Hei!
Noita kotisivuja väsätessäni tuli eteen ongelma, että toisella koneella sivuja katsottaessa ne näkyvät liian suurina eli eivät sovitu näytölle. Mistä muuttaa sivun asetuksia että toimisivat oikein. Sivut tein Front Pagella.
Homma korjautuu niin, että poistat FrontPagella tekemäsi sivut ja opettelet HTML-kuvausta, jonka jälkeen teet sivusi käsin. Kato ei noihin MicroSoftin tuotteisiin ole luottamista.
Joo, mä olen tuon kuullut ennenkin. Mut nyt ei tuollaiseen ole enää aikaa. Eli ihan oikeita neuvoja kaipaisin.
Tuohan oli ihan oikea neuvo.
Katsele sen sivusi html-koodi läpi ja korjaa kaikki missä koot on määritetty pikseleiden mukaan niin, että ne on prosentteina eikä pikseleinä.. itse en tosiaankaan alkaisi Frontpagen koodia korjailemaan vaan tekisin sivut uudestaan ihan suoraan html-kuvauskieleltä kirjoittamalla.
En mä sillä et ei olisi oikea oikea neuvo, mut tarvitsin apua tämän front pagen kanssa..
Kokeile katsoa, jos selaimen asetuksissa on vaihdettu tekstin koko. IE: Näytä > Tekstin koko > Normaali
Kyllä me niitäkin rumpattiin.. Mut se on jotenkin noissa sivuissa. Se laittaa esim. kuvia päällekkäin ja sit kaikki ei näy ihan oikean kokoisena, eli ovat liian isoina joillain näytöillä. 6 eri koneella on kokeiltu ja 2:lla niistä näyttää sen oikein.
Noissa wysiwyng editoreissa on juuri tyo vika että kuvat tms. eivät pysy paikoillaan. Ainakin omien kokemuksieni mukaan melko useassa editorissa on sama. Esim kun tein joskus monta vuotta sitten sivua publisherilla niin kuvassa olevat linkit eivät osuneet kuvaan vaan olivat "pudonneet" sivun alalaitaan.
Onko siellä koodissa määritelty width="x" vai width="y%"?
Jos se on ensimmäisellä tavalla (pikseleiden mukaan), niin ei ihmekään jos ei toimi eri resoluutioilla.
Jos haluat tehdä hyviä sivuja, niin kannattaisi opetella edes perusteet HTML-kielestä ja käyttää editoria vain apuna siinä sivujen teossa. Ihan käyttökelpoisia oppaita löytyy Googlella esim. hakusanalla "html-opas".
vai että Frontpage. Voisin todeta että Notepad auttaa. kevyt, ja varmastikkin kaikilta löytyy se.
ja jotkut selaimet näyttävät sivut eri tavalla. esim. Opera (ainankin versiot > 7.01) näyttävät jotkin sivut hieman eri tavalla kuin explorer (kukapa exploreria käyttäisi) tai Mozillan selaimet.
joku "ominaisuudet" ja sieltä koko, pallo siihen prosenttien kohdalle... kyllä se siellä on, muttahelpompi on kyllä muuttaa käsin vaikkapa Frontagen omalla tekstieditorilla.
tarkistappa w3c:n validatorilla frontpagen tekemä html. Jos sielä löytyy virheitä niin aika varmasti opera ei näytä sivua oikein. Explorer kun ei välitä virheistä, joten sivujen tekovaiheessa sillä on huono testata miltä tulos näyttää.
Tarkastele frontpagen tekemää html-juttua ja lue tutoriaaleja. Pikkuhiljaa lisäilet omaa ja muokkailet vanhaa. Vähän ajan kuluttua huomaat että html-sivunkuvauskielen oppiminen ei ole monimutkaista ja voit muiden lailla rueta morkkaamaan frontpagen tyyppisiä wysiwyg-editoreita.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.