Hii-o-hoi! Sain lopulta kaiken tarvittavan valmiiksi :)
https://www.ohjelmointiputka.net/erkki_/
Kyseessä on lopullinen versio (ellei mukaan lasketa tulevaa buginkorjailua ym)
Pelailkaa ja ilmoittakaa tähän threadiin, jos jotain ilmenee. Kiitos kaikille pelin testaajille ja niin edespäin, laitan enginen julkaisukuntoon ennen kuin lähden kesälomille.
Itse huomasin noin 2 minuuttia pelattuani, että kun kävelee kaupungissa jotakin hahmoa päin, tulee "haluatko hyökätä olion kimppuun y/n?", sitten painaa johonkin muuhun suuntaan, niin pelin asetukset muuttuvat tai jokin kyky kytkeytyy päälle, kuten puhuminen. Hieman haittaa pelaamista, kun nopeasti liikuttaessa inventaario pomppaa esiin.
Täytyy tästä jatkaa mättöä (ja etsiä lisää bugeja) :)
Hyvää työtä.
Taitanee johtua nuolinäppäinten käytöstä... Niissä kun tulee ensin tavu 0 ja sitten scankoodi. Pitänee korjata...
Edit - korjasin bugin druidin tehtävässä.
Pistin valmistumisen kunniaksi uutisen asiasta. Itse peliä en vielä ehtinyt tarkemmin koettamaan.
Kiitoksia kunniasta... Korjasin tässä samalla bugin, joka johtui uudesta datamäärittelystä. Nyt kokemusta pitäisi tulla :)
Nyt en pääse kokeilemaan ja vasta viikon päästä pääsen taas antamaan kommentteja. Vaikuttaa kumminkin erittäin hyviltä uudistuksilta.
Korjailin muutamia ongelmakohtia pelissä.
https://www.ohjelmointiputka.net/erkki_/
Korjasin pari itse löytämääni bugia, ja sen turambarin ilmoittaman näppäinbugin.
Ei suostu lähtemään käyntiin.
voit kattoo
tästä mitä se herjaa.
EDIT: käyttiksenä xp, joten johtuu varmaankin siitä.
Totta, XP ei (syystä tai toisesta) pyöritä kunnolla DOS-ohjelmia. Kannattaa hommata jokin DOS-emulaattori. Niitä löytyy kun vähän etsii, esim. DosBox.
No voi voi! :P Minulla on Windows XP Professional. Ja kuten on tullut varmaana aikaisemminkin sanottua; minulla toimii! Enkä tarvitse mitään DosBoxia sun muutakaan emulaattoria. Minulle riittää XP:n mukana tuleva boxi. Ellei sitten ole home-edition. Mutta se saattaa johtua jostain asetuksistakin.
Edit: Ja mitä se muuten herjaa. Tuo tuomaksen kuva ei oikein ainakaan tällä hetkellä näy.
kyllä sen kuvan pitäisi näkyä...
Olisiko sinulla antaa linkkiä josta voisin ladata tuon "dosboxin" vai pitääkä mennä googlettamaan?
Kysytkö nyt minulta vai sqwiikiltä. No joka tapauksessa
tässä on linkki.
Ja muuten tuo kuvasivu valittaa
HTTP1.1 STATUS 403 Remote Access to this object forbidden This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.
näyttäishän vähän siltä että palvelin jonne kuvan laitoin ei suostu näyttämään sitä ellei sitä ole linkitetty html tiedostoon..
ei voi muuta sanoa kuin että kyseinen palvelin on suoraan sieltä.
Latasin tuon dosbox mutta käyttö vielä hieman tökkii (ei ole samoja komentoja kuin oikeissa dosseissa).
Miten saisin erkin käyntiin jos on hakemistossa C:\erkki?
kun ei suostu kirjoittamaan merkkiä "\"..
niin en pääse muihin kansioihin.
Tee pikakuvake seuraavanlaisella komentorivillä varustettuna (Vaihda polut ja tiedostonimet itsellesi sopiviksi):
"C:\Program Files\DOSBox\dosbox.exe" d:\games\erkki\erkki.exe -noconsole -conf erkki.conf -exit
Ja tuo kuva toimii, jos selain ei lähetä HTTP_REFERER -kenttää. (Pitempi analyysi aiheesta)
Lisäsin peliin TopTen-tilastot. Koettakaas ohittaa minut :) (siis hakkeroimatta)
Muuten voisi toimiakin mutta kun dosboxi ei anna kirjoittaa merkkiä "\"
Alt + 92 ajaa saman asian (siis kirjoittaa merkin "\").
tuomas kirjoitti:
Muuten voisi toimiakin mutta kun dosboxi ei anna kirjoittaa merkkiä "\"
Kun teet pikakuvakkeen kertomani kaltaisella komentorivillä varustettuna tuota backslashia ei tarvitse missään vaiheessa kirjoittaa.
Ja jos nyt jostain syystä on ihan pakko, niin jenkkinäppislayout toimii. Windows antaa vielä vaihdella noita kätevästi pikanäppäimillä.
No niin. Pääsen taas kommentoimaan. Nyt jaksaa pelata oikein kunnolla. Nämä ovat versioon 0.71, uudempia en ole päässyt latailemaan.
Bugeja/ongelmia:
Kysymyksiä:
Bugeihin:
1. Korjataan viikonlopun aikana
2. Tätä olen epäillyt jo jonkin aikaa. Korjaan kun ehdin (vaikka ei siitä vahinkoakaan ole... joka esineellä on vahinko ja puolustusarvo)
3. Korjattu versioon 0.7.1c
4. Miten niin? 700,000?
Kyssäreihin:
1. Loitsuilta voi suojautua kohottamalla magiaa
2. ERKKI-enginen perusdatafunktio palauttaa esinene vaikutuksen hyökkäys/puolustustaitoon. Tässä pelissä ne eivät ole käytössä.
3. [SPOILER]Druidinj huoneessa. Keskustele hänen kanssaan uudelleen.[/SPOILER]
4. Maluksen miekka vaatii erään taidon kohottamista... "Päähäsi sattuu!"
5. Korjataan parhaillaan.
sqiik kirjoitti:
4. Miten niin? 700,000?
En päässyt tasosta 20 ylöspäin (kokemuksen_määrä/-1). Kenties pelasin vanhaa, rajoittuneempaa versiota? Tasolle 20 pääsee parissa tunnissa.
Ei tämä peli olekaan tarkoitettu miksikään mahdottomaksi mennä läpi. Sitten se vain on niin, että olet laillisesti päässyt maksimitasolle :)
Mukkausaika sitten ummessa... korjasin Kimmon mainitsemat asiat. Löytyykö vielä?
Ovatko tuo kaikki Erkin versiot muuten yhteensopivia edellisten versioiden tallenusten kanssa?
Ainakin pitäisi olla, mutta todennäköisesti eivät. Ainakaan itselläni vanhemmat tallennukset eivät oikein tahdo toimia. Lisäksi vanhoissa tallennuksissa saattaa olla arvoja, jotka bugaavat korjattujen osien kanssa (ja peli mennä siten myttyyn)
Kaivetaan tämäkin vielä esille...
Päivitin pelin vielä kerran, nyt E-versioon (sopivasti nimen kannalta, Erkki-E :) ) Lisäksi enginessä funktio lisää.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.