Millä funktioilla pystytään lisäämään kuviin tekstiä lennosta. Haluan esimerkiksi kuvan alalaitaan Copyright tekstin, mutta en halua tallentaa sitä kuvaan (enkä millään tavalla tehdä sitä manuaalisesti).
Ja onko olemassa valmista funktiota kuvan kulmien pyöristykseen ja reunojen tekemiseen? Kaikki kuvat pakotetaan ensin muotoon jossa suurempi kantti on xxx pikseliä jonka jälkeen tehtäisiin borderit ja kulman pyöristykset sekä Copyright tekstit.
Hyviä neuvoja? Silmäilin paria valmista koodinpätkää, mutta haluan tehdä itse (ja oppia).
imagestring()
Ei, mutta täällä taisi olla koodivinkki siitä.
Katsele sitä koodinpätkää jonka löysit. Ei me täällä aleta selostamaan rivi riviltä sitä sinulle.
Funktion nimi riittää, kiitos. Loput kyllä löydän vaikka php.netistä.
Niinkuin T.M. sanoi, ei ole moisiin valmiita funktioita. Kulmien pyöristykseen tein aikoinaan koodivinkin, tosin suurilla kuvilla se näyttää jokseenkin rumalta. Tein aikoinaan myös skriptin kuvien reunojen ja varjostusten tekoon (esimerkkisivu) ja jos tarvit apua, voin kyllä "paljastaa" käyttämiäni tekniikoita.
Olipas se fiinisti sanottu :)
Katsoin Irksome:n malleja. Ainakin se jolla sivusto oli mielestäni hyvä.
Mietin vain, että jos alkuperäisen kuvan sijoittaisi omalla funktiolla (jota aikaisemmin tässä palstalla väänsin) kuvaan joka olisi jokapuolelta pikselin suurempi. Tämän jälkeen pyöristäisi reunat.
Tosin en tuota koodia niin tarkkaan tutkinut, että kuinka se tekee sen, mutta näin voisin itse kuvitella sen tekeväni. Näin ei tarvitsisi piirrellä mitään reunaviivoja erikseen. Hmm...taidanpa muuten väsätä moisen itse (kun välttämättä haluan opetella ja tehdä kaiken itse).
Wizard kirjoitti:
Hmm...taidanpa muuten väsätä moisen itse (kun välttämättä haluan opetella ja tehdä kaiken itse).
Hyvä, niin sitä pitää! Nämä foorumit kun ovat jo pullollaan "tee mulle foorumi" - tyyppejä. Hienoa että vielä jotakuta kiinnostaa oppiminen :)
Sen takia täällä kyselenkin kaikkea hölmöä. ;)
Tosin joskus vain tulee noita vastauksia, että "katso sitä koodia, ei me ruveta sitä selostamaan sulle rivi riviltä" ja kun tarkoitus on nimenomaan oppia itse tekemään eikä cut-copy-pastea. =)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.