Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointiputka: Moonlight Look

Sivun loppuun

prot [31.07.2004 19:49:57]

#

Olisi hyvä jos käyttäjät pystyisivät muuttamaan Ohjelmointiputkan ulkoasua/värejä itselleen sopiviksi! Tai vaikka että vasta rekisteröityneet voisivat muuttaa sitä...? Tumma "moonlight" tai vastaava look ois tosi rock!! Kaipaan tätä customointia tosiaan esim. Googlessa joka aina häikäisee! Googlea kun tarvitsee 23/24 päivässä ja se on "www:n pääsivu", niin on tyhmää että käyttäjä ei voi muokata sen ulkoasua helposti itselleen sopivaksi. Esim search.comista saa tumman ja se käyttää myös Googlea.

ttuoppi [31.07.2004 20:15:58]

#

Hyvä idea! Olisi varmasti tarpeen, ainakin minä olen erittäin paljon tällä sivulla ja olisi mukava jos ulkoasua voisi itse muokata! :D

tsuriga [31.07.2004 21:05:18]

#

Jokaiselle käyttäjälle oma user.css :). Noh, en nyt osaa sanoa juuta enkä jaata, kyllä minulle kelpaa tämäkin ihan hyvin.

Blaze [31.07.2004 22:11:35]

#

Olisihan tuo käyttäjäkohtainen CSS-filu mahdollinen, kun täällä tuo kirjautuminen on, kysymys kuuluukin, onko sille oikeasti käyttöä?

Metabolix [31.07.2004 22:41:46]

#

Tehdäänkö galluppi? Itse en tarvitse moista ja tulen varmasti jatkossakin toimeen ilman. Sanoisin jopa, että Ohjelmointiputka ei olisi enää yhtä mukava jos siltä vietäisiin selkeä ja yksinkertainen ulkoasu. Kaikesta huolimatta, tärkeintähän on sisältö eikä ulkonäkö. Miksi käytät Googleakaan, jos se ei ole mukavan näköinen? Koska se on silti parempi kuin useimmat muut.

Latska [31.07.2004 22:55:32]

#

Niin... Kuinkahan moni tästä(kin) oikein hyötyis... Minä olen jo liian tottunut tähän originaaliin ulkoasuun.. Ei semmoinen näyttäis oikein kivalta, jos nuo harmaat laatikot olis mustia, teksti niiden sisällä oranssia ja kaikki muut limetinvihreää... Tämä oli vain esimerkki, mutta...

Edit: Jes! Kerrankin olin se joka kritisoi...

tsuriga [01.08.2004 02:57:40]

#

Err, eihän sitä ulkoasua olisi pakko mennä itseltä vaihtamaan? Käyttäjäkohtaisella css-filulla sekä merkinnällä tietokannassa ("default"/"custom" tjsp) olisi mahdollista, mutta niin tiedä sitten tarpeesta.

Janezki [11.08.2004 19:31:40]

#

Entäpä jos vain tuo yläpaneeli muuttuisi vähän väliä. Jouluna vaikka Antti piirtäisi siihen tonttulakkeja ja joulupukin rekineen tai antaisi paneelin päivitysvelvollisuuden jollekin muulle. Tämä on täysin vakava ehdotus.

T.M. [11.08.2004 19:38:05]

#

Yhtä turha kuin yksitysiviestit...
Tosin ihan sama se mulle on mitä tänne tehdään. Senkus teette :)

tuomas [11.08.2004 22:37:09]

#

näin on näreet.

nomic [12.08.2004 02:39:23]

#

itse kannatan taas ideaa että oman css:n saisi luotua
on käyttäjän oma moka jos ei sen jälkeen viihdy putkassa :D
nykyinen asu on hyvä enkä menisi vaihtamaan mutta on aina niitä jotka haluaa erilaisuuttakin, vaikkapa niin että omista asetuksista voisi ladata css:n jostain päin nettiä parilla sivustolla tämä tekniikka on käytössä, ennen kuin se otettiin käyttöön oli monet sitä vastaan pitäen turhana mutta kun se tuli niin on siitä monet pitänyt, tosiasia kun on niin että jotkut ei jaksa nykyistä ulkoasua kattoo (itse lukeudun toiseen puoleen)

mutta yksityis-viestit ovat turhia täällä omasta mielestäni, menee vain siihen että katotaas että "toi jäpä on kova haX0r, mennää kyselee neuvoa" ja kun tämä ´haX0r´ kirjautuu sisään niin on 50 yksityis-viestiä jossa jokainen nobo pyytää neuvoa että miten tehdään maailman paras peli...

ohjelmointi on niin iso asia kummiskin että parempi ottaa yhteyttä irkin tai messengerin/sähköpostin tai muun vastaavan kautta yhteyttä jos kummatkin osapuolet hyväksyy asian

Metabolix [12.08.2004 03:10:47]

#

Itse ainakin tulen Ohjelmointiputkaan keskustelemaan, neuvomaan ja hakemaan neuvoja enkä ihailemaan ulkoasua. Jos Putkasta saisi mustavalkoisella ASCII-grafiikalla yhtä selkeän kuin tämä, se kelpaisi aivan hyvin. Jos taas ruvetaan koristelemaan liikaa, hommasta alkaa mennä maku. Jokunen tonttulakki kerran vuodessa ei kylläkään haittaisi, mutta ei sitä jää kaipaamaankaan kun se puuttuu.

Yksityisviesteissä tosiaan olisi nuo ongelmansa eikä niitäkään jää kaipaamaan. Riittää, että saa ihan foorumillakin aina välillä selittää, ettei 3D-autopeliä tehdä 2vko ohjelmointikokemuksella :)

tsuriga [12.08.2004 11:45:26]

#

Kallistun ehkä itsekin jo vastustamaan ideaa. Yhtenäisen ulkoasun takiahan viestien muotoilut tehdään Laaksosen määrittelemillä tageilla. Mut hurraa tohttulakeille :)

Deewiant [12.08.2004 11:51:43]

#

Operalla, Mozilla Firefoxilla extensionin kautta, ja ehkä myös Mozilla Suitella pystyy ainakin määrittelemään oman .css-filun, jonka selain sitten itse ottaa käyttöön sivulle. Eli tehkää itse, jos sillä on niin paljon väliä.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta