Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Modaaja?

JoreSoft [23.06.2004 15:06:58]

#

Onko putkan porukoissa modaajia?
Mikä on ollut hauskin modaus juttu?
Laitoin tossa kerran tietokoneen wanhaan päältäladattavaan Fisher-videonauhurin koteloon... Olihan se hauska. Kellokin toimii!!
Kaveri oli laittanut koneensa vanhaan scanneriin. ;)
Joku taisi jossain ohimennen mainita jostain pilkkipakista??
http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2003/02/kustomointi/index.html
Täällä on monta hauskaa konetta!

Gwaur [23.06.2004 16:13:06]

#

Itse olen haaveillut koneeni modaamisesta useasti. En tosin oikein uskalla kun en tiedä miten on/off-nappulat pistetään ja muuta semmosta. :P Jos siis teen kokonaan uuden kotelon, eikä ihan perusmodaamisella semmoista saa kuin millanen mulla on mielessä ;)

JoreSoft [23.06.2004 16:22:07]

#

Eka modaus kannattaa tehdä jonkun sellasen kans, joka on joskus modannut. Silloin ei tee niin paljon virheitä..
Sehän se tavallisin virhe on, että on niin kova kiire saada se kone taas päälle, ja se hukkunut ruuvi on emolla ;)

teemun [23.06.2004 20:50:49]

#

Onko olemassa/tietääkö kukaan mistä saisi modausta käsittelevää kirjallisuutta?

Juhisl [24.06.2004 02:35:40]

#

sitähä löytää esim. haku koneil vai kui paljo eli kirjallisuudest ei pitäis ainakkaa olla pulaa, ja jos ei osa pistää noit on/off nappuloit ees oikee päin ni sillo tosiaa kannattaa perehtyy toho kirjallisuutee enemminki.

JoreSoft [24.06.2004 08:47:33]

#

Uudemmissa laittistoissa On/off kytkin on asennettu virtalähteen taakse. "herätys" tapahtuu pienjännitteisellä kytkimellä joka on siis turvallisesti vain 5V ja tulee liitettäväksi yleensä emolevylle.
Vanhoissa tosin 230V kierrätettiin johdon päässä olevalla kytkimellä, ja aina suojattu jollain kutistesukalla. Sitä pakettia ei kannatakkaan koskaan purkaa, vaan sijoittaa kytkin sellaseen paikkaan, että ko. johto ylettää.
Toinen huomioitava seikka on että prosessorin jäähdytys täytyy huolehtia myös uudessa kotelossa.

SQ [24.06.2004 09:07:39]

#

j00 tottakaihan mä jonkinlaisia modauksia oon tehny, esim maalannu koneeni pinkiks, mutta ny hion sen ja maalaan siniseks. Ja sitte siitä uudesta kotelosta jonka ostin niin siitä oon ottanu toiselta puolelta palan irti seinää, poraa ja sahaa käyttäen joten ei tullut mitenkään hienoa jälkeä.. =) Nyt vaan hion sitä ja käyn ostaas plexi palan ja ledejä.
Maalaanki sen varmaan viel harmaaksi, ku alkup. väri. valkoinen.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta