Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Vaikein/monimutkaisin ohjelmanne

Juice [21.07.2004 22:57:08]

#

Mitä olette ohjelmoineet?

Oma monimutkaisin ohjelma oli musiikkisoitin, vielä tosin paranneltavaa, ja tietenkin omat kotisivuni (PHP)

(kaikki ilmainen mainos on hyvästä :P)

Latska [21.07.2004 23:41:03]

#

Näin aloittelevalle koodarille vaikein oli ehkä sävelpeli. (Vielä hiomista monen sävelen soiton kanssa.) Monimutkaisimmaksi voisin sanoa oman pienen kelloprojektin. Se tikittää, voi valita tekstien värin ja asettaa herätysajan. (Hiontaa vaatii sekin.)

nomic [22.07.2004 00:09:23]

#

jännästi tännekkin tuli tämmöinen topikki ;)
mutta, itsellä monimutkaisin ohjelma? hmmm... saako tähän laskea mukaan pelejä joita on duunannut?

no aloitetaan peleistä:
tän hetkinen peli
täysin online peli jossa olet "hakkeri"
taistelut käydään omassa ikkunassa ja aseina esim: virukset, troijalaiset, madot, kuuntelijat jne... ja samalla taas voit puolustautua palomuurilla, skannereilla jne... ja kaikki ohjelman sisäisiä pikkuohjelmia jotka ei tee koneelle mitään esim jos hyökkään jonkun kimppuun, sendin sille viiruksen, sen oma peli taas analysoi "ahaa. viirus, mitä tehdään" katotaas omat puolustukset ja jos viirus jää kii niin hyökätty saa selville sen jne
pelissä on oma kauppakin, ja itellä editori jolla voi luoda kaikki tavarat (ei tule itse pelin mukana)
peli sisältää graafisenkäyttöliittymän mutta siihen se grafiikka jääkin ^^ kaikki taistelut ja tapahtumat käydään oikeastaan teksteissä vaan :P tähän on kaksi pää-syytä koitan todistaa että kaikki pelit ei tarvitse superhienoa 3d-grafiikkaa ja toiseksi tähän ei olisi pahemmin sopinut mikään, aluksi ajattelin kyllä että jos koneen tehojen ja omien "voimien" mukaan voisi kasata mech-warriormaisen robotin jne... mutta ei siitä mitään olisi tullut
no siis nyt kun kirjoitin ton idean niin se ei kuulosta miltään, se koko homma on jo niin laaja että turha sitä tähän on kirjoittaa, ideoita kasattu parisen vuotta ja tekstitiedostossa jo monia sivuja asioita sekä ideoita peliin liittyen, mutta siis pääpointti: taistelet toista vastaan verkossa tämän asteen aseilla ja puolustuksilla
tämähän on helppo projekti sinänsä mutta nytten olen suunnitellut omaa scripti-kieltä peliin jolla voi luoda omia viruksia ja muita roinaa:

esimerkkejä käskyistä:
1.
shell(shutdown.cpu)

sammuttaa toisen koneen ellei toisen suojaukset estä sitä, eli jos ei ole mitään suojauksia päällä tai ne on murrettu voi tiedoston jossa on tämmöinen sisältö lähettää toiselle

2.
do
data(search.port & listen.port)
send.data > ip: oma ip tähän vaikkapa
loop

datan sisältö on, että etsitään portti jota käytetään, kuunellaan sitä, näin saadaan ehkä tietoon mitä toinen tekee
ja lähetetään tieto tähän ip:seen, erittäin kätevää vakoilua ;) mutta tämmöisenäänkin skannerit paljastaa tämän

eli, tässä oli kaksi esimerkkiä miten voi luoda omia koodintynkiä jotka toimii sitten pelissä
vaikeampaa on tehdä koodeista semmoisia että jos skanneri käynnistyy niin voisi tehdä tämmöisen:

skanners = 0 then'skannereita ei ole yhtään päällä
do
jotain ilkeää
loop
stop 'tähän loppuu funktio

skanners > 0 then'skannereita on päällä enemmän kuin 0
SkanningFolder = filefolder - 1 then'jos skannataan kansiota joka on yhden alempana kuin itse tiedosto sitten
file(me).move = filefolder - 2 'siirretään tätä tiedostoa 2 kaksi hakemistojuttuu(en muista mitä on:D) alemmas (lähemmäksi roottia esim)
stop

esim tän tyylistä olen ajatellut ja saanut toimimaan, en kyllä ole soveltanut tuota vielä itse peliin vaan tehnyt kokonaan oman ohjelman jossa tämä toimii, nytten projekti on kylläkin jäissä kun kone on vaihtunut ja formatoitu ja kaikkee tehty eikä uudessa koneessa ole vielä verkkokorttia eikä ole toista konetta jolloin voisi kokeilla lähiverkkoa jne... ääh... väsyttä niin menee vaa sekavemmaksi :D

mutta tää on ehkä vaikeimpia projekteja mitä on tullut oltua alla, tai ei muuten vaikea mutta kun se alkaa olla jo niin iso että vaikea pitää kasassa :)

mutta sitten vaikein ohjelma minkä olen tehnyt
tää on sinänsä vaikea kysymys koska harvemmin teen mitään ohjelmia, ennemmin kokeiluja, ja teen kokeiluja/yksinään-"hyödyttömyyksiä" niin kauan kunnes opin niistä jotain ja sit alan tekemään ohjelmaa, esim tällä hetkellä on tullut tehtyä find-softa, sama kuin wintoosalla on oma "etsi" joka etsii tiedoston tai kansion niin minäpä tein samanlaisen kun inhotti se että muutamia sekunteja (vaan) kului siihen että piti kirjoittaa että etsiikö tiedostoa vaiko ihmistä vaiko mitä... ja halusin kokeilla pystynkö tekemään nopeamman tai mukavemman findin ja kaverit ainaskin pitänyt, erittäin ruma mutta kirjoitetaan vaikka .mp3 ja valitaan samasta lomakkeesta että minkä kansion alihakemistot käydään läpi jne... ja se on siinä sitten
samalla siinä on oma säätö-ominaisuus jolla voi itse määritellä kuinka mikäkin toimii, esim jos haluaa vain löytää jotain nopeasti se syö muilta ohjelmilta tehoja
mutta voidaan asettaa taso jolloin etitään hitaammin mutta sitten muut softat saa taas enemmän tehoja jne...

tällä hetkellä oon alkanut uudestaa tekemään selainta
tekniikka: tuodaan tiedosto koneelle, avataan se ohjelmassa, käydään kirjain kirjaimelta läpi teksti, tehdään niistä sanoja, sekä analysoidaan ne, jos sana löytyy omasta kirjastosta silloin tehdään niinkuin funktioon on määrätty, esim <p> aloittaa näytölle piirtämisen jne...

ja kielenä on käytössä näissä vb
mutta nyt nukkumaan ^^

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta