Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ideoita kaivataan

Sivun loppuun

Juhisl [11.07.2004 17:36:39]

#

Ajattelin alotella autopelin valmistelua tässä, mutta ideoita on vielä vähän, joten kaikkea mitä teille tulee päähän otetaan ilolla vastaan, ja tiedän että joku kysyy että millä teen tämän pelin niin en itsekkään sitä vielä tiedä, joten siitäkin voi antaa ideoita.

hunajavohveli [11.07.2004 18:27:32]

#

Meinaatko tehdä 3D vai 2D? Jos haluat ehdotuksen, niin tee 3D, jos osaat.

peki [11.07.2004 18:48:35]

#

Pyri realistiseen fysiikan mallinnukseen (paras kohta koodata...).
Ota siis huomioon kitka, voimat(normaalivoima tms.) ja energia.

Juhisl [11.07.2004 19:40:22]

#

Ajattelin kokeilla tehä molemmilla kokeilun (2D ja 3D), ja sen jälkeen päättää kumpi tuntuu paremmalta tähän kyseiseen peliin.

Ja tottakai pitää olla realistinen, eihä muute kukaa muu pidä siitä, varsinkaan minä ite.

Jay [12.07.2004 12:29:24]

#

3D fysiikka on helppo tehdä tällä kirjastolla: http://www.tokamakphysics.com/

Olen itse kokeillut tuota ja olen ollut tyytyväinen.

Edit: Ja tämähän on vain yksi esimerkki.

Juhisl [18.07.2004 21:15:06]

#

Ajattelin tehä tommosen gta tyylisen pelin (ehkä ylhäältä kuvattuna), johon olen pistämässä ainaki pari kylän tyylistä paikkaa, joten mitä näiden kylien pitäisi sisältää??? Ei vieläkään paljoa ideoita joten vielä niitä kaivataan.

T.M. [18.07.2004 21:22:28]

#

Kylät sisältävät:
taloja, teitä, ihmisiä, autoja, siltoja, vettä

Ootko koskaan pelannut GTA:ta? :D

Juhisl [18.07.2004 22:12:40]

#

Onha sitä tullu hakattua vähä liianki kans, mut sanoin et tyylisen ja tiedän kyllä iha noi perus elementit mitä siihe kuuluu mut jotai extraa, tyylii bensan kuluminen sun muut systeemit.

Juhisl [26.07.2004 14:16:26]

#

Pelin tuun tekemään c++ kielellä, ja ideoita vielä kaipaisin.

Kaikkien nimet joiden ideoita käytän tulee pelin crediitteihin.

msdos464 [26.07.2004 18:38:24]

#

Täälläkin... ihan sama =)

Elikkäs.. ainakin takaa-ajo siten että välissä poliisit jahtaa,
ja välissä vaikka johonkin tehtävään liittyen pitää itse jahdata
jotain. Sitten että esim. töitä tekemällä saa rahaa, joilla
voi tuunata omaa autoa paremmaksi.

Silloin tulee mieleen ehkä vähän enemmän driver kuin gta.

Juhisl [27.07.2004 00:50:27]

#

Tottakai pitää olla monessa paikassa, koska oon huomannu et on aika paljon eri käyttäjiä eri paikoissa, tähän mennessä suomipelit.comissa on tullu eniten viestiä ja täälä on taas ollu hiljasinta.

Mutta noihi ideoihi, tossa o erinomasia ideoita, tunaus on varmaanki jo tulossa ja rahan hankkimiseks oon kehittäny muutamia katu kisoja eli haastat jonkun liikenteessä kisään ja jos voitat saat tietyn summan rahaa ja jos häviää niin menettää sovitun summan, tosta työ hommasta en tiedä mut jos keksit tämmösee pelii sopivia töitä ni kerro ihmees.
Takaa-ajot on varmasti tulossa, koska ajamiseenha täs keskitytää aika paljo ja ite tykkään aina jos o kunnon takaa-ajo pelissä, tän vois toteuttaa paremmin miten se oli gta 1:sessä jollo poliisit tippu matkasta ku käänty johoki.

Jyi [27.07.2004 21:40:58]

#

Sit pitää olla joku kauppa, mistä voi ostaa kaikkee romuu. Ja jos haluu että autoo voi fiksaa, nii kannattaa tehä oikein (esim: Jos motu on 1.3S 4, niin sillon venttiileitä pitää olla 8 tai 16 ja syöttöö ei voi lisää liikaa)

Ja sit auton pitäs posahtaa kunnolla :>

Renkaitten pitäs olla slicks tai tosi softat, nii tulis ajotuntumaa :>

Sit jos ajaa ylinopeuttaa nii tulis pipetit perään ja sais sakot, jos piltit saa kii :>

Juhisl [31.07.2004 20:21:48]

#

sakot on tulossa, eikä heti joudu vankilaa niiku o tos gtassa.

tota auton viritys hommaa en viitti viedä liian pitkälle, niiku o tossa kiihdytys pelissä. kauppoja on kuitenki tulossa josta voi ostaa pieniä viritys osia, sun muuta esim. aseita.

Meitsi [03.08.2004 17:14:25]

#

Tee vaikka joku stuntti-auto-peli.
Siinä voisi olla kaikkea tällaista:
-ajetaan bensatynnyrien läpi > ne räjähtää
-ajetaan parkkitalon katolta viereisen talon katolle
+kaikkea muuta "leffakamaa"
Jos haluat että peli on fysiikaltaan aito niin laita esim. tuo katolta katolle juttu niin, että viereinen talo on matalampi niin auto jopa pääsee sinne, eikä putoa.
Sitten kannattaa olla vaikka auton kuntomittari joka pienenee jokaisesta kolhusta. Sitten noita stuntteja vaan laittaa peräkkäin ja niistä pitäisi pelaajan selvitä ilman että auto hajoaa matkalla.
EDIT: Ja just niinkuin tuolla aiemmin sanoi joku (nyt en muista nimeä) niin kissalanpojat vaan auton perään ja niistä pitäisi päästä eroon.

EDIT:EDIT:Tuli just mieleen yksi hassu idea. Tee peli jossa pitää ajaa pihanurmikko mahdollisimman nopeasti. Joistakin puskista ja nurkkien takaa sitten hyppäisi eläimiä ja ihmisiä eteen ja jos niiden päälle ajaa niin tulee gameover.

Latska [03.08.2004 17:42:34]

#

Ajattelitko tehdä siihen vettä? (uintikelpoista) Jos vettä olisi, voisi tehdä veneitä, jos toisen vene tuhoutuu ja veteen valuu öljyä tietty määrä, eikä silläkohti voi uida.

Juice [03.08.2004 18:16:28]

#

Samantapaista musiikkia kuin Die Hard Trilogyssa (Pleikkarilla, vuodelta 1996) :D

Juhisl [03.08.2004 20:37:07]

#

Juice: Die hardissa (pelissä) oli kyl hyvät, vähä synkeet musiikit, ja toisaalt vois pistää jonku radio aseman soittamaa sen tyylistä musiikkia, ja noita asemia on tulossa muutamia, ainaki rokki, techno, klassinen...(toi die hard trilogy on julkastu myös tietokoneelle, oli hyvä peli, mut ei nii hyvä ku pleikkarilla).

Latska: Vettä on luultavimmin tulossa ainaki johonki näistä kylistä, ja luultavasti on tulossa jonkinäkösii veneitä, mut uimista en ajatellu tehä, ehkä vois pistää ylijääneet ideat jatkossa päivitys osiin.

Meitsi: Jonkimoist stunt touhuu on tulossa esim. hyppyreitä, ja lisänä on tulossa rata jossa voi ajaa joko kisoja tietokonetta vastaan tai jos teen moninpelin ni sit ottaa toisista mittaa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta