Kuinkas saisin EXEen oman ikonini? Olen tehnyt .ico tiedoston joka on samanniminen kuin .sln. Ohjelmani toimii servicenä, jolla on oma asennuspaketti, ja "Add or Remove Programs" listaan sain ikonin vaivatta, mutta sitten tulikin seinä vastaan.. Haluaisin, että myös itse EXE:ssä olisi sama ikoni. Kuinka se tapahtuu?
Millä olet exesi tehnyt?
VB.NETillä..
Projektin Properties:ssä se tehdään ainakin VB6:ssa ja näköjään myös VB2k5:ssa... 2k5 tosin Express Edition beta. Properties:stä etsi Application-osa, niin sen alla on molemmissa käyttämissäni versioissa Icon-määritys.
Tämä siis on vain noissa sanomissani versioissa, mutta tuskin eroaa paljoa VB.NET:ssä...
Edit: muotoilua
täytyy tunnustaa, etten löytänyt.. ainoastaan deployment projektin propertieseissa oli AddRemoveProgramsIcon -kohta, johon se vaan lisättiin. olisiko niin ettei sitä sitten saa siihen exeen koska se on service?
Sainpas sen! Sieltä properties-osiosta tosiaan löytyi semmonen kohta. Miten ihmeessä missasin sen aiemmin..
kyllä mä sieltä sen iconi kohan löysin mutta eipä sitä pysty mitenkään muuttamaan ? =(
VB6:ssa ikonina pystyy käyttämään ainoastaan niitä ikoneita, joita käytetään formien ikoneina -> eli jos on vain yksi formi, niin vaihtoehtoja ei ole paljoa.
Toinen tapa ainakin omalla VB6:llani on lisätä projektiin resurssi-tiedosto, johon on laitettu ikoni/ikoneita. VB6:ni ottaa silloin ohjelman ikoniksi sen aakkosissa ensimmäisen ikonin, joka resurssi-tiedostoon on määritelty. Tämä silloinkin, kun valitset jonkin formien ikoneista.
Arvatkaa menikö kauan keksiä, mikä mättää, kun ohjelman kuvakkeeksi tuli aivan pakolla nuoli alaspäin (ikonit UP, DOWN, LEFT, RIGHT ja ohjelman ikoni EYE), sen sijaan minkä siihen olisin halunnut...
Vb kutosessa voit vaihtaa ikonin vaikka näin:
Form1.Icon = LoadPicture(App.Path & "\icon1.ico") 'eli toimii samalla tavalla kuin kuvan lataus.
tuomas kirjoitti:
Vb kutosessa voit vaihtaa ikonin vaikka näin:
Form1.Icon = LoadPicture(App.Path & "\icon1.ico") 'eli toimii samalla tavalla kuin kuvan lataus.
Joop, mutta vaihtaa vain sen ajon aikana (esim. siellä formin vasemmassa yläkulmassa) näkyvän ikonin, ei sitä, mikä näkyy Explorerissa .exe:n kuvakkeena (jota tässä käsittääkseni haettiin).
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.