Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tietokone+TV

Sivun loppuun

teroky [08.07.2004 14:33:11]

#

Kuinkas kuulkaa ku liitin koneen s-video kaapelilla tv:seen
ja sain kuvan näkymään mutta sitte ku laitoin koneesta
elokuvan pyörimään niin tv:stä ei näkynyt muutaku musta tyhjä ruutu siis se jossa olisi pitäny näkyä se leffa.
Elikkä sanokaas mikä vois olla vikana?

JoreSoft [08.07.2004 22:12:44]

#

Mulla on DVD-asema + Creativen purkukortti Cxr3 mukana tullut softa jolla elokuvia voi katsella vaikka TV:stä, mutta silloin täytyy asetuksista muuttaa näyttölaitteeksi TV.
Ohjelma on Creativen, mutta varmaan toimii muutkan ohjelmat samaan tapaan.
Valikko Options -> Configure -> Advanced -> Video Output -> Sitten valitset TV:n

ajv [08.07.2004 23:44:50]

#

TV-Tool on pieni todella tehokas työkalu, jos haluaa katsella koneella olevia leffoja telkkarista. Näyttölaitteen vaihto tapahtuu pikanäppäimillä ja sillä saa kaikennäköstä kuvan leveyttä, korkeutta yms. helposti säädettyä.
Mulla on joissakin leffoissa ilmennyt tuo sama juttu, että töllöstä ei näy kuin musta ruutu ja tämä johtui siitä, että laitoin leffan ensin pyörimään näytölle ja vasta sen jälkeen siirsin signaalin TV:en. Kuva katosi jonnekkin(???). No nykyään laitan ensin signaalin telkkariin ja sitten vasta laitan leffan pyörimään. Tämä tuskin on sulla, vikana, uskoisin, että toi mun bugi johtuu aataminaikaisesta näytönohjaimestani.

Meitsi [09.07.2004 12:09:18]

#

Kato näytönohjaimen asetukset. Sieltä pitäisi löytyä.

Juhisl [09.07.2004 13:26:00]

#

Yleensä näytön ohjaimen asetuksista saa laitettuu eriksee, s-videon tai sitte normaalin, näin ainaki on GeForcen korteissa.

JoreSoft [11.07.2004 09:13:14]

#

Juhisl kirjoitti:

Yleensä näytön ohjaimen asetuksista saa laitettuu eriksee, s-videon tai sitte normaalin, näin ainaki on GeForcen korteissa.

Juuri näin, mulla on Scart-kaapeli TV:n päässä, mutta jos sen asettaa Scart1-paikkaan niin kuvaa ei näy mutta Scart2 on ok. Eli se on S-video, joka yleensä lähtee tietokoneesta. Jos sen kytkee väärään scart-liittimeen kuva jää mustaksi.

vipemype [11.07.2004 09:51:33]

#

JoreSoft kirjoitti:

Juuri näin, mulla on Scart-kaapeli TV:n päässä, mutta jos sen asettaa Scart1-paikkaan niin kuvaa ei näy mutta Scart2 on ok. Eli se on S-video, joka yleensä lähtee tietokoneesta. Jos sen kytkee väärään scart-liittimeen kuva jää mustaksi.

Tässä tapauksessa TV pitää vaihtaa ensisijaiseksi ja näyttö toissijaiseksi näytöksi.

juze [12.07.2004 14:33:13]

#

Vähän offtopic, mutta...
Uudemmissa näytönohjaimissa on ns. videopeilaus -ominaisuus, joka lähettää automaattisesti monitorilla pyörivän filmin tjsp telkkariin.
Kannattaa laittaa videopeilaus ja tv-kokoruutu -ruksit päälle.
Moni ei tosiaan tätä tiedä ja turhaan kikkaile telkkaria primäärinäytöksi jokakerta kun leffaa katsoo.

EDIT: typoja


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta