Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Java nettipeli

antti92 [23.06.2004 11:07:41]

#

Olen tekemässä java tennis nettipeliä. Se on ensimmäinen java pelini, ja tarvitsen apua. Nettikoodia en saa tehtyä, joten voisiko joku auttaa.

tsuriga [23.06.2004 13:23:09]

#

Millainenhan se mahtaa olla? Pongin tyylinen? Kannattaisi aloittaa jostain helpommasta tai tehdä ensin kaksinpeli tenniksestä, harjoitella nettikoodin teko Sunin tutoriaaleilla http://java.sun.com (itsellä ei suostu nyt avaamaan) ja sitten yhdistellä nämä. Vinkkinä, että tarvitset joko serveri-luokan, jonne pelaajat yhdistävät tai sitten yhdistetään suoraan pelaajat esim. hostin perusteella. En ole aivan varma, mutta Socketeilla voisi onnistua.

Ps. Suosin kuitenkin jostakin helpommasta aloittamista jos kerran ensimmäinen Java-pelisi on kyseessä. Oletko kuinka pitkään ja paljon Javalla vääntänyt yleensä?

antti92 [23.06.2004 21:09:16]

#

Olen jo pongin ja saman kaksin pelinä vääntänyt, mutta ne ovat vain koodina joten pidä niitä varsinaisesti pelinä. Ainoa ongelma on serveri. Pitääkö minulla olla siis kone koko ajan netissä? Periaatteessa onnistuu... Javaa olen väännellyt ja käännelllyt 1 ja ½ kuukautta.

tsuriga [23.06.2004 21:58:14]

#

Jos teet sen serverillä (ei kylläkään pakollinen missään kaksinpeli-pongin tyylisessä) niin kyllä jonkin koneen ainakin , joka on kokoajan netissä. Tai ainakin niin pitkään kun pelit on käynnissä. Serverin tarkoituksena on pitää yhteyksiä pelaajiin auki ja välittää tiedot pelaajien välillä (ts. vastustaja valitaan serveriltä ja sitten yhdistetään vastustajan koneelle).

antti92 [27.06.2004 20:55:42]

#

SE EI OLE MIKÄÄN KAKSINPELI PONG!!!! Nettipeli ei ole sama kuin samalla koneella pelattava roska.

Olga [27.06.2004 21:07:48]

#

antti92 kirjoitti:

SE EI OLE MIKÄÄN KAKSINPELI PONG!!!! Nettipeli ei ole sama kuin samalla koneella pelattava roska.

Jukra. PMS vaivaa?

tsuriga [28.06.2004 00:14:37]

#

pr0. Meinasitkos monta pelaajaa iskee pelaa pongia yht'aikaa? Pongia pelataan perinteisesti kaksin (aka. kaksinpeli, h0x?), mutta toki sitä voi pelata kaksin netinkin kautta (aka. kaksinpeli netissä). Käytä niitä socketteja, kerroin periaatteen.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta