Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Partition Magic tuhosi aseman?

jarih [19.07.2004 21:25:14]

#

Yritin laajentaa Fat 32 -asemaa Partition Magicilla, vieressä oli tyhjää tilaa 3 gigaa. Tulos : 20 gigaa hävisi näkyvistä, jäljellä vain noin 3 gigaa. Siis katastrofi. Voi voi.
Tuhoituvatko nuo 20 gigaa ja kenties kovalevykin, vai menikö tiedostojärjestelmä sekaisin?
Sattumoisin tuolla asemalla oli lähes kaikki ohjelmatiedostot mukaan luettuna Partition Magic.
Scandisk ei löydä tuota asemaa, mutta se näkyy kyllä dosissa ja windowsissa(98).
Tiedättekö jotain foorumia, joka olisi erikoistunut tälläisiin ongelmiin?

makeuu [19.07.2004 21:34:51]

#

Sattuipas paha probleema :(.

Latska [20.07.2004 12:47:51]

#

Mullakin oli joku samantyylinen juttu vanhassa koneessa jonkun ohjeman kanssa. Ohjelman kuvaus oli "Tuhoa inhat kaksoiskappaleet viemästä tilaa" No, 2 gigaa "kaksoiskappaleita" olin poistanut ja lisää oli. Siinä koneessa oli kahdeksan gigan asema... Tottakai windowsin rekisteristä oli kadonnut kaikkea tarpeellista ja kone goes korjaamo... :)

Edit: Ainiin korjaamolla ne olivat säheltäny. Koneessa oli sen jälkeen 265 väriä. :)

juze [20.07.2004 13:41:39]

#

Homma on kyllä pelastettavissa jos fileet näkyvät jossain.
Suosittelen hommaamaan esim knoppixin, boottaamaan ceedeeltä ja korjaamaan levyt qtpartedilla. siis jos levyt ovat fatteja eivätkä ntfsiä.

EDIT: ja kovoa tuskin saat rikki pqlla

hunajavohveli [20.07.2004 17:23:31]

#

Latska90 kirjoitti:

Koneessa oli sen jälkeen 265 väriä. :)

Luultavasti kuitenkin 256 väriä? ;)
Enpä ole kyllä koskaan kuullut, että Partition Magic olisi tuhonnut tiedostoja, tai peräti itse kovalevyn. Olen itsekin pari kertaa käyttänyt, mutta ei ole mitään ikävää sattunut.

Turambar [20.07.2004 20:47:28]

#

Osioiden kokoa säädettäessä jollain partition magicillä saa olla tarkkana. Jos tosiaan haluaa säätää osion kokoa, niin poistaa kyseisen osion ja luo sen uudelleen uudella koolla ja formatoi jne.

Juhisl [21.07.2004 18:20:07]

#

itelle o käyny muutaman kerran toi sama homma mut ei siin mkää hajalle mee eikä tiedostot katoo. Ite sain kadonneet tilat takasin mut en nyt taas muista millä systeemillä ku siit on kuiteki sen verra jo aikaa ku oon sitä käyttäny, mut kannattaa kokeilla kaikkee kyl se sielt jostai onnistuu.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta