Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Hyvä Visual Basic kirja?

Ötökkä [15.06.2004 00:04:35]

#

Hei!

Olen hieman opiskellut Visual Basicia ja nyt kaipaan hyvää kirjaa. Siis hyvää kirjaa aloittelijalle. :) Mielellään suomen kielistä ja todella alkeista lähtevää.

Voisiko kukaan suositella jotakin kirjaa?

Antti Laaksonen [15.06.2004 02:05:34]

#

Suomenkielinen kirjavalikoima ei ole kovin laaja, enkä oikein osaa suositella mitään kirjaa. Tässä kuitenkin kommentteja niistä kirjoista, joita itse olen lukenut.

En kyllä noista kirjoista yhtäkään rupeaisi ostamaan, mutta kirjastosta kannattaa totta kai lainata, jos sattuu löytymään.

Oletko muuten jo lukenut Ohjelmointiputkan Visual Basic -oppaat? Oliko oppaissa huonosti selitettyjä kohtia? Mitä asioita pitäisi käsitellä enemmän? Olen näet aikeissa kirjoittaa opassarjan jossain vaiheessa kokonaan uusiksi, jotta se olisi nykyistä parempi apu Visual Basicin opettelijalle.

Bill Keltanen [16.06.2004 08:37:10]

#

Antti Laaksonen kirjoitti:

Michael Halvorson, Visual Basic 6 Trainer
Erittäin huono käännös englannista. Muutenkaan ei erityisen hyvä, kirjailijan tyyli on ärsyttävä.

Ittelläni on toi, hyvin pääsee alkuun mutta tod. ärsyttävä se kirjoittaja

Visual Basic 6 Trainer kirjoitti:

Jos haluat lopettaa Visual Basicin käytön nyt
- Kävele pois tietokoneesi luota. Tai, jos et ollut jo tehnyt niin, valitse Exit-komento File-valikosta sulkeaksesi Visual Basicin...

jne, tod kannustava :D

sami kauppinen [17.06.2004 08:34:12]

#

tässä loistava kirja ainakin omasta mielestäni.
Visual Basic 6 Opi helposti suomen kielinen loisto kirja.
itsekkin opin kaiken muun tuosta kirjasta paitsi komennon msgbox.
paginan kirja.

nomic [20.06.2004 02:23:24]

#

offtopikkia piisaa taas:
antti laaksonen, ehdotus: tee opppaista yksi ohjelma josta voi valikoida alueen mitä haluaa opetella ja kappaleet erillisiksi tiedostoiksi sekä main formiin listaus kaikesta, tai no tuon voisi itsekin tehdä (hyvä minä taas!) mutta siis näin saisi helposti päivitettyä opasta laajemmaksi ja mukana tulisi aloittelijoillekin runsaasti konkreettisia esimerkkejä eri asioista, ja jos itsellä on jotakin mitä haluaisi oppaaseen lisään niin upataan oma tiedosto nettiin ja linkki sivulle jossa olisi muitakin linkkejä :)
sekä mukaan vielä tarvittavat dll:t sekä ocx:t sun muut jos on tarpeen :)
tuosta tuli mieleeni että oli hienoa jos koko ohjelmointiputka kantaisi kortensa kekoon ja kaikki esittelisi omia ohjelmointi-taitojaan kirjoittamalla omia esimerkkejä, koska monia asioita voi tehdä monella eri tapaa

mutta kannattaisin ideaa että tekisi oppaasta tosi monipuolisen helposti päivitettävän sekä helppolukuisen...

toisinaan taas tämä vb-opas joka on näillä sivuilla on jo tarpeeksi hyvä aloittelijoillekin ja vähän kokeneemmillekin niin se siitä ideasta ;)

mutta itse kirjoista en osaa oikeen mitään sanoa, itelläni tuli mukana tuo microsoftin kirja, mutta enemmän apua olen kyllä putkasta saanut...
jos aiot antti pistää koko oppaan uusiksi niin mitä meinaat? täydennystä? kaikki alusta asti? vai mitä? :}

Antti Laaksonen [21.06.2004 23:13:12]

#

Uusi opas tulee olemaan nykyistä selkeämpi ja laajempi. Varmaankin kirjoitan koko jutun uudestaan, niin lopputulos on parempi.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta