Olen tekemässä tasohyppelypeliä. Mietin, miten saisin siitä mahdollisimman vähän tehoja kuluttavan. Olisiko vinkkejä? (Esim. Kun vihollinen kuolee, katoaako se vai jääkö näkyviin?)
Kieli?
Periaate on poista kaikki mitä et tarvitse.
hunajavohveli kirjoitti:
Kieli?
Oikeastaan sanoin väärin, kun kerroin tekeväni sitä. Se on vasta suunnitteluvaiheessa. Ajattelin jotain basic-pohjaista kieleksi.
Kokeile tätä ohjelmaa 200 spritellä, ja katso prosessorin kulutus. VB6:lla tehty.
http://personal.inet.fi/koti/joresoft/DownLoad/
Voihan vihollinen jäädä näkyviin, jos se onnistuu helposti kuluttamatta liikaa muistia. Tai jos haluat poistaa vihollisen taulukosta, voinet käyttää samaa periaatetta kuin tässä koodivinkissäni:
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Eli kun vihollinen kuolee, sen paikalle kopiodaan taulukon viimeinen elävä vihollinen, jonka jälkeen For-lausekkeen yläraja pienenee. Vähän vaikea selittää, toivottavasti asia käy paremmin selväksi koodivinkistäni.
Putsaa muistista pois kaikki mitä et käytä. Ja yritä käyttää isoja grafiikkoja/animaatioita säästeliäästi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.