Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Install/Remove *QB*

juhaz [11.07.2004 14:56:20]

#

Kerron ensin vähän systeemistä eli minulla on DOS:sin boottidisu, jossa on hakemistoja tyyliin:

\bin
\sys
\sys\fext
\usr
\usr\man
\home

ja olen tekemässä pientä graafista käyttöliittymää tälle systeemille (Visual basic 1:llä (for dos)) ja haluaisin tehdä siihen install/remove ohjelman, joka osaisi asentaa ohjelman eri osat oikeisiin hakemistoihin ja vielä sitten poistaa, kun tarve tulee. Asennustiedosto voisi sisältää tekstiä tyyliin:

bin ohjelma.exe
sys\fext ohjelma.fxt
home ohjelma.app

ja tuo asennustiedosto voisi olla tmp -hakemistossa noiden muidenkin ohjelmien kanssa ja käyttäjä antaisi komennon

install ohjelma.sis

install ohjelma katsoisi mitä tuo asennustiedosto sisältää ja rivin alun mukaan sijoittelee ohjelman osat eli esimerkiksi jos alussa lukee bin niin se siirtää sitä seuraavan tekstin mukaisen tiedoston sitten bin -hakemistoon. Tässä ohjelmassa pitäisi olla myös keino poistaa asennetut ohjelmat helposti, jonka idea voisi toimia samoin kuin asennus, mutta sillä erolla, että se poistaa.

Olen muutaman kuukauden itse yrittänyt, mutta en ole saanut mitään systeemiä toimimaan, joten ajattelin kysyä neuvoa.

hunajavohveli [11.07.2004 15:17:39]

#

Siis onko tuo Visual Basic 1 For DOS sama kuin QBasic?

juhaz [11.07.2004 15:26:13]

#

Enemmänkin visual basic dossissa, mutta se taitaa olla lähin "sukulainen" quickbasicille kaikista visual basic sarjan tuotteista.

hunajavohveli [11.07.2004 15:32:45]

#

VB1:ssä saattaa olla parempiakin keinoja tälle, mutta QB:llä tarvittavia käskyjä olisivat mm. MKDIR, jolla saa luotua uuden hakemiston. NAME, jolla saa siirrettyä tiedostoja (toimii tosin muistaakseni vain, jos hakemistot ovat samalla levyllä), ja KILL, jolla voit poistaa tiedostoja.
Katso: https://www.ohjelmointiputka.net/hak/?kieli­=QBasic&alue=Tiedostot

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta