Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Todella yksin kertainen ASP-ohjelma

inmemoriam [26.05.2004 10:08:15]

#

Olen aloittelemassa ASP-ohjelmointia ja minulle tuli heti pieni ongelma. Miten on paras tapa toteuttaa ohjelma, jossa on vaikka kolme radio buttonia, jotka kuuluvat samaan ryhmään ja kun valitsen buttonin "eka" tulostuu teksti "ensimmäinen", "toka" niin tulostuu "toinen" jne. Kiitosta vaan paljon jos joku jaksaa hieman koodia kirjoittaa. Ja käytän VB Scriptiä eikä käytössä ole mitään ASP.NETiä.

-EDIT-
Tätä se puolinukuksissa kirjoittelu näköjään tekee. Otsikonkin onnistuin sössimään oikein kivasti :)

folio [26.05.2004 11:13:38]

#

Radiobuttonin nimeksi "valinta" niin seuraavalla koodilla pitäisi saada selville valittu arvo.

<%
dim valinta
valinta=Request.Form("valinta")

if valinta<>"" then
  Response.Write("<p>valitsit arvon " & valinta & "</p>")
end if
%>

NiKC [26.05.2004 11:14:05]

#

En tiiä mistä lähtien pitää auttaa, mutta lähetään sitten alusta. Tässä siis radiobuttoneille HTML-merkkaus.

<input type="radio" name="poiu" value="eka" /> Eka <br />
<input type="radio" name="poiu" value="toka" /> Toka <br />
<input type="radio" name="poiu" value="kolmas" /> Kolmas <br />

Ja tässä ASP-koodia josta en mene takuuseen. Muistaakseni homma kyllä toimii näin. Fiksusti tämä ei ole tehty mutta ehkä tällä pääset eteenpäin.

if Request("poiu") = "eka" then
    Response.write("Ensimmäinen")
else if Request("poiu") = "toka" then
    Response.write("Toinen")
else if Request("poiu") = "kolmas" then
    Response.write("Kolmas")
else
    Response.write("Virhe")
end if

Hyvä paikka jota minä käytin referenssihakemistona sillon kun asp-nakki viuhahti töissä (pieni työ, kauan kauan sitten :) on W3Schools (http://www.w3schools.com). Jos vaan englanti taittuu niin kaattelemaan.

edit.
korjauksia

inmemoriam [26.05.2004 12:14:30]

#

Kiitos paljon. Juuri tuota etsin. Arvasin, että minulla oli jotain todella simppeliä pielessä...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta