Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: windows 2000 sammuttaminen ei voi olla kovin vaikeeta vai voiko?

X8 [19.05.2004 19:27:59]

#

Pistäkääs nyt joku täysin valmis koodi kommentoituna visual basic 6.0:lle mikä menee moduuliin ja mikä mihkä ja miten kutsutaan jne jolla pääsee sammuttamaan windows 2000 ja mielellään niin että tallentaa asetukset eikä mitää forcetus shutdownia, jokainen noista winapi tai shellin kautta olevista esimerkeistä tähän asti ei oo toiminu ja oon testannu ainaki 5 eri koodipätkää. älkää pistäkö mitää linkkiä vaan valmis koodi kommenteilla, ja vaikka mielellään valmis ohjelma vielä. Logoutti toimi winapilla mulla mutta muita en saa millään toimimaan. Ihme juttu!

X8 [19.05.2004 22:20:21]

#

testatkaa joku windows 2000 pro käyttäjä testata näitä

'Moduuliin nämä
Public Declare Function ExitWindowsEx Lib "user32" (ByVal uFlags As Long, ByVal dwReserved As Long) As Long
Public Const EWX_SHUTDOWN = 1
Public Const EWX_LOGOFF = 0

ja sit esim
command1_click
ExitWindowsEx EWX_SHUTDOWN, 1

Tiha [19.05.2004 22:32:33]

#

documentoimatonta sälää...

Const EWX_LOGOFF = 0
Const EWX_SHUTDOWN = 1
Const EWX_REBOOT = 2
Const EWX_FORCE = 4
Const EWX_POWEROFF = 8
Private Declare Function SHRestartSystemMB Lib "shell32" Alias "#59" (ByVal hOwner As Long, ByVal sExtraPrompt As String, ByVal uFlags As Long) As Long
Private Sub Form_Load()
    SHRestartSystemMB Me.hwnd, vbNullString, EWX_LOGOFF
End Sub

X8 [19.05.2004 22:54:40]

#

Kiitoksia ensimmäinen koodi jossa ewx_shutdown tosiaan sammuttaa koneen eikä vain log offita käyttäjää tai tee yhtään mitään. Mutta tietäisitkö vielä kuinka tämän saman koodin saisi sillä tavalla ettei kysyisi mitään vaan suoraa sammutukseen vain.. tietenkin asetusten tallennuksen kautta.

nomic [20.05.2004 19:55:54]

#

itse en tue tämmöisiä asioita
siis eihän siinä mitään jos haluaa oppia mutta tapasi kirjoittaa oli semmoista että vaikutti vaan siltä että oot laiska etkä viitsi ite opetella tuommoista koodin pätkää josta on oikeastaan vain vahinkoa, ja kun vielä halusit kommentoituna ja valmiina niin paljastui että oot ehkä turhan kokematon käyttämään tuommoista koodia...
pääset ehkä kerskumaan kavereillesi että oot osannut tehdä jotain tommosta jne... mutta tosiasiassa et tiedä yhtään että miten mikäkin toimii...
eli neuvoksi: ala opettelemaan, vähitellen, minäkin halusin alussa samantien tehdä maailman parhaan 3d pelin vb:llä mutta katsoin vähän aikaa koodia myönsin itelleni että mä en tajuu siitä mitään kun oli kaiken maailman bufferoinnit jne... mutta pikku hiljaa sitä on tullut opittuu jotain
ja mun mielestä tyhmää että haluat valmiin ohjelman... sen vielä ymmärtäisin että jos haluisit esim siitä funktion että miten se toimii jne...

en tue tätä ellei tämmöisille mega-pyynnöille ole järkevää pointtia (?) eli perustelua saa olla jos jatkossa tämmöistä täältä tulee pyytää, ohjelmointiputkalla on kuiteskin melkoisen hyvä maine ja jos se menee tähän että aloittelijat tulee kysymään neuvoa suoraan siihen miten voi tehdä jonku pienen viiruksen, backdoorin, madon jne... niin aika perseestä...

Tiha [21.05.2004 23:49:08]

#

Kyllä kait tänkin pitäisi toimia , jos ei niin sitten onnistuu vain siten että korjaat ohjelman oikeuksia buutata katso netistä AdjustTokenPrivileges apia..ei ole niin simppeli homma..

Const EWX_LOGOFF = 0
Const EWX_SHUTDOWN = 1
Const EWX_REBOOT = 2
Const EWX_FORCE = 4
Private Declare Function ExitWindowsEx Lib "user32" (ByVal uFlags As Long, ByVal dwReserved As Long) As Long
Private Sub Form_Load()
    ret& = ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN Or EWX_REBOOT, 0)
End Sub

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta