Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: video toiseen frameen

jideko [07.07.2004 20:02:38]

#

Eli mulla olisi 2 framea, vasen ja oikea. Vasemmassa framessa olisi paljon videovaihtoehtoja ja kun jostakin niistä klikkaa niin se lähtee pyörimään oikeessa framessa.
Oikeeseen frameen tulee tuommonen tagi mutta miten saan tuohon ???????? kohtaan sen videon nimen jota on klikattu?

<EMBED SRC="??????????.avi" WIDTH="300" HEIGHT="300" ALIGN="BOTTOM">

Yritin epätoivoisesti säätää jotain mun alkeellisilla php taidoilla mutta ei siitä tullu mitään.
Olisi oikein mukava jos joku voisi hieman neuvoa taikka kirjottaa koodin pätkän jolla tuommonen toimisi.

Blaze [07.07.2004 23:46:04]

#

munylihienonaviframe.php:

<a href="munvideosoitin.php?video=muumi" target="lameframe">Muumivideo <3</a>

munvideosoitin.php:

<embed src="<?php echo $_GET['video'];?>.avi" width="300" height="300" align="bottom">

BTW, viimeksi kun katsoin, HTML ei tuntenut elementtiä nimeltä 'embed'. Ja ainakin henkilökohtaisesti mieluummin katselen videot omalta koneelta rauhassa MPC:llä, kuin tihrustan jotain jumittavaa postimerkkistriimausembediä jossain selaimessa.

Tempfile [07.07.2004 23:49:33]

#

Ensiksi huomauttaisin, että frameja ei tueta, kannattaa keksiä jokin parempi keino hoitaa asia. Mutta itse ongelmasta: Tuo hoitunee helpoiten siten, että laitat videolinkkilistan muotoon

<a href="video.php?video=video1">video1</a>
<a href="video.php?video=video2">video2</a>

Eli siis välität videon nimen skriptille GET:illä. Sen jälkeen ei tarvitse tehdä muuta kuin tulostaa tuo videon nimi tuohon embed:iin, näin:

Laitat tämän vaikka tiedoston(esim. yllämainittu video.php) alkuun

$video = strip_tags($_GET['video']).".avi";

if(!file_exists($video)){
  die("Videota ei löytynyt.");
}

Ja näin tulostat embed:in

<EMBED SRC="<?php echo $video; ?>.avi" WIDTH="300" HEIGHT="300" ALIGN="BOTTOM">

Koodissa saattaa olla joitain vikoja, mutta saanet sen varmaan toimimaan.

Edit: Sen siitä saa kun pitää kahvitaukoja postatessa.

ajv [09.07.2004 07:41:15]

#

Tempfile:
Öh, en tahtoisi pilkkua viilata, mutta nyt nöyränä kysyn, koska en ihan ymmärtänyt, että miksi käytät tuossa strip_tags()-funktiota? Niin ja toisena tuossahan sitten tulostetaan "video1.avi.avi".

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta