Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mp3 & CD yhteensopivuus?

Sivun loppuun

Latska [06.06.2004 13:08:05]

#

Niin... Koneella on aika paljon mp3 -tiedostoja ja tahtoisen ne CD:ille, mutta CD-soitin ei käsitä mp3:sia. Onko mitään ohjelmaa, millä mp3:et saa CD:n ymmärtämään muotoon?

Anssi V [06.06.2004 13:12:10]

#

Googlettamalla löytyy varmaan useita ohjelmia joilla voi mp3:t kääntää waveiksi.

Edit: Jos nerolla poltat niin se kääntää ne kyllä ihan automaattisesti...

mikko [06.06.2004 13:25:41]

#

Ja jos Microsoftin tuotteilla pelataan niin uusimmasta Media Playeristä löytyy muistaakseni toiminto audio-cd:n polttamiseksi mp3-tiedostoista. Erillistä poltto-ohjelmaa ei tarvita. Käyttöohjeista löytyy lisätietoa.

Edit: Toiminto löytyy sieltä palkista vasemmalta kun soittolistassa on tiedostoja valittuna ja se on nimeltään "Kopioi laitteeseen".

jcd3nton [06.06.2004 13:34:39]

#

Nerolla saat poltettua, valitset Audio CD:n ja lisäät mp3:set sinne. Se automaattisesti muuntaa ne Audio CD muotoon. Huomaa että tällöin koko katsotaan ajassa eikä koossa.

Blaze [06.06.2004 13:47:21]

#

Ehkä hiukan aiheen vierestä, mutta tuollaisia kannettavia MP3-CD -soittimia saa nykyään varsin halvalla. Ainakin tuosta omastani löytyy myös line-out, josta sen saisi stereoiden vahvistimeen kiinni -> stereoissa MP3-soitin. Ja kun johonkin lähtee, niin nappasee piuhan irti, pari levyä taskuun ja mukana on enemmän musiikkia, kuin jaksaa kuunnella.

Jos nyt ei ihan PA satu olemaan, niin mielestäni harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Säästäähän siinä CD-R:ien määrässä ja siten silkkaa rahaa! ;)

Bill Keltanen [06.06.2004 15:02:25]

#

ei mutta jos teet mp3-seedeen sulla pitää olla mp3:sta tukeva soitin, jos teet tavallsen musaseedeen, mulla ainakin soittaa mikä vaan

ajv [06.06.2004 19:40:16]

#

Tavalliset cd-soittimet on jo historiaa. Itsellä on kaikki musa mp3-cd:inä ja en edes omista tavallista cd-soitinta. Nykyajan dvd-soittimet kun toistaa jo melkeen mitä tahansa(*.avi, *.mpeg, *.jpg, *.mp3, *.wma jne.).

Latska [06.06.2004 20:15:35]

#

Enköhän mä näillä pärjää.

Jakezu91 [07.06.2004 13:09:11]

#

Anssi V kirjoitti:

Googlettamalla löytyy varmaan useita ohjelmia joilla voi mp3:t kääntää waveiksi.

Wav-tiedostot vaan vie aika paljo tilaa.... Useimmat pollto-ohjelmat muuttaa tiedostot automaattisesi audioks...

Heikki [07.06.2004 14:07:07]

#

Itse käytän äänitiedostojen muuttamiseen muodosta toiseen dBpowerAMP nimistä ohjelmaa. Sillä onnistuu muutos mp3->wav ja wav->mp3.

Googleta

Bill Keltanen [08.06.2004 08:16:03]

#

Heikki kirjoitti:

Itse käytän äänitiedostojen muuttamiseen muodosta toiseen dBpowerAMP nimistä ohjelmaa. Sillä onnistuu muutos mp3->wav ja wav->mp3.

Googleta

Sama, hyvä ohjelma ;) se huono vaan, ettäkun asennat winampin niin Conver to-jutut lähtee :S

Latska [08.06.2004 19:48:04]

#

Heikki kirjoitti:

Itse käytän äänitiedostojen muuttamiseen muodosta toiseen dBpowerAMP nimistä ohjelmaa. Sillä onnistuu muutos mp3->wav ja wav->mp3.

Täh? Itellä on ollu tuo jo vuosia, mutta en oo keksiny sille mitään järkevää käyttöä...

Jakezu91 [11.06.2004 22:44:55]

#

Tuli muute mieleen, mitä cd:eetä käytät? Mä vaan et rw-levyt ei käy kaikkii soittimiin...

Latska [12.06.2004 01:34:02]

#

Blaze kirjoitti:

Ehkä hiukan aiheen vierestä, mutta tuollaisia kannettavia MP3-CD -soittimia saa nykyään varsin halvalla. Ainakin tuosta omastani löytyy myös line-out, josta sen saisi stereoiden vahvistimeen kiinni -> stereoissa MP3-soitin. Ja kun johonkin lähtee, niin nappasee piuhan irti, pari levyä taskuun ja mukana on enemmän musiikkia, kuin jaksaa kuunnella.

Jos nyt ei ihan PA satu olemaan, niin mielestäni harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. Säästäähän siinä CD-R:ien määrässä ja siten silkkaa rahaa! ;)

Mäpä otinki vinkistä vaarin (Sano mummo kun latotansseihin meni :) ja kipasin ostamaan CD-mp3 soittimen ja nyt on korvat verillä nappikuulokkeiden takia. Kiitos vinkistä!

Jakezu91 kirjoitti:

Tuli muute mieleen, mitä cd:eetä käytät? Mä vaan et rw-levyt ei käy kaikkii soittimiin...

Niinpä niin... Testasin tänään (vai pitäiskö sanoa eilen) niitä rw-levyjä uudessa soittimessa... Päästin suustani sellaisia sanoja, joita tulee mainoskanavilta klo 22 jälkeen... Elikkä pelasivat moitteettomasti...

Tähän aikaan tulee muuten kauheasti näppäilyvirheitä :)

Edit: Jotain sähläilyy tagien kanssa...


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta