KUKA HALUIS RUPEE VÄÄNTÄÄN QBASIC ROOLIPEELII
OIS VARMAAN MERKKI GRAFFAL KU ITE OPPISIN MITEN SILLAI TEHÄÄ HALUKKAAT VOI LÄHETTÄÄ VINKKEI MITEN MERKKI GRAFFANEN ROOLIPELI TEHÄÄN
PS:TÄÄ TEKSTI ON SEKAVAA EN IHMETTELE VAIKKA ETTE YMMÄRTÄIS MITÄ TARKOTAN
Aih, silmiin sattuu -_-
Kapitaalit pois! Enpä usko että monikaan kiinnostuu tällaisesta...
Go away you demons of stupidity!
No voi, onko aivan pakko kirjoittaa Caps Lock päällä? Sellaista ei täällä katsota hyvällä. Ja ei tällaiseen kannata ryhtyä, jos ei vielä osaa kunnolla ohjelmoida. Eli kannattaa unohtaa koko juttu.
Edit: Sori ei millään pahalla, mutta kuitenkin.
Sinäkin voit tehdä pelin jossa opetellaan käyttämään caps lock ia vaikka sitten rooli peli muodossa...
Ps: kanttee lukee eka ohjeet kun tekee mitään kuten Huutaa!
kattelkaas sille joku sopiva koodivinkki / opas niin ehkä se viisastuu
kukaan ei oo tehny roolipelii merkkigraffalla enää 1991 jälkeen. ja sitä paitti qbasicissa ei riitä muisti ainakaan mihinkään kunnon pitkään roolipeliin missä on kaikkee kivaa.
Puhveli kirjoitti:
kukaan ei oo tehny roolipelii merkkigraffalla enää 1991 jälkeen.
Onpas.
lainaus:
ja sitä paitti qbasicissa ei riitä muisti ainakaan mihinkään kunnon pitkään roolipeliin missä on kaikkee kivaa.
Totta. Pakko käyttää C:tä.
Puhveli kirjoitti:
kukaan ei oo tehny roolipelii merkkigraffalla enää 1991 jälkeen.
Adom on merkkipohjainen roolipeli ja tehtiin vuonna 1994
lainaus:
ja sitä paitti qbasicissa ei riitä muisti ainakaan mihinkään kunnon pitkään roolipeliin missä on kaikkee kivaa.
Kylläpäs pystyy. Koska olen nähnyt kaksikin QB:llä toteutettua 3d räiskintää että saati sitten ei pystyisi tekemään jotain roolipelia vaikka siinä olisi mitä kivaa.
Puhveli kirjoitti:
kukaan ei oo tehny roolipelii merkkigraffalla enää 1991 jälkeen.
NetHack taas päivittyi viimeksi noin puoli vuotta sitten.
KimmoKM kirjoitti:
NetHack taas päivittyi viimeksi noin puoli vuotta sitten.
NetHackia ei lasketa eikä muitakaan, koska se veis pohjan mun teorialta siitä että merkkigraffaroolipelejä ei enää tehä.
lainaus:
Kylläpäs pystyy. Koska olen nähnyt kaksikin QB:llä toteutettua 3d räiskintää että saati sitten ei pystyisi tekemään jotain roolipelia vaikka siinä olisi mitä kivaa.
Tarkotinkin sellasta kunnollista jossa on paljon kaikkee ominaisuusjuttua ja sen sellaista. Qb -intoilijoiden koodaamat seitsemännet ihmeet (=poikkeukset) on niin vähäisiä että ne voi jättää huomiotta.
Jaa jättää huomiotta vai ?? Taidanpa ottaa tästä ihan henk. koh. haasteen...
sori sqviik, onhan mullakin Qb-roolipeli tekeillä :D
Edit: ei kuitenkaan enää merkkigraffasta
Mutta on han erkki saaressa kunnon rooli peli paras mitä oon pelannu
No, Erkki ei kuitenkaan ole merkkigrafiikkainen.
Puhveli: En oikein käsitä ajatustasi, ettei muka merkkigrafiikkaisia pelejä olisi koodattu vuoden 1991 jälkeen. Minkä oikein kuvittelet olleen viimeinen merkkigrafiikkapeli? Kyllä minä ainakin olen tuollaisia pelejä koodannut, ja vuonna 1991 olin 3-vuotias. Luuletko minun tehneen ne silloin?
Ja kun myönsin, että QB on hidas, tarkoitin, että lähinnä minulle ja useimmille muille. Tietysti ne, jotka tietävät kaikenlaisia ihmekikkoja, miten nopeutta saadaan lisään, voivat QB:llä tehdä isompiakin merkkipelejä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.