Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mikä linux servuun?

TETRIS [28.05.2004 15:20:42]

#

Olisin varmaankin kohtapuoliin kasaamassa omaa palvelinta ja siihen pitäisi saada linux. Mutta mikä linux olisi paras tähän tarkoitukseen?

tsuriga [28.05.2004 17:12:17]

#

En nyt osaa sanoa mitään erityistä, mutta http://www.linux.org osoitteesta löytyy varsin monipuolisesti noita Linuxeja.

mika [29.05.2004 12:07:51]

#

Släkkäri tai Gentoo.

Wizard [29.05.2004 12:56:10]

#

Yleisesti ottaen RedHat on saanut ehkä eniten suosiota ja se on varmaan eniten käytetty. Heti perässä tulee Slackware.

Itse olen käyttänyt linuxia erittäin aktiivisesti yli 10 vuotta. Olen huomannut, että lähes kaikesta tehdään ensin RedHat versiot ja sitten muut. Sikäli siis RedHat on varma valinta.

Tosin RedHattia ei enää uusia versioita tule vaan se kulkee nykyään nimellä Fedora jota myös itse RedHat tukee (RedHat on siis myös yrityksen nimi).

Meillä on tuotantokäytössä RedHat 9.0 ja se on tällä hetkellä ehkä paras vaihtoehto. Monet sitten sanovat ja suosittelevat Mandrakea ja Slackwarea, mutta me nojaudumme vain RedHattiin ja jatkossa Fedoraan. Monet distrot myös nojautuvat RedHattiin.

Ja kaikkein paras on ladata linuxin ISO tiedostot suoraan Funetista joka toimii mirrorina. Jos omassa laajakaistassa on riittävästi nopeutta, niin kannattaa asentaa linux suoraan funetin kautta.

sooda [29.05.2004 13:06:48]

#

Mandraakki pohjautuu kans PunaPipoon, ja tykkään mandraakista ite hyvästi.
muoketimuoketi, mandraakki 9.2 on omassa "servussani" kans, joka kaipaa enää verkkokorttia :D

tomaattigeeni [31.05.2004 00:27:14]

#

Itse olen pääsääntöisesti Debian- ja RedHat -pohjaisia Linuxeja käyttänyt, ja omasta mielestäni Debian on vallan mainio palvelinkäyttöön, RH:ssakaan ei mitään vikaa varsinaisesti ole mutta se on enemmänkin kotikoneille.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta