Viimeinen suora on ohitettu, ja engine on valmis julkaisua varten. Versioksi tuli sitten 0.7.0, ja se on yhteensopiva ainakin BorlandC:n, DJGPP:n ja Dev-C++ (ja sitä myötä myös MinGW:n) kanssa. Kääntyy myös linuxissa (toivottavasti), koska koodi on syntaksipuhdasta C:tä eikä siinä ole ainoatakaan kohtaa, joka olisi laitteistoriippuvainen.
Julkaisen mokoman huomenna (20.6.2004), siinä 14 aikoihin. Kehittäkää siis sarja kysymyksiä valmiiksi ennen sitä. En tod.n. ehdi tekemään mitään havaintoesityksiä koodin käytöstä, sillä lähden ensi viikolla lomille. Erkki Saaressa-pelin lähdekoodeja en todennäköisesti julkaise, ellei joku keksi hyvää syytä niiden julkistamiseen.
Vastauksia ennalta (arvaan mitä kysytään...)
* Enginessä EI ole EIKÄ tule minkäänlaista grafiikkatukea/tms
* Ei myöskään hahmoluokkia, rotuja tai muuta sälää joka liittyy itse pelaamiseen.
* Esitehdyt inventoorit ja niiden selaamiset ovat ERKKI_d-sivukirjastossa. Julkaisen sen samaan syssyyn pääenginen kanssa.
* Engine tarjoaa perussysteemit, kaikki monimutkaisemmat täytyy tehdä itse (kuten kokemus, oppiminen, AI yms).
Vastailkaa tähän threadiin, jos ilmenee ongelmia enginen kanssa sitten myöhemmin. Minun täytyy vielä tarkistella muutamat lausekkeet aktivoitavien tapahtumien koodissa.
Hieno juttu! Odottelen innolla koodia, vaikken C:tä niin kovasti vielä osaakaan.
No niin... em sitten jaksanut odottaa kahteen asti :)
Enginen molemmat osat on julkistettu. Tässä pikainen seloste siitä, miten se otetaan käyttöön:
1. Sisällytä ERKKI.C projektiisi
2. Kirjoita includelausekkeeseen #include "ERKKI.H"
Ja siinähän se oli... ERKKI_D-sydeemille vielä sama, mutta nimet ovat ERKKI_D.
Tähän threadiin voi tunkea kaikki mahd. kysymykset koodin käytöstä/kehittämisestä (kaikki ideat otetaan vastaan jos eivät mahdottomia crossplatformia ajatellen).
Lataukset:
ERKKI 0.7.0
ERKKI_D
Ehdit jo näemmä välissä sotkea sen linkin kanssa. ;) Mutta asiaan: Pitääpä ruveta tutkimaan tuota koodia samalla, kun opettelen C:tä. Varmasti auttaa oppimaan.
Lähden lomille tässä muutaman päivän sisällä. En todennäköisesti ehdi tekemään kaiken kattavaa opasta enginen käytöstä ennen lähtöä, joten kysyn siis että mistä haluatte tietoa? Aion väsätä pienen mutta kattavan readmen enginestä, joten kertokaa mihin osa-alueeseen tulisi painottua :)
Myös koodin käytöstä voi kysellä (C/C++ alueella). Vastaan mielelläni. Kaikki kyssärit vaan tulemaan...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.