Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: mIRC

Sivun loppuun

Bill Keltanen [14.06.2004 12:12:39]

#

Mikä on kun en pääse IRCnettiin? tulee vaan teksti:

(12:08:47) * Yhdistetään irc.cs.hut.fi (6667)
-
Nimi on jo käytössä ( Pili )
-
You are not welcome to this server: use your own server
-
(12:09:19) Closing Link: PiLi_on_1[unknown@a193-229-86-48.elisa-laajakaista.fi] (K-lined: use your own server)
-
(12:09:19) * Yhteys katkaistu

rndprogy [14.06.2004 12:16:20]

#

Minulla on tullut samanlaisiat tekstejä. Minä pääsen sisälle ainakin jollain Washingtonin serverillä.

Bill Keltanen [14.06.2004 12:31:42]

#

mutta on tod. törkeä :D:D:D "use your own server" :D kunhan ois ja ois kaikki muutkin siellä

remontti-reiska [14.06.2004 13:00:21]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

mutta on tod. törkeä :D:D:D "use your own server" :D kunhan ois ja ois kaikki muutkin siellä

Hellitä jo :D:D:D:D noiden hymiöiden käyttöä. :D:D:D

Eli. Kun yhdistät vaika tuonne irc.cs.hut.fi ja sinulla on hostina joku muu kuin se mitä tuo serveri tukee, niin saat killin serveriltä, koska sinun hostia ei tueta. Eli siis kannattaa käyttää jotakin muuta serveriä(esim. oman verkkoyhteytesi tarjoajan serveriä). Ja nuo serverit johtavat aina yhteen IRC-verkkoon, eli jos esim. muut ovat tuolta irc.cs.hut.fi serveriltä tulleet, niin voit yhtä hyvin mennä joltakin toiselta IRCnetin verkkoon johtavalta serveriltä.

Lista yleisimmistä servereistä(IRCnet)

irc.cc.tut.fi
irc.inet.fi
irc.kolumbus.fi
irc.saunalahti.fi
irc.song.fi
irc.oulu.fi
irc.opoy.fi
irc.oamk.fi
irc.jyu.fi
irc.cs.hut.fi
irc.utu.fi
irc.it.lut.fi
irc.stealth.net
irc1.us.ircnet.net

Jotkut yllä olevista servereistä voi olla jonkin palveluntarjoajan oma serveri, joten osaan niistä et varmasti pääse sisään

Ps. Et sitten parempaa nikkiä keksinyt?

TETRIS [14.06.2004 13:21:42]

#

Minulla on ollut sama ongelma muutaman kerran. Olen mennyt sisälle jollain söhrö nikillä ja vaihtanut sen niin on toiminut.

Blaze [14.06.2004 17:49:18]

#

Billillä näyttäis olevan Elisa. irc.kolumbus.fi toimii.

Bill Keltanen [14.06.2004 18:54:20]

#

Joo, mutta nyt joku MakeGho bännäs #ohjelmointiputka:sta, "(mui)" mikälie

Linkku [14.06.2004 18:56:24]

#

Joo, kyl se bannas mutki #ohjelmointiputkasta ku oli jääny auto-rejoini päällem, mutta sit piti vaan säätää yks juttu niin pääs heti sisään.

remontti-reiska [14.06.2004 19:01:32]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

Joo, mutta nyt joku MakeGho bännäs #ohjelmointiputka:sta, "(mui)" mikälie

No se nyt on hieman takakireä oppi, ei kannata peeloilla tai haastaa riitaa sen kanssa, niin kaikki sujuu hyvin. ;)

Bill Keltanen [14.06.2004 19:17:55]

#

Eli ei mitään mahiksia päästä takas? Eikä kukaan pysty unbannaa?

remontti-reiska [14.06.2004 19:30:23]

#

Mahdollisuukset riippuvat rikkeen tyypistä. Kyllä tuo MakeGho viimeistään ylihuomenna päästää sinut takaisin. :)

Bill Keltanen [15.06.2004 08:35:00]

#

Jee. toivotaan niin..

remontti-reiska [15.06.2004 10:27:21]

#

Mitä teit, että sait bannit?

Ps. Nyt on ainakin vielä bannit päällä.

Bill Keltanen [15.06.2004 11:21:48]

#

Hmm, äsken pääsin mutten enää, en tiä miks, kai kun floodasin (5 riviä) jotka osa halus nähä, se oli se alt + fxybiz mikälie juttu jota joku LOLOLO kerto mulle, jotenkin sopivasti tuli se, muka bänninkiertojuttu... :O

Turambar [15.06.2004 12:57:45]

#

Tosta sun viestistä ei kyllä tajunnu yhtään mitään. Jospa lukisit keskustelun ohjeet syventäen? Luulen, että tästäkin on muutama kerta huomautettu.

hunajavohveli [18.06.2004 10:51:45]

#

remontti-reiska kirjoitti:

No se nyt on hieman takakireä oppi

Ai takakireä?! Tuo nyt alkaa olla jo aika lievästi sanottu! Minut se pässinpää bännäsi #ohjelmointiputkasta ja syyksi se antoi tämän:

MakeGho kirjoitti:

Kun nyt satut olemaan siinä, niin annetaas mennä

Jos tuo on olevinaan joku syy bännätä minut kanvalta (tai ylipäätänsä yhtään mikään syy) niin olisi kiva, kun joku selittäisi minullekin tuota MakeGhon ylihämärää logiikkaa.

"Kun nyt satut olemaan siinä...", ei jumankauta...

remontti-reiska [18.06.2004 12:09:21]

#

Onhan se minutkin yhden kerran todellisesta syystä ja toisen sain siitä, kun hän ensin haastoi riitaa minun kanssani ja sitten kun yllättäen puolustauduin, niin sain bannit. Siitä selviää parhaiten, jos ei anna sille yhtäkään hyvää syytä bannia tai kikkiä. Taitaa olla hyvä elämä sillä ;).

hunajavohveli [18.06.2004 12:19:17]

#

Mikähän oikeus sillä oikein on toimia #ohjelmointiputkan operaattorina? Kysynpähän vaan. En oikein usko, että Laaksonen olisi pyytänyt sen siihen hommaan. (ja yrittäkääs arvata, miksen usko)

remontti-reiska [18.06.2004 12:25:38]

#

No sitä voi kysyä MakeGholta itseltään tai lähettää valitusta Laaksoselle, mutta tuskin se uskoo. En muistaakseni ole koskaan nähnyt, että tämä MakeGho olisi kikkinyt ketään ilman hyvää syytä kun Laaksonen on ollut kanavalla. En kyllä aivan täysin muista.

Bill Keltanen [18.06.2004 12:48:47]

#

remontti-reiska kirjoitti:

Onhan se minutkin yhden kerran todellisesta syystä ja toisen sain siitä, kun hän ensin haastoi riitaa minun kanssani ja sitten kun yllättäen puolustauduin, niin sain bannit. Siitä selviää parhaiten, jos ei anna sille yhtäkään hyvää syytä bannia tai kikkiä. Taitaa olla hyvä elämä sillä ;).

Heh, kun tietäis mitä ei saisi tehä :D

EDIT: Kuka sen muuten on päästänyt opiksi?
EDIT2: Eikun siis HÄNET ;)

Turambar [18.06.2004 13:12:37]

#

Bill Keltanen, tämä oli mielestäni niin naurettava topic, että oli pakko kaivella #ohjelmointiputkan logeja. Jos et todellakaan tiedä, miksi sinut bannattiin, niin ihmettelen kovasti. En ollut ko. hetkellä paikalla, mutta luulisin, että bannit tulivat auto-rejoinista, sekä asiattomasta käytöksestä. Pastesit kanavalle aivan turhaa tavaraa.

Se vähä, mitä olen MakeGhon kanssa keskustellut, on sujunut ihan hyvin, MakeGho ei ole mitenkään takakireä, vaan pitää tuollaiset peelot poissa kanavalta. Kun keskustelussa ei nykyään ole moderointia, eikä mitään tasoa, on sitä syytä olla edes irc-kanavalla.

Tarkennukseksi sanoisin, että irc-kanavaa ei voi ketään ainakaan Ircnetissä omistaa, botteja voi käyttää kanavan hallussapitotarkoitukseen. Kanava ei ole siis Laaksosen, alunperin sen perusti fawkz. Nykyisestä hierarkiasta en tiedä. Laaksosta ei oman käsitykseni mukaan kiinnosta irc-kanavan ylläpito tai sitten hänellä ei ole aikaa moiseen. Laaksonen myös harvemmin kanavalla vierailee (oman käsitykseni mukaan), joten mielestäni opeista ei tule valittaa Laaksoselle, ketä tahansahan saa perustaa #ohjelmointiputka-nimisen kanavan jos haluaa.

hunajavohveli [18.06.2004 14:50:03]

#

No Billistä en tiedä, mutta kun katsoin noita mahdollisia syitä niin voin vain sanoa että:
1. En ole käyttänyt auto-rejoinia (en edes osaa)
2. En ole käyttäytynyt asiattomasti (tai jos jonkun mielestä olen, niin en ollut ainoa)
3. En pastennut kanavalle turhaa tavaraa
4. En ole peelo

Keskustelin ihan asiallisesti, sitten koodasin vähän aikaa QB:llä ja kun vilkaisin tapahtuuko kanavalla jotain, minut oli potkittu pois ja bännitty. Ja tuo em. lainaus oli annettu syyksi. Jos viitsitte, niin sanokaas joku (jota jostain kumman syystä ei ole bännitty) sille MakeGholle että kertoo minulle jonkin kunnon syyn bänneihini, tai sitten päästää minut takaisin kanavalle, ellei se halua että kaikki sen maine menee pilalle. (jos jotain pilattavaa nyt enää on)

MakeGho [18.06.2004 15:14:13]

#

Jotenkin kummasti nää itkuvinkujat on just niitä jotka on saanut bännit kanavalta. :)

Sinänsä aivan sama, onko auto-rejoin päällä vai ei. Kickin tarkoitus on poistaa käyttäjä kanavalta syystä tai toisesta, eikä suinkaan ole tarkoitus, että hän joinaa kahden sekunnin päästä takaisin.

Hunajavohvelin tapauksessa ei voi kuin nauraa. Bännin syy ei suinkaan ollut se, että se oli kanavalla, vaan se, että se käyttäytyi varsin huonosti aiemmin päivällä, mutta "pakeni" parttaamalla ennen kuin ehti bännit kilahtaa. Selän takana (as in niin, että käyttäjä ei itse tiedä/näe) bänniminen vain on rumaa. Parempi näin. :)

Ja tuosta uhkailusta, luuletko sen tehoavan? Ehei. Osoittaa lähinnä henkisen heikkoutesi. :)

Ei kai mikään kanava voi olla niin tärkeä, että siitä pitää katkeroitua oikein kunnolla? Ei IRCin kannata antaa olla koko elämä. =)

Yleensä mulla on tapana poistaa bännit lähiaikoina niiden asettamisesta, jollei sitten oo erityistä syytä niiden voimassa pitämiseen. (Esim. toistuva peeloilu). Mut jos uonhdan ni paska nakki, ei oo mun ongelma. Trolleja ja peeloja ei kaivata tuolla.

Laaksosella ei ole tuolla kanavalla erityistä auktoriteettiasemaa. Jos hänen paikalla ollessaan joutuu kanavasta huolehtimaan vähemmän, johtunee lähinnä siitä, että kanavalla irkkaajat eivät uskalla riehua samalla tavalla.

... Tosin ei taida liittyä ko. aiheeseen (mIRC) mitenkään. :)

makeuu [18.06.2004 15:21:00]

#

MakeGho kirjoitti:

Jotenkin kummasti nää itkuvinkujat on just niitä jotka on saanut bännit kanavalta. :)
Sinänsä aivan sama, onko auto-rejoin päällä vai ei. Kickin tarkoitus on poistaa käyttäjä kanavalta syystä tai toisesta, eikä suinkaan ole tarkoitus, että hän joinaa kahden sekunnin päästä takaisin.

Hunajavohvelin tapauksessa ei voi kuin nauraa. Bännin syy ei suinkaan ollut se, että se oli kanavalla, vaan se, että se käyttäytyi varsin huonosti aiemmin päivällä, mutta "pakeni" parttaamalla ennen kuin ehti bännit kilahtaa. Selän takana (as in niin, että käyttäjä ei itse tiedä/näe) bänniminen vain on rumaa. Parempi näin. :)

Ja tuosta uhkailusta, luuletko sen tehoavan? Ehei. Osoittaa lähinnä henkisen heikkoutesi. :)
Ei kai mikään kanava voi olla niin tärkeä, että siitä pitää katkeroitua oikein kunnolla? Ei IRCin kannata antaa olla koko elämä. =)

Yleensä mulla on tapana poistaa bännit lähiaikoina niiden asettamisesta, jollei sitten oo erityistä syytä niiden voimassa pitämiseen. (Esim. toistuva peeloilu). Mut jos uonhdan ni paska nakki, ei oo mun ongelma. Trolleja ja peeloja ei kaivata tuolla.

Laaksosella ei ole tuolla kanavalla erityistä auktoriteettiasemaa. Jos hänen paikalla ollessaan joutuu kanavasta huolehtimaan vähemmän, johtunee lähinnä siitä, että kanavalla irkkaajat eivät uskalla riehua samalla tavalla.

... Tosin ei taida liittyä ko. aiheeseen (mIRC) mitenkään. :)

Asiaa.. (en jaksa kirjoittaa nyt sellasia viiden jaardin pituisia kanantuspuheita tähän niin tuo riittää)

hunajavohveli [18.06.2004 15:57:55]

#

MakeGho kirjoitti:

Hunajavohvelin tapauksessa ei voi kuin nauraa. Bännin syy ei suinkaan ollut se, että se oli kanavalla, vaan se, että se käyttäytyi varsin huonosti aiemmin päivällä

No en kyllä tasan käyttäynyt huonosti. Ja jos käyttäydyin, niin mikset sinä huomauttanut asiasta minulle?

lainaus:

mutta "pakeni" parttaamalla ennen kuin ehti bännit kilahtaa.

Pakenin? Mitä syytä minulla olisi ollut paeta? Kuules nyt, kun minä en juurikaan harrasta irkkaamista niin tuo termi "parttaaminen" ei sano minulle oikein mitään. Jos aiot syyttää minua jostain, käytä selkokieltä.

lainaus:

Ja tuosta uhkailusta, luuletko sen tehoavan? Ehei. Osoittaa lähinnä henkisen heikkoutesi. :)

Pöh, ei se nyt mitään uhkailua ollut. Sanoin lähinnä pohjaksi sitä seuraavalle lauseelle, eli (jos mitään pilattavaa enää on)

lainaus:

Ei kai mikään kanava voi olla niin tärkeä, että siitä pitää katkeroitua oikein kunnolla? Ei IRCin kannata antaa olla koko elämä. =)

IRC ei todellakaan ole minulle koko elämä. Tämä on nyt lähinnä periaatekysymys, sillä minä en hyväksy sitä, että minua syytetään tällaisista asioista, kun kerran en ole niihin syyllistynyt. Sitä paitsi olin sillä kanavalla lähinnä ohjelmointiasioissa. Jos nyt menin vähän mukaan siihen muiden hössötykseen, niin älä vain syytä minua siitä, ellet aio potkia muitakin tähän syyllistyneitä pois kanavalta.

lainaus:

Yleensä mulla on tapana poistaa bännit lähiaikoina niiden asettamisesta, jollei sitten oo erityistä syytä niiden voimassa pitämiseen. (Esim. toistuva peeloilu). Mut jos uonhdan ni paska nakki, ei oo mun ongelma. Trolleja ja peeloja ei kaivata tuolla.

En ole peelo, en ole trolli (taas näitä ihmetermejä), joten bännini olisi syytä pistää pois välittömästi.

Antti Laaksonen [18.06.2004 15:59:00]

#

Potkimiseen ja bannaamiseen pitää ehdottomasti olla kunnollinen syy. Missään tapauksessa moista ei saa tehdä huvin vuoksi. Syyksi ei myöskään kelpaa se, että toinen on asioista eri mieltä. Tuntuu todella tyhmältä joutua pois kanavalta ilman syytä.

En tiedä, mitä kanavalla oikeasti tapahtui, mutta en voi oikein uskoa, että hunajavohveli häiriköisi irkissä tai missään muuallakaan. Joka tapauksessa kunnolla käyttäytyminen koskee myös (ja oikeastaan erityisesti) kanavan operaattoreita, joilla on vastuutehtävä. Kannattaa potkia ja bannata harkiten, ja sen sijaan opastaa ystävällisesti uusia irkkaajia.

PS. Tämä on viimeinen viestini muutamaan päivään, koska viikonlopun olen poissa. Toivottavasti saatte erimielisyydet sovittua sillä välin!

remontti-reiska [18.06.2004 16:30:46]

#

MakeGho kirjoitti:

Hunajavohvelin tapauksessa ei voi kuin nauraa. Bännin syy ei suinkaan ollut se, että se oli kanavalla, vaan se, että se käyttäytyi varsin huonosti aiemmin päivällä, mutta "pakeni" parttaamalla ennen kuin ehti bännit kilahtaa. Selän takana (as in niin, että käyttäjä ei itse tiedä/näe) bänniminen vain on rumaa. Parempi näin. :)

Huonosti käyttäytymiseen ei todellakaan saa vastata bannien antamisella vaan puhuttelulla tai pienellä potkulla. Vastaappas, MakeGho, onko oikein potkia, jos antaa puhdasta kritiikkiä operaattoreista tai jos ns. puolustautuu ei-itse-haastamassaan-riidassa? Vastaa rehellisesti, kiitos.

Gwaur [18.06.2004 16:51:35]

#

hunajavohveli kirjoitti:

1. En ole käyttänyt auto-rejoinia (en edes osaa)

muistaakseni mIRCissä on oletuksena päällä auto-rejoin

Sose [18.06.2004 16:53:05]

#

Nyt on Hunajavohvelin bannit poistettu, iloitkaa!

IRC kirjoitti:

16:43 -!- mode/#ohjelmointiputka [-b *!*hunajavoh@*.dial.inet.fi] by MakeGho

Edit: Ja lisään vielä että omasta mielestäni MakeGho on käyttäytynyt itse asiallisesti, tuominnut asiallisesti ja tästä on turha valittaa syyttämällä operaattoria huonoksi jos on itse saanut jostain syystä potkun ja/tai bannin. Yleensä ne on ansaittu..

MakeGho [18.06.2004 16:55:32]

#

En minä ketään syyttä kanavalta poista, kaikkein vähiten sen takia, että joku on kanssani eri mieltä, kunhan käyttäytyy kunnolla. Ircissä rivejään ei lue yhtä huolellisesti läpi kuin foorumeille postatessa, jolloin kanavalle pääsee itsekultakin välillä lipsahtamaan asioita, joita ei välttämättä oikeasti tarkoita.

Minäkin lähden pois viikonlopuksi, joten bye bye.
Hunajavohveli: käyttäydyhän kunnolla sillä aikaa ja sen jälkeen, ettei tartte katua unbännimistä. :P

tejeez [18.06.2004 18:02:00]

#

hunajavohveli kirjoitti:

lainaus:

mutta "pakeni" parttaamalla ennen kuin ehti bännit kilahtaa.

Pakenin? Mitä syytä minulla olisi ollut paeta? Kuules nyt, kun minä en juurikaan harrasta irkkaamista niin tuo termi "parttaaminen" ei sano minulle oikein mitään. Jos aiot syyttää minua jostain, käytä selkokieltä.

parttaaminen tarkoittaa kanavalta poistumista (/part).


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta