Jep. Eli joka ikinen kerta kun yritän vähänkin pidempää koodia laittaa visual basic 6:een, ja koeajaa ohjelmaa, se kertoo minulle juuri tuon "Ohjelma VB6.exe on suorittanut laittoman toiminnon ja se suljetaan"
Sama tulee kun yrittää tehdä exeä kyseisellä ohjelmalla.
Mikä neuvoksi?
Kuulostaa siltä, että vika on itse ohjelmassa, kuin ajettavassa koodissa...
Mitä tarkoitat "laittaa"?
Happi kirjoitti:
kun yritän vähänkin pidempää koodia laittaa visual basic 6:een
Jotain Copy/Paste -hommaa vai?
Mutta kuitenkin... Oletko testannut tätä vaihtamalla käsiteltävää koodia, eli kaataako VB:n yhden tietyn koodin ajaminen, vai kaatuuko VB kaikilla pidemmillä koodinpätkillä? Jos kaikilla, niin edessä on luultavimmin VB:n uudelleen asentaminen.
Edit: muotoilua
Suosittelen hakemaan, Service Pack 6:sen...
Tavallinen VB-koodi tuottaa harvemmin tuollaisia virheilmoituksia. Sen sijaan WinAPI-funktiot väärin käytettynä voivat aiheuttaa moista. Jos koodissa ei varmasti ole vikaa - laita vaikka joku toimimaton pätkä tähän - sinun kannattaa ehkä koettaa asentaa VB uudestaan.
Jooh, en ole vastaillut koska olin lomalla.
Eli. Olen kokeillut kaikenlaisia koodivinkkejä laittaa tuohon ohjelmaan, sitten koeajan ne ja PUM
Happi kirjoitti:
Eli. Olen kokeillut kaikenlaisia koodivinkkejä laittaa tuohon ohjelmaan, sitten koeajan ne ja PUM
Kuulostaa tosiaan siltä, että VB:si on rikki. Koita asentaa uudelleen.
Epäilemättä vika on kääntäjässä. Yleensähän VB:n pitäisi vain antaa virheilmoitus, jos koodissa on jotain vikaa ja sitten antaa mahdollisuus debugata, tai sulkea ohjelma. Mutta jos itse VB:n kääntäjä kaatuu, niin sitten siinä on vikaa.
Taitaa olla piraatti: Oikea virheilmoitus kuuluu:
"Käyttäjä on suorittanut laittoman toiminnon ja VB6.exe suljetaan."
:D
Mulla on töissä vb6 nt4sen päällä (onneksi saan kohta uuden koneen) ja vastaava ongelma johtuu ntn muistikäytöstä, tosin tämä vaati kyllä pidemmän koodailusession. NTssä ei vissiin ole, kuin rajallinen määrä tiedostohavoja. Parantui putsaamalla käynnistyksenyhteydessä ladattavat ohjelmat v.. eiku pois. Nyt tarttee enää silloitällöin buutata. Terveisiä vaan tohtori vatsonille.
Reinstall?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.