Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kahden Messengerin ongelma

Sivun loppuun

hunajavohveli [10.06.2004 22:22:19]

#

Käytän MSN Messengerin versiota 6.1, jonka olen ladannut netistä, mutta aina kun kytken päälle Internet-yhteyden, XP:n mukana tullut versio 4.7 alkaa automaattisesti kirjautua sisään samaan aikaan 6.1:n kanssa ja sitten 6.1 ilmoittaa, että "You have signed out of Messenger because you signed up in another place" tjps. Ja sitten taas saa painaa uudestaan, että "kirjaudu sisään", mikä alkaa kyllä pidemmän päälle jurppia. Ihmettelen suuresti sitä, ettei 6.1:n asennusohjelma voinut asentaa Messengerin vanhan version päälle, vaan senkin piti jäädä taustalle takkuamaan. Mitenkähän voisin poistaa tuon vanhan Messengerin, kun ei oikein taas tiedä, missä kaikissa hakemistoissa sen tiedostoja on?

frozen [11.06.2004 00:12:53]

#

err jokasessa messengerissä on joku asetus "käynnistä messenger ainakun käynnistät windowsin" tai jotai sinne päin, ruksaa asetuksista se poijes

remontti-reiska [11.06.2004 08:56:20]

#

Ohjauspaneeli -> Lisää tai poista sovellus -> Lisää tai poista Windowsin osia ja tuolta ruksaat pois sen Msn messengerin.

hunajavohveli [11.06.2004 10:20:11]

#

frozen kirjoitti:

err jokasessa messengerissä on joku asetus "käynnistä messenger ainakun käynnistät windowsin" tai jotai sinne päin, ruksaa asetuksista se poijes

No eipä ole ollut tuo valinta koskaan päällä, mutta siitä huolimatta Messenger 4.7 ilmestyy prosesseihin heti kun Wintoosan käynnistää, muttei näy kuitenkaan oikeassa alanurkassa pikkukuvakkeena, ja silti kirjautuu sisään, kun yhteyden käynnistää.

remontti-reiska kirjoitti:

Ohjauspaneeli -> Lisää tai poista sovellus -> Lisää tai poista Windowsin osia ja tuolta ruksaat pois sen Msn messengerin.

Listassa näkyy ainoastaan Messenger 6.1.
Edit: Katsoinkin vahingossa sitä ensimmäistä listaa, enkä Windowsin komponetteja, mutta oikeassa listassa ei näy kumpaakaan.

remontti-reiska [11.06.2004 11:00:39]

#

Oletko varma, ettei 4.7 ole Windows messenger?

hunajavohveli [11.06.2004 12:20:42]

#

remontti-reiska kirjoitti:

Oletko varma, ettei 4.7 ole Windows messenger?

Ei kun olen varma varma, että se nimenomaan on Windows Messenger, mutta listassa ei vain näy sitä kummallakaan nimellä, mutta kyllä se koneella on, eihän se muuten aina pomppaisi näkyviin.

Bill Keltanen [11.06.2004 15:45:34]

#

laita sieltä pois se automaattinen kirjautuminen, mulla se ainakin toimii niin, vaikka molemmat auki (mikälie mese + avaa sen :S)

hunajavohveli [11.06.2004 16:31:06]

#

Bill Keltanen kirjoitti:

laita sieltä pois se automaattinen kirjautuminen, mulla se ainakin toimii niin, vaikka molemmat auki (mikälie mese + avaa sen :S)

Minulla oli kyllä Mese+ vähän aikaa, mutta poistin sen. En ole ihan varma, oliko näitä ongelmia jo sitä ennen, vai vasta silloin, kun asensin Mese+:n. No jos ne alkoivat silloin, niin eivätpä ainakaan poistamisen myötä lähteneet.

Mistähän tuo automaattinen kirjautuminen tarkkaanottaen löytyy, kun ei oikein osunut silmään äsken, kun selailin Options-valikkoa?

Ilmuri [11.06.2004 17:04:51]

#

Höö, itse löysin Googlella aikoinaan sivun, jossa oli ohjeet windows messengerin disabloimiseen. Use the Google you must.

hunajavohveli [11.06.2004 17:15:34]

#

Pitääkö siihen siis käyttää jotain vippaskonstia?

Ilmuri [11.06.2004 17:23:12]

#

Noei varsinaista "vippaskonstia", se nimittäin tarvirsi vain ruksata pois jostain listasta, en vain muista mistä. Google auttanee.

salafi [11.06.2004 21:43:45]

#

Itselläni oli sama ongelma, jokunen aikaa sitten. Muistaakseni piti pyyhkiä Windows Messengerin jostain filesta missä oli muutkin ohjelmat, joita microsoft ei toivo poistettavan esim. Internet Explorer jne.

Blaze [11.06.2004 21:52:09]

#

Muistan itse hankkiutuneeni Messengeristä eroon, silloin kun vielä XP:tä käytin, ja muistanpa vielä, mistä löysin siihen ohjeetkin: http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=1249

Edit: kas kas, tässä Server 2003:ssakin on noita piilotettuja komponentteja. Pitääpäs tsekata, mitä noista uskaltaa poistaa...

Edit2: ja kun tuo setuppi pyytää päästä nettiin, niin vastatkaa myöntävästi, tai koko moska jumittuu siihen paikkaan.

hunajavohveli [12.06.2004 11:08:08]

#

Näyttäisi siltä että Windows ei enää käynnistäkään vanhaa meseä automattisesti, vaikken kyllä muuttanutkaan asetuksia. No, homma lienee nyt kunnossa.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta