Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: 2 konetta nettiin

PeQ [15.06.2004 20:01:45]

#

Yritän saada 2 konetta nettiin ku saatiin läppäri just viime viikonloppuna, mutta siinä on vähän onkelmia, ku se läppäri ei aina tykkää mennä nettiin. Adsl modeemi on telewell TW-EA200, josta on nettipiuha pöytäkoneessa ja sitte siitä menee usb-johto läppäriin. Äskenkin kun käynnistin koneet ni ensin meni nettiin sitte sammutin läppärin ja käynnistin uudestaan ni enää ei menny. Katoin verkkoyhteyksistä sillon kun meni nettiin ni luki että " Osoitelaji : Määrittänyt dhcp, ip-osoite : 80.223.227.189, Aliverkon peite.." ja muut jutut. Ne oli samanlailla kun pöytäkoneessa aina. Sitten kun käynnistin koneen, ni ekaks siinä luki että virheellinen ip-osoite ja ip oli 0.0.0.0 niinku kaikki muutki. Mutta sitten yhtäkkiä ne muuttu tälläsiks : "Osoitelaji : Automaattinen yksityinen osoite, ip-osoite : 169.254.130.221, aliverkon peite : 255.255.0.0" ja muita ei ollu yhtään (oletusyhdyskäytävä, dns-palvelin..jne..). Adsl liittymänä mulla on joku soneran 512.

Gaxx [15.06.2004 23:13:46]

#

Koitappa tällästä(en tiiä yhtään auttaako, mutta tuntuu siltä, ettei läppärisi osaa hakea kunnolla ip-osoitetta):
Käynnistä-> suorita-> "winipcfg"

Sitten valitset verkkokortin ja painat uudista-nappia. Tämä hakee hdcp palvelimelta ip:n.

Tee tämä siis läppärillä ja toimii ainakin win98:ssa.

Edit: Eiku jaa, se menee toisen koneen kautta. Sitten en osaa sanoa mitään.

Juhisl [17.06.2004 00:13:50]

#

mul o toi sama modeemi telwellin paska, se kyl aina joskus sekottaa noi ip:t mut lähtee taas koht rullaa. mul o itelläni siin samas kii kaks konet toine o siin usb:s ja toinen normaalis. pidin siin välis päivän tauon ku se flippas sen jälkee o toiminu molemmat ku rasvattu. toises konees o xp home ja toises o pro ja siin proossa se flippailee enempi. että semmosta tällä kertaa

PeQ [17.06.2004 14:47:49]

#

Juhis, jouduitko säätämään asetuksista mitään? Mä koitin, mutta sitte kumpikaa ei menny nettiin. Ja mitä tarkotat tolla flippailulla? Nyt tää näyttää toimivan (jotenkuten), mutta pitäskö tän hakee kummallekki koneelle eri ip:t? Mulla tekee niin vaikka ton boxin pitäs jakaa 1 ip.

Juhisl [17.06.2004 20:08:33]

#

ei se tee sitä. se antaa molemmille omat ip:t. ja flippailulla sitä et toi boxi o heittäny mun ip:t jo pari kertaa viikon sisää tyhjiks. ja kyl se aina lähtee toimii, sit jossai vaihees ja joskus se antaa väärän ip:n eikä sit taas toimi ollenkaa. en säätäny mitää asetuksii

Juhisl [18.06.2004 14:45:09]

#

siihen et toi modeemi kadottaa sun ip:t voi olla viel yks syy jonka keksin just äsken, jotkut palomuuriohjelmat saattaa vaihtaa sen niinku mulla kävi tänää ton kerio personal firewallin kans, heti ku poistin sen koneelt tuli mun oma ip takas.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta