Itse kävin juuri Roomassa ja tulin lauantai-iltana kotiin. Matka oli historian kurssin vuoden loppuun sijoitettu bonus halukkaille. Matka oli todella mahtava, Rooma on todella valtava kaupunki ja antiikin/renessanssin nähtävyyksiä riittää viikoiksi. Itse olin tosin vain viikon.
Ajattelinkin nyt kysyä, että missä te putkalaiset olette matkustelleet, milloin ja millaista matkoilla on ollut. En muista, että putkassa olisi koskaan ollut tästä aiheesta keskustelua ja vaikka olisikin ollut, niin putkaan on tullut paljon uusia jäseniä.
Itse olen tuon Rooman matkan lisäksi ollut kaksi kertaa Kreikassa (Rhodos ja Corfu) ja kaksi kertaa Espanjassa (Torremolinos ja Teneriffa).
Ja vielä lopuksi: sovitaanko, ettei laivamatkoja Ruotsiin ja Viroon ym. lasketa mukaan, niillähän ovat kaikki lähes poikkeuksetta käyneet.
Enpä ole missään matkustellut Viron leirikoulun lisäksi.
Jossa olin 6. luokalla.
Kerran käytiin perheen kanssa Teneriffalla viikon lomamatkalla. Käteen reissusta ei jäänyt juuri muuta kuin rusketus.
1.Kos: perheloma 1vk perhetuttujen perheen sekä oman perheen kanssa.
2.Gran Canaria: Perheloma 1vk perhetuttujen perheen sekä oman perheen kanssa.
3.Rodos: perheloma 1vk
4.Lontoo: koulun matka 10pvä, aika tungos siel oli.
Olenhan minä käynyt Kreikassa, Virossa, Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Espanjassa :)
edit: Viro unohtui
1. Olen käynyt Suomessa (muistutan vain, että tätä tuskin tarvitsee mainita myöskään)
2. Olen käynyt ihan oikeasti Ruotsissa (ei pelkkä laivamatka)
3. Tanskassa olen käynyt 6-vuotiaana
4. Italiassa pari vuotta sitten
5. USA:ssa kävin viime syyskuussa
6. Ja parin viikon päästä (jos kaikki sujuu hyvin) olen Kreikassa
Edit: 7. Ai niin, ja Italian keskellähän on Titano-vuorella kääpiövaltio nimeltä San Marino. Siellä kävin myös.
Joopa joo. Ruotsissa olen käynyt muutaman kerran (kerran olin jopa muutaman päivän). Ja olempa käynyt kerran pidemmälläkin, nimittäin Raahessa joka on meiltä päin kauempana kuin ruotsi. :D xD
Teneriffalla olen käynyt. Mummon & ukin ja isosiskon kanssa =) En muualla ole vieraillut.
~jc
Viro, Ruotsi, Norja, Saksa, Ranska, Belgia, Iso-Britannia ja Irlanti. Paras oli Irlanti, hyvänä kakkosena tulee Britannia.
Virossa, Venäjässä ja Englannissa jotain alle viikon kussakin.
Italiassa 1 viikon Roomassa, Napolissa ja Pompejissa. Kyse oli peruskoulun 9. luokan luokkaretkestä latinanlukijoille.
Sekä Ruotsin, Tanskan ja Itävallan lentokentällä.
Edit: Luokkaretki Italiassa oli mielenkiintoinen kokemus. Valvottiin yöt pelaten korttia ja jutellen, sitten taas aamulla herättiin yleensä klo 7. Kävimme monenlaisissa nähtävyyskohteissa ja palasimme illalla jalat kipeinä.
Viime kesänä kävin tanskassa ja virossa. Sitä ennen olen käynyt ruotsissa, hollannissa sekä floridassa. Kahdesta jälkimmäisestä en kyllä paljoa muista.
Joo,
1.Suomessa (tottakai :D)
2.Teneriffalla (jotain 4 kertaa PARAS! Saa kaikkee halvalla :D:D)
3.Ruotsissa (joka kesä)
4.Tanskassa (miltei aina)
5.Saksassa (viime vuonna vain kerran :( )
6.Kyproksella (pari kertaa)
EDIT: Tänä vuonna Lanzarotelle :P
1. 4v. kävin Puolassa (1vk)
2. 4v. kävin Sotsissa (Mustan meren rannalla, 1vk)
3. vuosina 1994-1997 kävin joka kesä Saksassa (2kk kesäduuni raksalla)
Tämän jälkeen ei olekaan tullut matkusteltua, ellei sitten ryyppyreissuja Ruotsiin tai Viroon lasketa.
1. Ruotsissa muutama vuosi sitten.
2. Venäjällä pari vuotta sitten kun oli sukukokous (meidän esi-isä (Joonas Tolvana =D) asui Terijoella)
Mä oon käyny vaan joskus 6 vuotiaana Ruotsissa ja Norjassa. Haluttas kyllä päästä jonnekki etelään tai vastaavaan. Kotimaassa oon kyllä matkustellu jokavuos lappiin. Jos menee lappiin, niin kannattaa käydä vaeltamassa Kevonkanjoni! Se on huippu reitti!
1. Italiassa 2 kertaa
2. Kyproksella
3. Portugalissa 2 kertaa
4. Saksassa 2 kertaa
5. Ranskassa
Ja tietysti Ruotsissa ja Virossa(ihan mantereella :)
Pelkkää kotimaanmatkailua, yks päivä länsinaapurin puolella ja teoreettisesti venäjän puolella (= tulliin tutustumista koulun kanssa)
rndprogy kirjoitti:
Joopa joo. Ruotsissa olen käynyt muutaman kerran (kerran olin jopa muutaman päivän). Ja olempa käynyt kerran pidemmälläkin, nimittäin Raahessa joka on meiltä päin kauempana kuin ruotsi. :D xD
Mun isovanhemmat asuu siellä.. ja olen käynyt ruotsissa, monia kertoja päivämatkoilla
Niinjoo... ja jonnekkin kauas pitäis joskus päästä. Usein kaikki kyllä toivoo, että menisin vaikka kuuhun ja pysyisin siellä. ;)
(Eikä mikään ihme, jos on lukenu edellisiä viestejäni) :D
- Portugalissa kerran
- Italiassa 3 kertaa, Firenzessä, viimeisellä matkalla käytiin myös Roomassa ja Napolissa
- Kreikassa 3 kertaa: Kreeta, Rhodos, Kreeta
- Virossa 2 kertaa
- Venäjällä 2 kertaa: Viipuri, Pietari
Ne normaalit höpönpöpön-matkat Virossa ja Ruotsissa, sekä joskus 7-vuotiaana Kreikassa (Parga-saarella).
Normaalin Tukholman - risteilyn sijaan menen tänä vuonna pyöräilemään Ahvenanmaalle. Vaatii kyllä hieman viitseliäisyyttä kulkea pyörällä 4 päivää, mutta kyllä se on sen arvoista. Voi osoittaa oman hyvän kuntonsa..;)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.