Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Room Escape pelit

Sivun loppuun

Jay [22.05.2004 22:29:13]

#

Touhotan taas projektien saralla ja tuota mm. tuon MOTASin innoittamana piti kokeilla. Onko kenelläkään innostusta lähteä mukaan? Huom. tämä versio on aikainen beta-versio.

http://koti.mbnet.fi/etpsoft/RoomEscape.zip

Createman [22.05.2004 22:33:49]

#

Itsekin aattelin samanlaista ryhtyä koodaamaan. Tony Rasmus varmaan piirtelisi kuvat jos hyvin käy.

Edit: Noita on niin helppo toteuttaa, että kohta varmaan jokainen Putkalainen tekee oman tollasen. ;p

Jay [22.05.2004 22:58:00]

#

Huomasin itse saman, sillä itselläni meni aikaa tunnin verran tuohon viritykseen. Kunhan vaan tosiaan saisi jonkun piirtämään kuvat, niin sittenhän se olisi jo melkein siinä. Mietin tuossa juuri, että engine on tollaseen todella helppo tehdä. Kielellä kuin kielellä ja itse toteutan VB:llä.

Olga [22.05.2004 23:07:29]

#

Hei toi on vaikee. Miten tuolta pääsee pois? Mikä ihme se on se koodi? Mitä sillä kuutiolla tehdään?? Mä en TAJUUUUU.

No joo, leikki leikkinä. Hyvä alku, hieno huone :)

tuomas [22.05.2004 23:56:21]

#

Voishan sitä kokeilla..
pistä tarkemmat ohjeet tulemaan sähköpostilla.

ukat [23.05.2004 08:39:07]

#

Minulla tuli sänkyjen lähellä run-time error '53'

Edit: johtuikin siitä että en purkanut peliä.

hunajavohveli [23.05.2004 09:59:06]

#

Itse olen aina pitänyt tämän tyyppisistä peleistä. Mukava, kun niistä alkavat muutkin innostua. Aikoinaan Myst-sarjat innoittivat minuakin tällaiseen puuhaan. Tein kuvia 3D-mallinnusohjelmilla, ja liitin niitä sitten VB:llä tekemääni moottoriin. Hienoja maailmoja sain kyllä aikaan, mutta ei koskaan riittänyt innostusta riittävän pitkälle, että olisin saanut mitään täysin valmiiksi. Aina tuli jokin uusi idea, jolloin unohdin vanhan. Ehkä osa syy oli sekin, että vaikka kuvat olivat todella hienoja, niiden renderöimiseen meni usein paljon aikaa.

Edit: Hieno alku. Jos vain keksit lisää ideaa, ja saat jonkun tekemään kuvia, niin hyvä tulee. Minäkin voisin ehkä mallintaa 3D-kuvia, mutta jos haluat oikein itse piirrettyjä kuvia, niin siinä minusta ei ole apua. Ideavinkkejä puzzleihin voin kyllä antaa, jos haluat. Ja jos muuten ette ole pelanneet Mystiä, tai sen entistä upeampia jatko-osia niin kannattaa kokeilla. Pelitapa on ihan samanlainen kuin näissä peleissä, joiden osoitteita tässä nyt on jaeltu, eli liikkuminen tapahtuu klikkaamalla suuntaa, samoin tavaroiden ottaminen, mutta maailmat vain keskittyvät huoneiden ja talojen sijaan paljon laajemmiksi ja ihmeellisimmiksi paikoiksi, kuten saariksi, luoliksi, temppeleiksi, metsiksi jne.

HeadCheese [23.05.2004 13:27:16]

#

Heh. Kesti jopa 30 sekuntia pelata tuo peli läpi. :D Ihan hyvä alku.

cODe [25.05.2004 17:29:55]

#

Jay kirjoitti:

Touhotan taas projektien saralla ja tuota mm. tuon MOTASin innoittamana piti kokeilla. Onko kenelläkään innostusta lähteä mukaan?

Kunhan kerrot mitä pitäisi tehdä, niin voisin olla kiinnostunut.

Jäynis [25.05.2004 20:19:04]

#

Samoin, tosin en vb taidoistani tiiä mut kait mustaki jotain apuu vois olla ja tekemällä oppii :)

Touho [17.06.2004 14:51:01]

#

Tosi hieno! tuo voisi tulla aika isoksi, jos tekee monia huoneita. tosin zip pakkaa noita kuvia ihan kiitettävästi.

Hieno!

baabloo [17.06.2004 19:44:58]

#

mulla ois innostusta voisin piirrellä vaikka grafiikoita


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta