09:55:04]

#

Empä ole nähnytkään mutta halo-ilmiöitä kyllä.

hunajavohveli [02.08.2004 10:19:45]

#

En ole kuullutkaan..

nomic [02.08.2004 22:57:56]

#

halo-ilmiö on kaunis kylläkin, itse pikkasen petyin taas tähän peliin, liikaa hypetetty, olihan se kiva mutta jotenkin vain oli niin että ei ollut minua varten, se ei tee pelistä huonoa, minulle ei napannut, vedin läpi ja hyllyyn jäi, paikoittain oli jotain oivallista mukana, mutta useimmiten hirviöt tuntui liian massalta, tarkoitan tällä sitä että eivät säväyttäneet, hahmot olisi saanut olla mielenkiintoisempia (turha mun on nipottaa kun en kummiskaan itse pystyisi parempaan tai lähellekään tuota tasoa) ja äänet latisti vain tunnelmaa, piupiu pap pap viuh, zutuum... missä oli äänten tasapainoinen dynamiikka?
mutta jotta ei menisi vain haukkumiseksi, osa kentistä oli tehty erinomaisesti ja minä pidin tekoälystä, ei ollut parasta mutta sopivaa :)

ja plussaa siitä että peli pyöri mukavasti huonommillakin koneilla mutta omalla koneella vaikka kaikki grafiikat ja muut oli täysillä jotenkin näyttä paikoitellen jopa rumalta tekstuurit, harmahtavaa samaa mössöä, pelissä olisi varmasti toiminut paremmin jos olisi käyttänyt värillisiä valonlähteitä radikaalimmin hyväksi, tai no tottakai pelissä varmaan pyritty että pelimaailma näyttää realistiselta paikoitellen valojen suhteen, mutta peli joka jo muuten liioittelee kaikessa niin miksei tekstuureissa ja valoissa?

ihan kelpo peli josta löytyi paljon asiaa josta nipottaa, olen kriittinen pelien suhteen, ja jos pidän pelistä niin se tulee olemaan varmasti kestokäytössä. kaikki te jotka dikkaatte halosta, älkää ottako nokkiinne viestistäni, tämä on vain mun mielipide ja teillä on oma :)

ainiin yksi bonus vielä pelille, se oli kyllä mahtava kokemus kun pääsi olemaan ratissa ja kaveri ampui vihuja autosta, tai toisin päin. ulkomaastotkin oli mukavan laajoja :)

Koipio-ohjelma [03.08.2004 18:31:57]

#

hunajavohveli kirjoitti:

En ole kuullutkaan..

Mitä?!
Et ole kuullukaan kaikkien aikojen parhaasta (tai yhdestä parhaimmista) räiskintä peleistä?
No jaa ei kai siitä kaikki ole kuullu mutta et tiedä mistä jäät paitsi. Pelasin sen tossa kaverin kanssa vähän aikaa sitten läpi. Kesti pari viikkoo kun päässy joka päivä sen luo.
On kyllä niin erinomainen peli! Muuten The Maw on niin tylsä kenttä että huh huh (samoin kylläkin Halo ja The Library)!

Latska [03.08.2004 18:36:15]

#

Minä taas olen kyllä kuullut tuosta pelistä, mutta pelannut en ole. Oma pelaamiseni painottuu pikemminkin Giana Sisterssiin (yksi maailman parhaista tasohyppelyistä) tai sitten Mario Karttiin...

hunajavohveli [03.08.2004 20:27:44]

#

Koipio-ohjelma kirjoitti:

No jaa ei kai siitä kaikki ole kuullu mutta et tiedä mistä jäät paitsi.

En kyllä tunne jääneeni mistään paitsi, vaikken pelaakaan mitään räiskintäpelejä.

rndprogy [03.08.2004 20:31:04]

#

hunajavohveli kirjoitti:

Koipio-ohjelma kirjoitti:

No jaa ei kai siitä kaikki ole kuullu mutta et tiedä mistä jäät paitsi.

En kyllä tunne jääneeni mistään paitsi, vaikken pelaakaan mitään räiskintäpelejä.

En Minäkään kaikkia maailman räiskintä pelejä pelaa. Mutta ei siinä pelaamista tarvita että tietäisi jonkun pelin.

Juice [03.08.2004 20:35:21]

#

Latska kirjoitti:

Minä taas olen kyllä kuullut tuosta pelistä, mutta pelannut en ole. Oma pelaamiseni painottuu pikemminkin Giana Sisterssiin (yksi maailman parhaista tasohyppelyistä) tai sitten Mario Karttiin...

Giana Sisters... *LOL*

Turambar [03.08.2004 22:21:39]

#

lainaus:

Mitä?!
Et ole kuullukaan kaikkien aikojen parhaasta (tai yhdestä parhaimmista) räiskintä peleistä?

Parhaathan (fps) ovat tietty Doom ja Wolfenstein 3D, oletkos n00b kuullut koskaan niistä? :P

Blaze [03.08.2004 22:38:17]

#

Wolf3D on turhan sokkeloravausta omaan makuuni, mutta Doom on kyllä poikaa :)

Jottei nyt ihan offtopikiksi mene, niin todetaan, että en ole edes kokeillut Haloa, ja rehellisesti sanoen, ei ole juuri tehnyt edes mieli.

nomic [04.08.2004 01:03:30]

#

tähän topikkiin on nyt turha sotkea mukaan doom(1&2) sekä wolfestein 3d:tä, ihan sen vuoksi kun topikissa on kyse nykysukupolven pelistä ja doomit sekä wolfit edustaa vanhempaa sukupolvea jotka poikkeaa niin pirusti nykyisestä että ainut asia joka oikeastaan yhdistää näitä on 3d/fps
kaikki nämä kolme ovat kylläkin olleet virstaanpylväitä peliteollisuudessa
ja juice tosi ylentävä kommentti sinulta: "Giana Sisters... *LOL*" antaa pojan pelata peliä jos pitää, sama että voin nauraa niille jotka pelaavat vieläkin 8bittisellä nintendolla golfia, mutta en naura, se on heidän asia, ja koodajan jos kenen pitäisi osata arvostaa muitten työtä niin että voisivat antaa arvostusta asioille jotka on johdattanut tähän tilanteeseen, et voi tietää että esim: ilman Giana Sistersiä ei ehkä olisi jotain nykyaikaista "standardi"-asiaa, vaikkapa surround-äänet (erittäin karkea heitto) mutta ehkäpä Giana Sisteristä on saatu tämä idea ja sitä on viety eteenpäin ja nykyteknologian voimilla se on toteutettu, eli LOL sulle vaan! :D tietysti ymmärrän jos et pidä kyseisestä pelistä mutta tuommoiset kommentit voi jättää kirjoittamatta, ne eivät vie topikkia mihinkään suuntaan ellei joku yhtä tyhmä kuin minä ala kirjoittaa siitä... :)

plurahdinpas!

Latska [04.08.2004 01:18:18]

#

Juu... Ihan isoveljeni takia aloin pelaamaan Gianaa. Sekun kuuluu siihen sukupolveen, joka oli nuori kotitietokoneiden aikaan. (Vic 20, C 64, Amiga, Amstrad jne.) syntymävuosi 1976...
Kerran olin sattumoisin surffaamassa netissä, ja veljeni kysyi, että löytyykö mitään giana sisterssistä, ja minä katoin ja löysin Giana Worlds -pelin. Musiikista huomasi, että sitä oli hieman hiottu 80 -luvun jälkeen...
Ja muu retropelivillitys lähti liikkeelle, kun kaveri pelas 8bittisellä nintendolla Super Mario Bros kakkosta...

makeuu [04.08.2004 13:47:13]

#

Offtopic

lainaus:

Kyllähän alkuperäiset super mariot on ihan huippuja.. että ei sen puoleen

msdos464 [04.08.2004 17:22:16]

#

Ei halo mikään ihan mahti ollut.. coppina se vika ajelu kenttä
oli tylsähkö.. =P

Heitin kerran jotain örviäistä päähän kranaatin, no se kiljasee
että "greneid" ja lähtee kädet ylhäällä juosta mua kohti =D

No tietysti se tappoi mut.. mutta coppina kun pelasin niin kaveri kiirehti jonkun nurkan taakse "synnyttämään" minut.

nomic [04.08.2004 17:47:42]

#

msdos464 kirjoitti:

Ei halo mikään ihan mahti ollut.. kaveri kiirehti jonkun nurkan taakse "synnyttämään" minut.

olis saanut tehdä abortin :D no ei. tosi huono juttu :D

onhan tätä pelattu kavereitten kesken ja kyllä se taso nousee pelikokemuksessa aina ylemmäs mutta ei vieläkään säväyttänyt minua niin että minut olisi voinut lukea pelin "faneihin" :)

sooda [05.08.2004 09:04:34]

#

Joskus oli pcsuperstoressa xboxilla sillain että sitä sai testata niin pelasin siinä sitte kaverin kanssa jotain 15min. En sen enempää ole.

hunajavohveli [05.08.2004 23:22:01]

#

hunajavohveli kirjoitti:

En kyllä tunne jääneeni mistään paitsi, vaikken pelaakaan mitään räiskintäpelejä.

Tosin vaikka en pelaakaan, niin huomasin juuri, että niitä onkin perin hauska tehdä itse. :)

nomic [08.08.2004 20:07:21]

#

hunajavohveli! sama täällä :D itsekään en nykyään pahemmin pelaa mitään, tykkään enemmän kattoo vierestä kun kaverit pelaa ja katselen ympäristöä ja kaikkea miten mikäkin on tehty jne.. ja jos pelin mukana tulee joku editori... (ulvontaa) ... hohhoh :D
ja itsekin harrastanut nyt pienen tovin erilaisten pelien tekemistä 2d-räiskintää/strategiaa enemmänkin kun vasta nyt alkanut ymmärtää pikkasen tota 3d:tä verteksinä, turha yrittää ees mitää tekstuureita heittää :P

päivän offtopik annos loppu ^^

ttuoppi [08.08.2004 20:23:44]

#

Juu, minäkään en kyllä pelaa juuri lainkaan, ainut peli jota jaksan pelata (ja sita jaksankin sitten kunnolla!) on Final Fantasy IX joka on aivan M.A.H.T.A.V.A!!! Ja tiedän kyllä Halon ja olen hieman kokeillutkin. Ihan ok kai se on mut ei innosta minua...

Metabolix [08.08.2004 20:29:45]

#

[topic]
Olen kyllä silloin tällöin tästä pelistä kuullut, mutta en ole pelannut. Millä perusteella tätä nyt väitetään parhaaksi?
[/topic]
[offtopic]
Jos joku haluaa nähdä ohjelmoinnillisesti hyvän räiskintäpelin, kannattaa vilkaista alkuperäistä Unrealia. Kun otukselta leikkaa pään irti, se huitoo vielä... Noh, eipä tuo vielä mitään: kun otukselta leikkaa jalat irti, se ryömii käsillään kohti! Lisäksi tekoälyllä on kuulo, eli kannattaa hiippailla, jos haluaa huomaamatta lähelle. Paljon muutakin hienoa löytyy...

hunajavohveli sanoi:

lainaus:

- - vaikka en pelaakaan, niin huomasin juuri, että niitä onkin perin hauska tehdä itse. :)

Itse pelaan ainakin 50% sen takia, että voin miettiä pelin toteutusta.
[/offtopic]
Huomaako joku muuten epätavallista tuossa viestissä? Siinä on juju.

nomic [09.08.2004 02:07:58]

#

metabolix, tarkoitatko tätä ensimmäistä unrealia vaiko unreal 2:sta? mietin tässä vain kun ensimmäistä en ole pelannut, tournament on ensimmäien u-sarjalainen minulle :/
ps. oon tyhmempi kuin luulin, en löytänyt jujuasi tai löysin mutta ei pitänyt sitä sinä jujuna jokska sen kuvittelin :P

Metabolix [09.08.2004 13:28:35]

#

Alkuperäistä Unrealia, siis ensimmäistä. Sitähän se alkuperäinen tarkoittaa yleensä tarkoittaa? Itse en yleensä luota kakkososiin peleissä, joissa on juoni.

hunajavohveli [09.08.2004 22:46:20]

#

Teitkö tuon kursivoidulla alatekstillä?

firebug [09.08.2004 23:34:44]

#

Joskus on tullut HALOa pelailtua netissä kavereiden kanssa, ja ihan mukava pelihän se on porukassa pelattuna. Pelaan kyllä muutenkin todella harvoin, jotenkin pelaaminen ei vaan innosta. Pelien tekeminen taas sitäkin enemmän ;)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta