Olen tässä aikonut alottaa ton C++, eli onko se kuinka vaikea oppia tai helppo, ja mikä noist tarjolla olevist ohjelmist ois kaikkein kätevin, ja helppo käyttöisin.
1. Monien mielestä se on vaikea, mutta itselleni se ei ainakaan tuottanut ongelmia. Jos on jo valmis käsitys ohjelmoinnista ja kykyä omaksua uutta, ei tuo varmaankaan ole suuri ongelma. Vaikeushan sitten riippuu myös siitä, mitä sillä tekee.
2. Noin alkuun on varmasti hyvä käyttää kääntäjänä Dev-C++:aa, (vaikka itse en siitä pidäkään.)Borland C++ Builderin trial-versio on myös hyvä tapa aloittaa, ja sen jälkeen (lopuksi) tulee valinta Microsoft Visual C++:sta ja Borland C++ Builderista ihan aitoina myyntiversioina. Se onkin sitten reilun 100€ investointi, jota kannattaa harkita vasta, kun osaa hieman enemmän / aikoo levittää tuotoksiaan.
täytyypä sitten edetä ton sun kaavion mukaan jos se vaikka sitte helppottais jonni verra
Eijei! c++ on tosi vaikeeta ettei kantsi alkaa opettelee!11
Oletko aikaisemmin ohjelmoinut muilla kielillä, ja kuinka paljon?
Onhan C++ tietysti vaikeaa, mutta olen sitä mieltä, että se kannattaa opetella.
Kuka vaan pystyy opettelemaan sitä, jos on tarpeeksi pitkäjänteinen, ja kärsivällisyyttä riittää.
oon mä jotai qbasicilla tehny nii ja sit vbasicilla, mut kummatki meni ku toi mun kovo posahti(sinne meni myös kaikki projektit).
Jos vain innostusta ja kärsivällisyyttä on, ei C++ nyt niin mahdotonta ole.
Basic-taustasta saattaa alussa olla hieman haittaa (syntaksi aikalailla erilainen ja muuttujien esittely jne), mutta nopeasti C++ alkaa tuntua todella loogiselta.
Jos on riittävästi aiemmin ohjelmoinut, niin kyllä uusi kieli on aika helppo opetelella, jahka tietää vanhasta kaikki muuttujat, aliohjelmat, funktiot, operaattorit yms.
C++:n oppiminen ei ole kovin vaikeaa, ellei se ole ensimmäinen ohjelmointikieli. Yritä vain löytää jostain kunnollinen oppikirja, ja varaa tarpeeksi aikaa opetteluun. Basic-taustasta ei ole haittaa vaan hyötyä (muuttujat, taulukot, ehtolauseet, silmukat ja monet muut asiat toimivat samalla periaatteella).
Ei se kauheen vaikeeta oo, jos osaa ;>
Ei kait se niin hirveen vaikeeta oo.Itse ainakin aloitin C++:sta vaikka monet sanoo et se on liian monimutkainen aloittelijan kieleksi.
Itsekin olen C++:n opetellut ns. itseopiskelulla ja sen jälkeen jo ammatikseni koodannut C++:aa 4 vuotta. (ja hiukan delphiä yhdessä projektissa).
C++ ja ohjelmointi ylipäätään on kyllä sen verran mutkikasta hommaa ettei sitä opita viikossa, kahdessa tai kuukaudessa. Kärsivällisyyttä ja paljon typeriä pikkuohjelmia lottogeneraattorista matopeleihin niin kyllä se C++ alkaa sitten sujumaan. :)
Puhun tässä pelkästään omasta kokemuksistani itse"opiskelijana".
C++:n "vaikeus" riippuu osittain yksilöstä. Oletko innokas opettelemaan? Kyvyt omaksua ja ymmärtää tietoa sekä soveltaa sitä ovat tärkeitä (ylläri). Mutta kyllä voi sanoa, että C++ on haasteellista. Itselleni oli jopa alkeiden ja perusteiden ymmärtäminen erittäin vaikeaa (Minulla ei ollut mitään aikaisempaa ohjelmointipohjaa). Kuten rutkis sanoikin, kärsivällisyyttä ja päättäväisyyttä tarvitaan.
Nyt jälkeenpäin ajateltuna se oli todella kannattavaa ja palkitsevaa yrittää opetella ja jopa osittain(?) onnistua siinä. Käytän tässä jotenkin hölmöltä kuulostavaa sananlaskua: "Työ tekijänsä palkitsee." Kuvaa hyvin sitä tunnetta, kun ensimmäinen "oikea" ohjelma/peli pärähtää toimintakykyisenä ruutuun.
No onse eise c++ niin hankalaa ekanakaan kielenä ole opetella, jos on valmis uhraamaan aikaa eikä kaadu heti ensimmäiseen ongelmaan. Itsekkin tässä olen noin pari viikkoa jo lueskellu c++ opasta ja päässy luultavasti hyvään alkuun. Luen siis, http://www.nic.funet.fi/c opas/ joka on todella hyvä mielestäni. Pelkään vain että eihän tässä anneta vääriä tapoja koodata koska sehän voi olla sitten hyvin hankalaa oppia se oikea tapa koodata, mutta katotaan, tuskin tossa mitään on, ilmotelkaa jos huomaatte jotain.
rutkis kirjoitti:
Itsekin olen C++:n opetellut ns. itseopiskelulla ja sen jälkeen jo ammatikseni koodannut C++:aa 4 vuotta. (ja hiukan delphiä yhdessä projektissa).
Rutkis minkälaista on ohjelmoida työkseen, minkälaista projectia pukkaa, entä palkkapuoli? Itsekkin olen ajatellut ammattia tonne koodaus puolelle.
Lisäys: Vielä se että mitenkäs työnjako sujuu, tekeekö aina joku jonkun "ohjelman-osan" vai tekeekö jokanen työntekijä omaa projectiaan?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.