Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Visual C++ + SDL

Sivun loppuun

Touho [23.07.2004 11:47:57]

#

Elikkä mulla on tämmönen ongelma:

-libsdl.orgissa annettiin ohjeeksi avata Visual Studio .NET, mutta eikän mulla mitään semmosta exeä ole. Visual C++ sen sijaan teki hakemiston Visual Studio .NET, mutta siellä ei ole mitään järkevää.

Elikkä oon instaloinut V C++:n asennustiedostolla:
"Microsoft Visual C++ 6.0 Standard Edition.exe"

Onko jotain muita keinoja otta SDL käyttöön Visual C++:aan, kun Visual Studdio .NETin kautta?

Toinen ongelma on se, että en osaa V C++:lla edes kääntää exeksi :S..

rndprogy [23.07.2004 12:11:56]

#

Ensinnäkin SDL:n asennukseen on olemassa ohje ja vieläpä ihan täällä putkassa. Ja se että et osaa kääntää exeksi johtuuko se siitä että saat jotain virhe ilmoituksia vai ET VAIN OSAA!
Siinä voi olla montakin seikkaa miksei jokin käänny. Esim minkälaista ohjelmaa yrität kääntää. Jos se on esim joku Win32 sovellus pitää tehdä uusi projecti valitsemalla sieltä Win32 project no console tjsp. Ja tarkistaa linkkerit sun muut.

Heikki [23.07.2004 13:05:44]

#

Visual C++ 6:lla kääntäminen onnistuu build-valikosta.

Onse nyt perkele kun aletaan grafiikkaa koodaamaan osaamatta edes kääntää! Lue tämä opas ensin, ja kun hallitset perusasiat voit alkaa siirtymään grafiikkaohjelmointiin (tässä vaiheessa tunnet jo kääntäjäsi sen verran hyvin että SDL:n asennuskin onnistuu).

Anteeksi aika töykeä viesti, mutta elämä on kovaa :D

Touho [23.07.2004 15:37:18]

#

Joo. Dev C++:lla oon koodaillut. oon lukenut tuota opastakin pitkälle. mutta V C++ sanoo vaan error ja Warning, eikä kerro kohtaa tai mitään, niinkun Dev C++ tekee. Tein ton Heikin asennusohjeen mukaan, mutta sanoo 2 errors 1 warnings. ei ole luultavasti asennuksen vika...

Elikkä tämä johtuu vaan kääntäjän/editorin vaihtumisesta.

Metabolix [23.07.2004 21:18:25]

#

Kyllä se kertoo kohdan. Et vain osaa käyttää sitä. kun vielä noudattaisi niitä SDL:n asennusohjeita, jotka sanovat tarkalleen mitä pitää tehdä, niin kyllä se toimii ihan hyvin. Siis kuten ohjeet sanovat, unzippaa se VisualC.zip ja avaa sieltä Visual Studio Solution Object vai mikä lie.

lainaus:

libsdl.orgissa annettiin ohjeeksi avata Visual Studio .NET, mutta eikän mulla mitään semmosta exeä ole.

Käynnistät siis Visual C++:n. Vähän edes mielikuvitusta!!!

Touho [24.07.2004 10:43:15]

#

Metabolix, Visual C++:ssa ei ollut semmosta valikkoa, mihin piti mennä.

No, exe:ksi kääntäminen nyt onnistuu. voiko VC++:lla käynnistää tuon exe filun ohjelman kautta jotenkin näppärästi?

Aina pitäis katsoa Ohjelmointiputkan oppasista ensin, ennenkö kysyy.. nyt minäkin opin tuon..

Joskus tuo tekee tämmöstä:
Win1.exe - 0 error(s), 0 warning(s)
Mutta exeä ei löydy mistään..

rndprogy [24.07.2004 11:57:03]

#

Touho kysyä kirjoitti:

No, exe:ksi kääntäminen nyt onnistuu. voiko VC++:lla käynnistää tuon exe filun ohjelman kautta jotenkin näppärästi?

Paina F5 Ja vastaa kaikkiin kysymyksiin myöntävästi.

thefox [26.07.2004 21:29:51]

#

Jos et tarvitse debuggeria niin käynnistä Ctrl + F5:lla.

EDIT: itse ohjelma löytyy oletuksena projektihakemiston alta Release tai Debug-hakemistosta

Metabolix [26.07.2004 21:36:41]

#

lainaus:

Visual C++:ssa ei ollut semmosta valikkoa, mihin piti mennä.

Hmm, ihmettelenpä vaan miten minä sain asennettua ihan SDL:n ohjeiden mukaan ja kaikki löytyi.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta