Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: SDL_gfx:n käyttö (C/C++)

Aruviel [14.05.2004 14:53:51]

#

Onko täällä ketään kuka olisi kyseiseen libraryyn tutustunut? Haluaisin käyttööni tarkemmin sanoen SDL_gfxPrimitives.h:n funktioita. Riittääkö pelkän SDL_gfxPrimitives.h:n sisällyttäminen ohjelmaan? SDL_gfx tuli asennettua Gentoon omalla paketinhallintajärjestelmällä. Eli käyttiksenä Linux.

#include <iostream>
#include <SDL/SDL.h>
#include "SDL_gfxPrimitives.h" // Sisältää pixelRGBA funktion.

using namespace std;

int main()
{
  atexit(SDL_Quit);

  // Arvoja pixelRGBA:n käyttöön.
  Uint8 r, g, b, a;
  r = g = b = 125;
  a = 1;

  Sint16 x, y;
  x = y = 55;

  if(SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO|SDL_INIT_TIMER) < 0)
  {
    cout << "Unable to init SDL: " << SDL_GetError();
    return 1;
  }

  SDL_Surface* screen;

  screen = SDL_SetVideoMode(640,480,32,SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);

  if(screen == NULL)
  {
    cout << "Unable to set VideoMode: " << SDL_GetError();
    return 1;
  }

  pixelRGBA(screen, x, y, r,g,b,a); // Yritetaan piirtaa kohtaan xy pikseli.

  return 0;
}

Tämä edellinen ei siis toiminut.

Tuota yritän kääntää GCC:tä käyttäen:
g++ main.cpp -o main -lSDL

Tarvitseeko tuohon kääntäjälle syöttää jotain muutakin tietoa? Tällainen virhe tulee:

/tmp/cclRGjp3.o(.text+0x113): In function `main':
: undefined reference to `pixelRGBA'
collect2: ld returned 1 exit status

Ja jos joku voisi vielä valaista, että mitä tuo alfabitti tekee niin olisin kiitollinen.

Aruviel [15.05.2004 10:01:23]

#

Noniin, sain ratkaistua tuon kääntöongelman. Se pitikin kääntää

lainaus:

-lSDL_gfx

kanssa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta