Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: koodaajaa/koodaajia tarvitaan!!

Sivun loppuun

AdeRide [01.07.2004 00:55:50]

#

Oon tuossa suunnitellut, että tekisin R-Type Finalin tyylistä ammuskelu peliä tietokoneelle, mutta ei oikein tuo koodaus puoli ole niin hyvin hallussa, että se olisi mahdollista. Nyt tarvittaisiin koodaajaa tai koodaajia tämän projektin pariin.

Kieli olisi C/C++. Mitään palkkaa tai vastaavaa tästä ei ole luvassa(ellei peli saavuta niin suurta suosiota, että kaikki haluaa sen ja saadaan se myytyä), mutta onhan se mukavaa olla mukana tällaisessa projektissa :)

Minä ja pari kaveriani toimisivat suunnittelijoina, graafikkoina ja muusikkoina, mutta toki lisä suunnittelijat, graafikot tai muusikot eivät ole pahitteeksi.

Kaikki joita tämä kiinnostaa tulkoon

IRC kanavalle: #AlphaSector / QuakeNet

Muistakaa eritoten haemme koodaajia, mutta muutkin voivat sinne tulla.

Vielä kerran IRC kanava: #AlphaSector / QuakeNet

Heikki [01.07.2004 01:01:31]

#

[offtopic]
Kannattaisi varmaan vähän kertoa omista taidoista: oletko joskus ollut samantyyppisissä hommissa peliprojekteissasi, tai näyttää jotakin tekemääsi grafiikkaa/musiikkia. Lisäksi voisit kertoa kuinka paljon peliä on suunniteltu jne. Tämä antaisi paremman vaikutelman projektista (ei sillä että olisin tulossa mukaan :D)
[/offtopic]

Metabolix [01.07.2004 01:01:46]

#

Yleensä koodarit etsivät graafikkoja, ja monet vasta siinä vaiheessa, kun koodia on jo jonkin verran...
Sitten vielä: jos ette kerran itse koodaa sitä, onko sillä jotakin väliä tehdäänkö se C/C++:lla vai jollakin muulla?

AdeRide [01.07.2004 01:17:32]

#

Metabolix kirjoitti:

Sitten vielä: jos ette kerran itse koodaa sitä, onko sillä jotakin väliä tehdäänkö se C/C++:lla vai jollakin muulla?

Kertoisitko muita ohjelmointi kieliä kuin C,C++ tai VB(VB on aivan hanurista pelin tekoon), jolla yleensä pelit tehdään?

Ja yleensä C/C++ antaa oivallisen loppu tuloksen.
(Tuskin jotain Quakea on väännetty VB:llä tai HTML:llä) :D

tsuriga [01.07.2004 01:23:26]

#

arr HTML:llä vähä vaikee oiski vääntää ku seio ohjelmointikieli. Javalla vaan :). Ohan runescapeki sil väännetty (maineestaan huolimatta ihan hyvää jälkeä Javalla koodatuksi?), harhar.

Metabolix [01.07.2004 01:24:31]

#

Pascalilla voi tehdä melkein mitä tahansa mitä C/C++:llakin, ja ei muuten ole hitaampi!!!
Edit: Miten niin, "millä pelit yleensä tehdään"? Mitä muuta VB:llä on tehty kuin tuo Ruin Barad?
Edit2: Sitten kans, kun en tuota projektianne tunne, niin voitteko kertoa perusdetaileja? (Kuvakulma ...) Pienikin peli on aika vaikea.

AdeRide [01.07.2004 01:32:03]

#

Metabolix, tuu #AlphaSector / Quakenet.

Sieltä saat lisää tietoja ja muuta sellaista ja siellä on nopeampi keskustella kuin täällä

AdeRide [01.07.2004 11:51:37]

#

Joo, tää apuhuuto on nyt mennyt vanhaksi ketään ei näytä kiinnostavan tämä projekti, joten täytynee itse opetella C++ niin hyvin, että osaan tämän toteuttaa. AlphaSectorin IRC kanava #AlphaSector / QuakeNet tulee kyllä olemaan pystyssä vielä, mutta ei sielläkään paljon liikennettä näy.

Tervetuloa ja, JOS jotain kiinnostaa se koodaaminen niin tulee sinne kanavalle keskustelemaan, mutta täällä ohjelmointiputkassa se on nyt aikalailla kuollut aihe. En enää jaksa kytätä tätä aihetta turhaan.

k00d3r [02.07.2004 21:53:31]

#

mä voin tulla jos koodataa qb:llä

aWW [03.07.2004 11:06:59]

#

AdeRide:
<< Kertoisitko muita ohjelmointi kieliä kuin C,C++ tai VB(VB on aivan hanurista pelin tekoon), jolla yleensä pelit tehdään? >>

kun teen jonkun pelin käytän pohjana C++ ja sitten lisään sinne DirectX-komponentteja


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta