Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: the_midi

Sivun loppuun

mamaze [18.05.2004 20:00:17]

#

kuinka .mid muodosta saan muunnettua waw-muotoon? Itselläni on ohjelma jolla voi äänittää mutta se rahisee kauheasti. Onko olemassa ohjelmaa joka muuntaa midit Mp3- tai waw-muotoon?

Blaze [18.05.2004 20:12:03]

#

mamaze kirjoitti:

kuinka .mid muodosta saan muunnettua waw-muotoon?

Foobarilla/Winampilla/millä tahansa soittimella, johon saa diskwriter-pluginin.

Gwaur [18.05.2004 21:08:14]

#

Blaze kirjoitti:

Winampilla

Eipäs, minä koitin (versio 5) eikä se onnistunut vaikka kuinka yritin ja tein kaikki oikein. Luulen että midi-soittimet lähettävät äänikortille vaan viestin tyyliin "soitapas nyt sample x" eikä siis itse tiedä midin äänikäyrää.

JTJ [18.05.2004 22:03:07]

#

Winampissa ei välttämättä voi käyttää suoraan tuota Disk writer-pluginia johtuen tuosta Gwaurin kertomasta syystä. Jotta wav-tallennuksen saa päälle, pitää ensin näprätä Midi player-pluginista lähetys Sampling-välilehdeltä äänen lähetys Winampin ulostulojärjestelmälle päälle, jonka jälkeen sitä Disk writeriä voi käyttää.

Bill Keltanen [19.05.2004 08:44:58]

#

ööh, eikös se oo wav..? mutta ei niitä silleen voi kääntää tavallaan kun midi on sointuja, wav on ääniaaltoja että mahollisuus on nauhottaa midiä ja tallentaa wav/mp3, wavia ei saa mitenkään midiksi, harmi vaan :(

nomic [19.05.2004 10:29:57]

#

midit perustuu käskyihin esim jos jos soittimena on 000 (grand piano) ja painat default c:tä eli yleensä c5:sta
niin se antaa koneelle käskyn vain että mitä tapahtui ja kone sitten soittaa sen jne...
mutta jos haluat konvertoida niin: hommaa fruityloops ja siihen efekti-kanavien masteri-kanavaan LSD-plugari kiinni ja tunget midin siihen ja konvertoit, kuulostaa vähän säädöltä mutta joku 1.5min duuni... :)

ja miksi kääntää midi kun sen voi aukaista ja tehdä siitä paremman laatuisen vaihtamalla midi-instrumentit oikeisiin instrumentteihin (virtuaalisiin semmoisiin esim: vst-plugarit tai samplet)

Atte [19.05.2004 13:50:26]

#

Ainakin Midi2Wav -niminen ohjelma taitaa sopia tähän,
se on kuitenkin maksullinen.

Tempfile [19.05.2004 14:06:31]

#

Kuten nomic sanoi, midi-tiedostot eivät ole ääntä, vaan ohjeita. Kone katsoo tiedostosta vain nuotin, joka seuraavaksi soitetaan halutulla, standardissa määritellyllä soittimella. Tämän vuoksi midi-tiedostot voivat kuulostaa erilaisilta eri tietokoneilla, esim. sama tiedosto Windows 98:lla ja 98SE:llä soitettuna kuulosti erilaiselta, hieman samalla tavoin kuin soittaisi saman kappaleen pianolla ja sen jälkeen kirkkouruilla.
Koska asia on näin, kannattaa käyttää jotain ohjelmaa joka äänittää kaiken, mikä vain äänikortista läpi kulkee ja soittaa sitten haluttu midi-tiedosto. MBnetissä oli joskus päivän ohjelmana sopiva ohjelma, All2WAV ( http://www.naturpic.com/all2wav/ ).

jcd3nton [19.05.2004 14:19:09]

#

Mulla pystyy pistämään tuolta windowsin äänenvoimakkuuden säätö jututsta recordiin Mixed Output:in, joka siis nauhoittaa kaiken saman mitä on lähtemässä kaijuttimille. Sitten vaan millä tahansa ohjelmalla joka nouhoittaa & tallentaa wavin...

Bill Keltanen [14.06.2004 09:02:50]

#

Nojoo, tämmönen löyty, muttei kai toimi? http://www.digibookcase.com/ kääntää wavit midiksi, mun tietääkseni :D


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta