päivää
ollaan tekemässä tämmöstä pilipalipeliä ja siinä on semmonen
bugi että sammutus nappi ei pelaa ihan okei ja sillai.
pelissä on niinku title form ja tällä hetkellä 10 kenttää
(jokainen omina formeinaan). title form toimii tulevaisuudessa
myös musiikin soittimena, joten sen pitäs olla aina ladattuna
piilossa taustalla. eli kun pelin alottaa titteli menee piiloon
ja peli alkaa, mutta siihen sitten tuleekin ongelmia. kun pelin
sammuttaa mistä tahansa kentästä painamalla sitä X-nappia siellä
pelin oikeassa ylänurkassa, pelin title tulee esille, eikä peli sammu
ollenkaan toisinaan, vaan jää sinne johonkin muistiin pyörimään.
miten sen voi korjata niin että peli sammuis niinku pitäis?
jos titlen lataa pois muistista vaikka jossain kentässä tai
ihan itse pelissä, sammuu koko helahoito.
pelin voi ladata osoitteesta www.relicon.info ja otat sieltä "bss"
menusta download rohkeesti. pari pikkupalikkaa pitää asentaa jotta
se alkaa toimia mutta sivuilla on selkeät ohjeet.
viimeset kentät on aika pläjäyksiä kun herra graafikko on
"vähän" jäljessä...
Laita formin Unload-tapahtumaan käsky End
niin... kun aloittaa uuden pelin, se unloadaa kaikki kentät (jotta defaultit tulee takas) ja sit se toteuttaa sen end käskyn jostain kentästä, ja peli loppuu, vaikka sen pitäs alkaa... vai pitäskö mun tehä se niin että niitä kenttiä ei unloadata pelin alkaessa? siinä on kyllä hommaa...
ja muuten, eikö se vie muistia aika perkeleesti jos ne kaikki kentät on aina ladattuina muistissa? peliin tulee kumminkin joku 30 formia...
Kokeile viekö paljon muistia. Se riippuu formeista. Jos tarvit Unloadata formeja välillä, ei peliä voi lopettaa tolla Endillä. Laita joka formiin tai tarpeellisiin formeihin lopetusnappi tai valikkoon lopetusvalinta, jossa on tuo End-käsky.
Kaikkiin formeihin tuskin tarvitsee sammutusta laittaakaan, vaan on kätevää olla yksi pääformi, josta koko pelin voi tarvittaessa sammuttaa.
koko hommaa ei pysty lataamaan sivulta*<*!!*?="#%&("#
joo sori jokimies, nyt toimii.
itse toteutin tän niin että tein moduulii funktion lopeta ja sinne väänsin end:in sisälle ja sitten taas aina kun formin sammuttaa se lukee sen lopetus-funktion ja tadaa se on siinä... näin minulla...
ja hunajavohveli, miten? onko se sit niin että sitä peliä ei voi sammuttaa kun päävalikosta? en tiä noi sedän ideat kuullostaa paremmalta...
Laitat projektiis MDI-formin, joka toimii pohjana kaikille muille formeille, jos niissä on asetettu MDIChild = True. Projekti sammuu vasta kun MDI-formi sammutetaan. Ei tarvitse siis tehdä muuta kuin lisätä tuo MDI-formi ja jos muut formit ovat laitettu lapsiksi, niin ne avautuvat automaattisesti tuon MDI-formin sisälle, joka ainoastaan voi lopettaa ohjelman pyörimisen.
edit: ajatuskatkos...
BadSource: aijjaa... pitää varmaan kokeilla, kiitos ja kumarrus (jos se toimii :D)...
Tottakai tuo toimii, ei pelkoakaan kun kerran se on mun tekemä... ;)
bad_relicon kirjoitti:
ja hunajavohveli, miten? onko se sit niin että sitä peliä ei voi sammuttaa kun päävalikosta? en tiä noi sedän ideat kuullostaa paremmalta...
Ihan miten haluat. Minä tekisin sen noin, koska en ainakaan tahdo tunkea sammutusnappia joka ikiseen formiin. :) Riippuu taas kerran ihan siitä, millainen ohjelma on kyseessä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.