Eli, voikohan QB:llä soittaa musiikkia, sellaista ihan aitoa, ei mitään piipperimusiikkia. Ku tarvis yhteen peliin taustamusiikkia...
Voi.. Tässä esimerkki, joka muistaakseni käyttää jotain FM-synteesia. Ei toimi Windowsissa. DOSin alla, jossa äänikortin ajurit, toimii taikka emulaattorin alla, esim. DOSbox..
BOOM$ = "B12124414461648184A1BDC1E1E4B100C0400000C1C2B4D474C000000021" FOR s% = 1 TO 30 STEP 2 OUT 904, VAL("&H" + MID$(BOOM$, s%, 2)) OUT 905, VAL("&H" + MID$(BOOM$, 30 + s%, 2)) NEXT
-Grey-
PS. Tiedostonlataushommat saat itse väsätä ^__^
Jos QB:llä aikoo pelejä tehdä, kannattaa käyttää jotain valmiita assembler-kirjastoja kuten DirectQB tai Future.library. DirectQB muistaakseni osasi soittaa wav-tiedostoja. Mideillekin on keinonsa.
Tota mä nyt hommasin ton DirectQB kirjaston osoitteesta http://www.mitglied.lycos.de/weazelqb/downloads.
Linkkaat kirjaston ohjelmaan ja voit hetimmiten alkaa käyttämään kirjaston sisältämiä funktioita. DirectQB:n funktioista ei kannata minulta kysyä. Niistä en tiedä mitään.
No siinähän se että miten se linkataan??? Tarviiko siihen koodin alkuun vaan kirjoittaa jokin systeemi... Ainakin olin lukevinani niin read me:stä... Vaikka en juuri mitään siitä älynnyt...
Ps: Pakko saada ne äänet toimii: Eihän FinalFantasy peli ole mitään ilman sitä laadukasta (ja kopioitua?) musiikkia...
EDIT: Ja kun nyt mainitsin tuon Final Fantasyn niin olisiko teillä antaa mitään idean tynkää tähän peliin? Ei muuten mutta juoni... Kun ei viitsisi mitään pitkää neljän ceedeen FF peliä ruveta tekemään...
Enpäs kerro, kun et edes saa tehdä koko peliä. Varsinkaan silloin, jos laitat sen levitykseen.
Jaah, no kai sen kotikäyttöön saa tehdä?
Noh, ei periaatteessa saisi kopioida mihinkään tarpeeseen.
Ps.
ttuopin kotisivut kirjoitti:
Tällä hetkellä on työn alla Final Fantasy-peli. Kielenä on qBasic ja itse peliin
en ole vielä kehitellyt juonta, mutta voi olla että teen qBasic "version" FF ysistä.
Muutaman viikon sisään tulee mahdollisesti demo tänne sivuille imuroitavaksi.
Ensinnäkin muutaman viikon sisään ei saada edes demoa kunnollisesta pelistä. Unohda sovinnolla koko Final Fantasy. On paljon mukavampaa tehdä oma juoni, oma nimi jne. ja silloin ei edes tule kärhämää tekijänoikeuksista.
Noh, pitänee kai sitten soittaa sinne Japaniin Squaresoftille ja anoa lupa ;D
No okei...Pitää kai tehdä kokonaan oma fantasia peli... Joo, niinkai se on paras... Mutta se vaan et en osaa "ihan" Final Fantasyjen tasoisia musiikkeja säveltää...
ÉDIT: Voi vaan mennä vuosi kun mietin henkilöiden nimiä ja juonta...
No mitäs pirun väliä sillä on. Eikä juonen tarvitse olla FF kaltainen pitkä ja viimeistelty viimeiseen tippaan asti. Jokainen saa tehdä niin persoonallisia pelejä kuin haluaa. :)
Ai millä? Musiikeilla? Joo...tuota paras etten laita ollenkaan musiikkia, ainakaan omatekemääni etten joudu putkaan... Vaikka olen siellä kyllä jo...
EDIT: Tai hetkonen! Minä kyllä tein aika hyvän kappaleen yhellä ohjelmalla mutta sitä ei voi muuntaa waweksi :(
Jaa, miksei voisi? Minkäs muotoinen se tiedosto sitten on?
Joku hemmetin e jay Dance kolmosen mix-tiedosto...
EDIT: Tai no... Saa sen muunnettua mutta mitä hyötyä jos en saa sitä musiikkia peliini...
EDIT: Nyt keksin nimen! The fantasy of the thirtheenth world! Miltäs kuulostaa?
ttuoppi kirjoitti:
EDIT: Nyt keksin nimen! The fantasy of the thirtheenth world! Miltäs kuulostaa?
Eikö kuitenkin thirtienth world..
Latska90 kirjoitti:
ttuoppi kirjoitti:
The fantasy of the thirtheenth world!
Vai olisko sittenkin thirteenth? ;)
Blaze kirjoitti:
Latska90 kirjoitti:
ttuoppi kirjoitti:
The fantasy of the thirtheenth world!
Vai olisko sittenkin thirteenth? ;)
Ellen erehdy niin olis. :)
ttuoppi: mä voin neuvoa sulle sen linkkaamisen mesessä, jos näistä muista ei kerran saa irti mitään.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.