Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tietsikka ei sammu...

Sivun loppuun

Jyri [19.05.2004 22:15:14]

#

Kun sammutan tietokoneeni, niin siitä ei katkeakkaan virta, vaan se jää jurraamaan, vaikka kaikki ohjelmat on sammuneet. Miten se saisi katkaisemaan virran automaattisesti?

tsuriga [19.05.2004 22:23:43]

#

Formuloit vaan kaiken, oli niitä minullakin. Pahimmillaan ainakin 1/3 sammutusyrityksistä epäonnistui. Toinen on, että pistät suoraan virtajohtoon katkaisimen :).

efteri [19.05.2004 22:29:20]

#

No vedät johot seinästä pois onko vaikeata?
(Ei pahalla)

HeadCheese [19.05.2004 22:35:13]

#

Eikös se johtojen seinästä pois veto pahenna vain asiaa.

efteri [19.05.2004 22:37:43]

#

Ei se sen pahemmaksi voi mennä ajatele tällä tavalla
Matikan vihosta repäset sivun posi ja sanot ääneen yksi sivu ei tunnu missään ja nyt veetäset johon ja sanot yksi johto ei tunnu missään.

SQ [19.05.2004 22:51:42]

#

Noh, helpointahan olisi että hajottaisit kokopaskan, eipähän olis enää vaivaa. Heitä vaikka ikkunasta pihalle naapurin huoleksi.

efteri [19.05.2004 22:53:13]

#

Niin hyvä idea kerrassan oon samaa mieltä ota vasra ja pamauta Paskaksi ja heitä ikkunasta kyllä sorsien kelpaa pelata sillä :D Mut Nyt MIE Lähen Nukkuu...

Jyri [19.05.2004 22:57:25]

#

Teinit vauhissa....

Blaze [19.05.2004 23:26:58]

#

Ja käyttis on...?

Jukuripää [19.05.2004 23:33:09]

#

Mikään(*) ei ole ärsyttävämpää kuin se, että kysyy neuvoa ja sitten kaiken maailman vitsiniekat viitsivät vastata...

Jossain oli tällainen ohje "Tuohon koneeseen, joka ei sammu, voisit yrittää ajaa viimeisimmän SP:n uusiksi, sillä yleensä korjaantuu tuollaiset viat."

Kannattaa vielä etsiä Googlesta vastausta, jos nämä täällä eivät viitsi auttaa :-( Toivottavasti ongelmasi ratkeaa!

*Paitsi 13v vitsiniekka.

tsuriga [19.05.2004 23:37:42]

#

Näinhän minä sanoin jo ekassa vastauksessa? Itellä lähti ku formuloi(formatoi). Nyt tilalla tosin on sellanen et ku kirjautuu ulos ja on suuri ( >15h Win 98:ssa :P) uptime niin kone saattaa hyvinkin surista semmoset minuutin pari putkeen. Se oletettavasti lataa jotain asetuksia, emt, eikä innosta, tämähän on Windows.

EDIT: Niin ei se johtojen vetely ole paras/kätevin mahdollinen ratkaisu, varsinkin jos on johdot pöydän takana ja pöytä nurkassa. Mut switchi siihen johtoo, 100% murtovarma kone, eh.

T.M. [19.05.2004 23:52:54]

#

Mullakin ei meinannut kone joskus sammua, en sitten tiedä mitä tein että se loppui, mutta se loppui ja nyt kone sammuu lähes aina. (ehkä kerran kuussa ei sammu)
Se taitaa johtua joistain ohjelmista joita on käyttänyt, kun joskus tämä kone jää kymmeniksi(!) sekunteiksi päälle ja sitten vasta sammuu, joskus taas sammui heti, ja joskus ei ollenkaan.

Koitappas ajaa kaikki mahdolliset spyware poisto-ohjelmat läpi, ja sitten mene katsomaan mitä ohjelmia wintoosa aukaisee käynnistättäessä. Sieltä kun poistat kaikki turhat ohjelmat, niin saattaapi kone jo toimia vähän nopeammin.
Itselläni oli vino pino ohjelmia käynnistyksen yhteydessä, mutta sitten kun ruksin niitä pois päältä, kone käynnistyi jopa 2 kertaa nopeammin!
Tämän jälkeen myös kone ei tainnut jumittaa niin paljoa, ylipäätänsä missään, esim sammutuksen yhteydessä.

En suosittele formatointia tälläiseen.
Hmm... levyn eheytystäkään en ehkä suosittelisi, itse kun eheytin kovalevyäni niin alkoi samantien ilmaantua mitä oudoimpia ongelmia, esimerkiksi monesti tuli yllättäen blue-screen, sitten ohjelmat tilttailivat jatkuvasti (IE tiletti tavallista useammin, eli todella paljon), ja kone vaan hidastui hidastumistaan. Todella outoa, mutta näin minulle kävi. Johtuikohan siitä että keskeytin eheytyksen E-asemassa joka oli 80%:sti valmis?
Noh, jos tekevät peruutusnapin niin eikai se käyttäjän vika voi olla että kone hajoaa sen takia :P

----

tuukka_91, ihan suoraan: STFU, ja mee kotiis kertoo paskoja vitsejäs.

Sami [20.05.2004 00:23:55]

#

Hmmm... mulla nykyinen kone taas sammuu kuussa vain kerran tai pari, siis juuri niin monta kertaa kuin käynnistän sen uudelleen :)

Jos sulla on käyttiksenä Windows 98 (luultavasti myös 95 tekee saman), niin siinä aika monellakin on ollut ongelmia sammuttamisen kanssa. Itselläni ja parilla erittäin läheisesti tuntemallani henkilöllä kone jäi todella useasti jumiin siihen ikkunaan, jossa Windows kertoo sammuttavansa itseään, mutta viimeistään koneen virtanappulaa painamalla se kone meni kuintenkin kiinni.

kenkku [20.05.2004 09:38:44]

#

[offtopic]

tuukka_91 kirjoitti:

Ei se sen pahemmaksi voi mennä ajatele tällä tavalla
Matikan vihosta repäset sivun posi ja sanot ääneen yksi sivu ei tunnu missään ja nyt veetäset johon ja sanot yksi johto ei tunnu missään.

Viikon paras! Melkein tuolilta putosin
[/offtopic]

Meitsi [20.05.2004 09:39:44]

#

Muistaakseni biosissa oli joitakin säätöjä joilla sai koneen sammumaan omatoimisesti tai sitten "nyt on turvallista sammuttaa" tilaan. Kannattaa katsoa sieltä, josko siellä olisi jotakin asiaan liittyvää.

setä [20.05.2004 10:03:02]

#

Mulla on Win XP Home ja kone sammuu joskus ShutDownista mutta usemmiten ei. On siis ailahtelevainen kuten me ihmisetkin. Tohon en ole keksinyt mitään logiikkaa. Paitsi jos sormi on valmiina sammutuspainikkeella (siis ei virtakytkimellä), niin silloin se yllättäen sammuu itse, mutta ei aina.

Jyri [20.05.2004 11:25:44]

#

Toi sedän kone on aika "kenkku"... :D
Täytyy tästä varmaankin mennä kattoon niitä biosseja.

Tempfile [20.05.2004 13:21:04]

#

Mikrobitistä joskus lueskelin, että kone saattaa jäädä jumittamaan sammutukseen viallisen lopetusäänen vuoksi. Jos sinun koneesi on säädetty soittamaan jotain sammutuksessa, niin kokeile säätää se pois asetuksista.

mikko [20.05.2004 14:23:00]

#

Milloin ja miten ongelma ilmaantui?
Jos tuo sammutusongelma on ollut koneessa ihan alusta alkaen niin kyse saattaa olla emolevyn virranhallintasysteemistä. Itse ainakin jouduin sorkkimaan Windowsin(2000) asetuksista ACPI:n päälle ennenkuin kone suostui sammumaan kunnolla.

Gaxx [20.05.2004 18:38:48]

#

Mulla on ollu tollasia ongelmia kans (käyttis win98) ja ne johtu ihan puoliksi virheellisistä verkkoasetuksista. Verkko kyllä toimi mutta siinä oli silti jotain häikkää. Näitä ongelmia oli usein silloin kun jouduin formatoimaan koneeni ja asentamaan verkon uudelleen eikä se mennytkään ihan ekalla kerralla kohdalleen vaan jouduin säätämään sitä useamman kerran. Tästäpä wintoosa ei tykännyt hyvää vaan rupes hankaan vastaan melkein aina kun sammutin koneeni(jäi siihen kohtaan, missä se sanoo sulkevansa itteensä). Homma korjaantu sillä, että poistin kaikki verkkoasetukset ja sun muut krääsät sieltä verkkohommista ja asensin kaikki uudestaan(suorilta eikä monien yritysten kautta).


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta