Taas yksi tyhmä aihe. Miten voi tehdä sellaisen ohjelman, että se ettisi jokaisen kirjaimen erikseen esim. jos olisi vaikka "kissa on tyhmä" nii sitten toiseen textboxiin tulisi "12345 67 890/*".
jotain moi = Len(text1)
En tarkoittanut tota haluaisin, että se muutaisi esim.
if text1.text = a then text2.text = " fdh"
Muttä, että se toimisi jos teksi olisi vaikka "aaa" ja text2.text olisi sitten "fdh fdh fdh"
Kirjoita paperille tarkkaan, kuinka itse teet homman. Sitten vaan koodaat sen VB:lle. helppo nakki.
Miten sen saa silee, että se kääntäisi monta kirjainta kerralaan.
"Kirjoita paperille tarkkaan, kuinka itse teet homman. Sitten vaan koodaat sen VB:lle. helppo nakki." Näytä sitten kuinka "Helppoa" se mukamas on.
Teet silmukan ja Mid:llä otat kirjaimen kerrallaan ja lisäät ne merkkis. Ei ole vaikeeta jos osaa vähänkään ajatella. Ja jos et Mid:iä osaa käyttää ni katos ohjelmointiputkan hakemistosta.
voisko joku laittaa pienen koodipätkän plz
No siinä on koodin pätkä.
sana = Text1.Text For i = 1 to Len(sana) If Mid(sana,i,1) = "A" Then Text2.Text = Text2.Text + " fdh" End if Next i
Lisätietoa:
https://www.ohjelmointiputka.net/hak/?kieli=Visual Basic&nimi=Mid
Ilmeisesti haluat korvata tiettyjä merkkijonoyhdistelmiä toisella. Jos käytät VB:n kuutosversiota, tämä onnistuu näppärästi Replace-funktiolla.
Kiitti
Täh? Olin koodannut itse tuollaisen funktion, ja sitten se mokoma onkin jo valmiiksi olemassa! :D Nooh... aina oppii paremmin, kun itse tekee.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.